כזה ניסיתי: Xiaomi Mi Handheld Vacuum Cleaner

לאחר ששלושה מותגי משנה של שיאומי הספיקו כבר להציג דגמי שואבי אבק אלחוטיים משלהם, הגיע הרגע שבו שיאומי סוף סוף השיקה שואב שכזה שהוא לגמרי שלה. שמו, החזיקו חזק כדי שהתעוזה והחדשנות לא תפיל אתכם מהכסא: Xiaomi Mi Handheld Vacuum Cleaner. למרות שרשמית מדובר בשואב *של* שיאומי שמגיע עם מיתוג של היצרנית הסינית הפופולרית בלבד, ללא זכר למותג אחר, מדבקה בחלקו התחתון חושפת את האמת: Xiaomi Mi Handheld Vacuum Cleaner מיוצר למעשה ע"י חברת רובורוק, החברה שהביאה לעולם את ה-Mi Robot Vacuum הנפלא, ואת הדורות הבאים שלו שהיו נהדרים גם הם, אך כבר לא הגיעו עם המיתוג של שיאומי. עם תנאי פתיחה כאלו, רף הציפיות היה גבוה במיוחד, למרות מחיר נמוך יחסית. האם הוא עמד בציפיות? בקצרה, לא ממש.

Xiaomi Mi Handheld Vacuum Cleaner (צילום: יח"צ שיאומי)


על הנייר, הנתונים בהחלט מרשימים: מנוע השואב מסתובב במהירות מקסימלית של 100,000 סל"ד (לא רחוק מזה של Dyson V10 שמתהדר ב-125,000 סל"ד), ומפיק כוח יניקה של 23,000pa (או 90AW). הנתון הזה משמעותי משום שמדובר בשואב חזק יותר מכל האחרים בשוק שהיו מזוהים עם שיאומי. במצב שאיבה רגיל,  Xiaomi Mi Handheld Vacuum Cleaner שקט יחסית למקובל, ועוצמת הרעש שלו עומדת על 72 דציבלים. על מנת לוודא שהלכלוך והאבק שאתם שואבים לא נפלט החוצה מהשואב אל האויר בחדר בזמן הפעולה, שיאומי ציידה אותו במערכת סינון מתקדמת שאמורה לכלוא בתוך המיכל שלו כ-99.97 אחוז מהאבק. לא ספרתי גרגרי אבק, אבל בניגוד לשואבים זולים, כשמתקרבים אל פתח יציאת האויר של  Xiaomi Mi Handheld Vacuum Cleaner, לא מרגישים ריח של אבק.



 Xiaomi Mi Handheld Vacuum Cleaner אכן חזק מאוד, ועובד טוב מאוד על מרצפות ומשטחים קשים. לרוב מספיק מעבר אחד על איזור מסוים כדי לשאוב ממנו את כל הלכלוך, ואם זה לא מספיק, מצב Max ייתן לכם עוצמה חזקה פי 4, כמובן במחיר גבוה במונחי סוללה, אבל לזה אגיע מאוחר יותר. לצורכי ניקוי רצפות העוצמה הרגילה של השואב בהחלט מספיקה. במונחי עוצמת שאיבה בלבד, הוא גם אמור לעבוד טוב עם שטיחים אך בפועל הוא לא מצויד כראוי למלאכה: ראש השאיבה הממונע העיקרי מצויד במברשת פרוותית (מקביל לראש ה-Fluffy של השואבים של דייסון) ומותאם לאיסוף אבק ממשטחים קשים, אבל על שטיחים הוא עושה עבודה בינונית ומטה. התנועה על השטיח פשוט אינה חלקה דיה, וראש השאיבה קופץ במהלך השאיבה מה שהופך את הפעולה למאוד לא נוחה. הפעלה של מצב Max רק מחמירה את המצב וגורמת לו בעיקר להיתפס בשטיח.

מה עוד בערכה? האביזרים הרגילים: ראש ממונע נוסף קטן יותר המותאם לשאיבת ספות ומיטות, ראש שאיבה צר וארוך, וראש שאיבה עם מברשת רכה. השואב עצמו נראה אלגנטי וייצוגי, וזה לא יהיה אסון עיצובי למקם אותו על תחנת העגינה במקום גלוי יחסית בבית. יפה לא אומר בהכרח ארגונומי: השואב עצמו לא כבד. יחידת המנוע שוקלת כ-1.5 ק"ג, קרוב מאוד לממוצע בקטגוריה, אבל משהו במיקום של מרכז הכובד וזוית ידית האחיזה ביחידת המנוע לא הסתדר עם שרירי היד שלי, ואחרי פרק זמן קצר יחסית של שאיבה התחלתי להרגיש אי נוחות. התחושה הזאת חזרה על עצמה גם בשאיבה של איזורים אחרים בבית מלבד הרצפה, כמו החיבור בין התקרה לקירות (או במילים אחרות, כשניסיתי לשאוב איתו יתושים). אני חייב להיות הוגן ולהודות שבאופן כללי, רוב השואבים האלחוטיים שבחנתי מפעילים לחץ כזה או אחר על שרירי היד אחרי פרק זמן ממושך של שאיבה, פשוט כאן זה היה מורגש קצת יותר. הפלסטיק ממנו עשוי גוף השואב איכותי ושרד נפילה על הרצפה. מצד שני, אמנם לא נשבר כלום, אבל השואב עצמו התפרק בכל צורה אפשרית, כולל מיכל האיסוף שהיה לצערי מלא באבק. לזכותה של שיאומי ניתן להגיד שמלאכת ההרכבה מחדש היתה פשוטה וזריזה. למה הוא בכלל נפל? זה קרה באשמתי ובאשמת הסיני שאחראי על העיצוב שלו: השענתי אותו על השיש במטבח, מבלי לשים לב שהחלק התחתון שלו, זה שמתחת לידית ולסוללה הידוע גם בתור האיזור שמשעינים על הקיר, מעוגל ולא כדאי לסמוך עליו שאכן ימנע מהשואב שלכם ליפול על הרצפה ולפזר עליה את כל מה ששאבתם איתו.



ראשי השאיבה הנוספים שמגיעים עם Xiaomi Mi Handheld Vacuum Cleaner (צילום: יח"צ שיאומי)


כמו בדייסון, גם כאן, השואב עובד רק כשהדק השאיבה לחוץ. שחררתם את ההדק? השואב יפסיק את פעולתו. אני אישית מעדיף מתג הפעלה שלא מחייב לחיצה ממושכת, אבל בשיאומי מציגים את הבחירה שלהם באופן הפעולה הזה כדרך לחסוך באנרגיה ובזמן סוללה.

מיכל האיסוף של Xiaomi Mi Handheld Vacuum Cleaner מגיע בגודל סטנדרטי של חצי ליטר. יש שואבים עם מיכל גדול יותר, אבל בשימוש יומיומי הגודל הזה היה בהחלט מספיק. בניגוד לרושם שהשואב עושה כלפי חוץ, פעולת ניקוי מיכל האיסוף היא הכל פרט לאלגנטית: התחתית שלו נפתחת אמנם בקלות בהסטת מפסק, והאבק והלכלוך נושרים ממנו, אבל מסנן השאיבה שנמצא בתוך מיכל האיסוף הוא מלכודת לשיער ולתלתלי אבק עיקשים. איך מנקים את זה? במידה וניעור והטחה של גוף השואב בשולי הפח לא עוזרים, או שמפרקים את המיכל לגמרי, או מושכים את השאריות באמצעות האצבעות, מרחק שנות דור מהמנגנון היעיל בדייסון V10.

ל-Xiaomi Mi Handheld Vacuum Cleaner סוללה בקיבול של 2500mAh. הסוללה הזאת מספיקה לכחצי שעה של שאיבה בעוצמה הסטנדרטית, או כ-7 דקות במצב Max. זה לא הרבה, אבל זה גם לא ממש מפריע למי שמנקה בית בגודל ממוצע. לי זה הספיק לשאיבה של דירת חמישה חדרים אחרי שחזרנו אליה מהים עם 3 צאצאיות שלחלקן חיבה עזה לבניית ארמונות בחול. מה בכל זאת בעייתי בסוללה של חצי שעה? העובדה שזו נקודת הפתיחה. מכאן הנתון רק ילך ויתדרדר כפי שזה קורה גם בשואבים יקרים יותר. הסוללה כמקובל בז'אנר אינה מתפרקת, והטעינה שלה ממצב פרוק לחלוטין למצב מלא תארך כ-3.5 שעות.

(+)
  • שואב חזק, עושה עבודה נהדרת על מרצפות ומשטחים קשים
  • סינון אפקטיבי
  • לא מאוד רועש

(-)
  • לא נוח לאחיזה ממושכת
  • זמן סוללה קצר
  • פחות מרשים בשאיבת שטיחים

לאחר הבדיקה בזמנו של Mi Robot Vac, ובעיקר לאחר הבדיקה של iRobot i7, פיתחתי הערכה רבה מאוד לחברת רובורוק. החברה הצליחה לייצר עבור שיאומי שואב רובוטי שאינו נכנס לעסקת החבילה הקבועה של שיאומי שכוללת אוסף של מגרעות קטנות ונסבלות, במחיר אטרקטיבי. להיפך, מדובר היה בשואב רובוטי שמצליח לעשות עבודה מצויינת בזכות עצמו, היכן שמקבילו האמריקאי מפשל ועולה פחות מחצי ממנו. Xiaomi Mi Handheld Vacuum Cleaner אינו שואב גרוע, אבל הוא לא מצליח להציע איכויות יוצאות דופן. הוא אמנם חזק ושואב רצפות היטב, אבל הוא לא מאוד נוח לאחיזה, הוא בינוני ומטה בשאיבת שטיחים, והסוללה שלו מעוררת דאגות לגבי העתיד. הבשורות הטובות הן שהוא לא יקר במיוחד, רק 1099 ש"ח אצל היבואן הרשמי המילטון, אם כי ישנן בשוק אופציות כנראה לא פחות אטרקטיביות במחירים זולים אפילו יותר. 

4 תגובות

  1. תודה, גד, על סקירה מצויינת נוספת,
    חשבתי לקנות את השואב הזה,
    חסכת לי בלבול מוח, כסף וכאב .
    אביב

    השבמחק
  2. הראש הממונע שמקבלים עם השואב לא עובד גם על שטיחים?
    אני משתמש בראש הממונע של הדייסון כדי לשאוב שטיחים ואת כל מה שעשוי מבד.

    השבמחק
    תשובות
    1. הראש הממונע שמגיע כברירת מחדל בדייסון מותאם לשטיחים. בנוסף, בדגמי האבסולוט מגיע גם ראש פלאפי. בשואבים של יצרנים אחרים, הראש שמגיע כברירת מחדל הוא הראש הפלאפי שמתאים יותר לשאיבת משטחים קשים. זה לא שאי אפשר לשאוב שטיחים עם ראש פלאפי, זה פשוט פחות נוח

      מחק
  3. שלום
    מנסיונך, מהוהשואב שאתה ממליץ לשטיחים?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר