כאלו ניסיתי: Samsung Galaxy Buds Live

כמו כל מוצר חדש של אפל, גם ה-AirPods עוררו מהומה כשנחשפו לראשונה ב-2016. השינוי בעיצוב לעומת האזניות החוטיות שקדמו להן היה דווקא מינורי: אם לא היינו יודעים אחרת, זה היה נראה כאילו מעצבי אפל פשוט חתכו את החוטים וזהו. העובדה שבהתחלה מנעד התגובות לאזניות החדשות נע בין סלידה ללעג, לא מנעה מהן בתוך זמן קצר להפוך למוצר איקוני, לכבוש את המקום הראשון בטבלת המכירות העולמית של אזניות ה-True Wirelss ולתפוס פער עצום ביחס ליצרנית במקום השני ברשימה, סמסונג.


Samsung Galaxy Buds Live (צילום: גד גניר)


וזה לא שסמסונג לא ניסתה, היא היתה שם בכלל לפני אפל: מספר חודשים לפני השקת ה-AirPods, הציגה סמסונג את ה-IconX, אזניות ספורט שהתיימרו לשלב בתוכן יכולות ניטור פעילות, והתגלו במהרה כמוצר בוסרי מאוד. שנתיים לאחר מכן הוצג דגם פחות יומרני אבל גם טוב יותר בתפקידו, ובכן, כאזניות, ובשנת 2019 פתחה דף חדש עם מיתוג חדש לאזניות שלה, Galaxy Buds, ודגם משופר שיצא לשוק מספר חודשים לאחר מכן, Galaxy Buds Plus. רובן, היו לא רעות בכלל, אבל מה לעשות, עם לא רעות לא מדיחים את אפל מהמקום הראשון. עם מה כן? אולי עם סנסציה, וה-Galaxy Buds Live הן אזניות שבהחלט קשה להשאר אדישים אליהן.



מה כל כך סנסציוני ב-Galaxy Buds Live? בעיקר העובדה שהן לא נראות כמו שום דבר אחר שיצא לכם לפגוש בקטגוריית האזניות. העיצוב שלהן מזכיר שעועית, עם ציפוי כרום מבריק ובמבט ראשון קצת קשה להבין איך הדבר הזה אמור לשבת בתוך האוזניים. באורח פלא, ברגע שמבינים איך הן צריכות לשבת בתוך האוזניים, הן מתגלות כנוחות מאוד, לא פולשניות בכלל, נשארות בצורה יציבה מאוד בפנים וגם לא מציקות באוזן לאורך זמן. הגימור המבריק אמנם מושך תשומת לב, אבל ברמה הפרקטית הן כמעט ולא בולטות מחוץ לאוזן. מה עובד פחות טוב? התפעול שלהן באמצעות מגע. אין כאן אמנם מחוות מסובכות ומדובר בממשק שהקלט היחיד שלו הוא הקשות, ולמרות זאת, היכולת שלהן לזהות האם הקשתי פעם אחת, פעמיים או שלוש, דורשת שדרוג משמעותי. עוד אכזבה נוגעת לתקן העמידות במים של האזניות, IPX2, שמספק עמידות מוגבלת בפני זיעה, לא בגשם. רוב היצרניות האחרות בשוק מציעות מיגון רציני יותר.


Samsung Galaxy Buds Live (צילום: גד גניר)

לא בולטות מחוץ לאזניים (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy Buds Live (צילום: גד גניר)



שהמבנה המאוד לא שגרתי הזה מצליח לייצר אטימה פאסיבית טובה דיה כדי לייצר באסים נאים. בכלל, איכות השמע כאן מפתיעה לטובה. מלבד באסים מקבלים כאן ביצועים טובים גם בטווח המיד וגם בצלילים בתדר הגבוה. ללא ספק, עבודת הכיוונון של הסאונד שנעשתה כאן ע"י AKG, והדרייברים הגדולים יחסית (12 מ"מ) באים כאן לידי ביטוי. כבר יצא לי לפגוש אזניות שנשמעו טוב יותר, אבל בסה"כ, גם אם לא עושים להן "הנחת הרפתקנות עיצובית", השמע שמקבלים כאן איכותי, ובהחלט הולם את רמת המחיר שלהן.


התפקוד של Galaxy Buds Live בשיחות מצוין. סמסונג שילבה באזניות האלו מערך מיקרופונים מתקדם (סה"כ שלושה) וחיישן המזהה את ויברציות הלסת של המשתמש, ובאופן הזה משפר את האופן שבו האזניות קולטות את הדיבור של המשתמש. ה-Buds Live מההיבט הזה הן מהטובות שיצא לי לבדוק. לא נתקלתי בשום מצב בתלונות מהצד השני בשיחה, אפילו בפעם ההיא שבה דיברתי בקול הכי נמוך שאני יכול, בזמן שעמדתי בתור בחוץ, חשוף למעט רוח. כמו ב-AirPods וכמו ב-Galaxy Buds Plus, גם ב-Galaxy Buds Live ניתן לעשות שימוש בכל אזניה בנפרד בעוד השניה נטענת בקייס. חיבור ה-Bluetooth של האזניות אל הטלפון היה יציב ב-99.9% מהזמן. ה-0.1% הנותרים הם מקרים בהם איכשהו כיסיתי לחלוטין את האיזור שמעל לכיס המכנסיים כשהטלפון שלי שם. לא נתקלתי בתופעה הזאת באזניות אחרות, אבל מדובר בתרחיש זניח שקרה פעם-פעמיים בחודש וחצי במהלכו בדקתי את האזניות


Samsung Galaxy Buds Live (צילום: גד גניר)



ה-Galaxy Buds Plus ספגו בזמנו המון ביקורת על כך שהגיעו לשוק ללא מנגנון ביטול רעשים אקטיבי, תוספת שהופכת בשנה האחרונה לנפוצה ביותר ויותר אזניות True Wireless. ה-Galaxy Buds Live כבר מגיעות עם מנגנון שכזה, אבל אל תפתחו יותר מדי ציפיות. ביטול הרעשים מתבטא כאן בעיקר בטווחי צליל נמוכים. זה אומר שהרעשים מהסביבה שלכם עדיין נשמעים, אבל העומס שהם מייצרים על האוזניים מעט נמוך יותר. אין כאן את תחושת ה"בועה" או הניתוק שמייצרות אזניות ביטול רעשים אחרות. אם ביטול הרעשים היתה אטרקציה עיקרית מבחינתכם באזניות האלו וגורם מכריע בהחלטה האם לרכוש אותן, מציע שתשקלו אופציות אחרות.


אפליקציית השליטה של Galaxy Buds Live היא Galaxy Wear, המשמשת את כל מוצרי המחשוב הלביש של סמסונג (שעונים חכמים, צמידי פעילות ואזניות). דרכה ניתן להגדיר את האקולייזר של האזניות, להפעיל או לכבות את מנגנון ביטול הרעשים, ולבחור בין סכימות שונות של שליטה באמצעות מגע. מעבר לכך, תוכלו לבחור האם להפעיל את Seamless Earbud Connection, אפשרות להכיר לכל מוצר אחר של סמסונג את האזניות, בלי צורך להכנס בכל פעם מחדש לתהליך הצימוד. כל מה שצריך זה להתחבר לחשבון הסמסונג במוצר האחר ולצפות כיצד הקסם קורה. לי אישית הקסם לא קרה: ניסיתי להתחבר עם האזניות לטלויזיה אבל נדרשתי לבצע את כל התהליך של צימוד האזניות כרגיל. אגב, אם אתם בעלי סמארטפון של סמסונג, תשמחו לשמוע שיש עבורכם צ'ופר ייחודי בחיבור בין שני המוצרים של אותה יצרנית. תתאכזבו לשמוע שהצ'ופר הזה הוא היכולת להפעיל את ביקסבי, הסייענית הדיגיטלית של סמסונג שאף אחד לא באמת משתמש, באמצעות קולכם, בלי צורך ללחוץ על כפתור כלשהו. מדהים.


Samsung Galaxy Buds Live (צילום: גד גניר)



ל-Galaxy Buds Live סוללות שהספיקו לי לכ-5 שעות של האזנה, עם מנגנון ביטול רעשים מופעל. כשמנגנון ביטול הרעשים כבוי, הצלחתי לסחוט מהן קצת יותר מ-7 שעות האזנה, ובהתחשב בתמורה הצנועה של המנגנון הזה לחויית השימוש, אפשר בהחלט לוותר עליו במקרה שתמצאו את עצמכם בסיטואציה שתרצו להאזין בה למוזיקה במשך 7 שעות רצופות. קייס הטעינה יעניק לכם כ-2.5 מחזורי טעינה נוספים, ותוכלו לטעון אותו בטעינה אלחוטית, או בחיבור כבל USB Type C.


(+)
  • ניתן לעשות שימוש בכל אחת מהאזניות בנפרד
  • איכות שמע טובה
  • נוחות ויציבות באוזן, למרות העיצוב האוונגרדי
  • תפקוד טוב גם בשיחות
  • לא יקרות

(-)
  • עמידות נמוכה יחסית במים
  • מנגנון ביטול רעשים לפרוטוקול בלבד
  • משטחי המגע לא נוחים לשימוש

יצא לי להתקל לא מעט במקרים של מוצרים שעודף הרפתקנות של מעצבים ואנשי שיווק הרג את הסיכוי שלהם להצליח מראש. יצא לי להתקל בכמה וכמה מקרים כאלו אצל סמסונג. איכשהו, במקרה של Galaxy Buds Live, התעוזה העיצובית לא באה על חשבון הדברים הבסיסיים שמחפשים באזניות: הן נוחות, הן יושבות במפתיע בצורה יציבה באוזן, הן לא מציקות לאורך זמן, הן נשמעות טוב ואפילו הסוללה לא רעה בכלל. אם חיכיתם לאזניות האלו רק בשביל מנגנון ביטול הרעשים, צפויה לכם אמנם אכזבה, אבל בהתחשב במחיר שלהן כיום (455 ש"ח ביבוא רשמי), אתם מקבלים כאן תמורה מעולה. 



2 תגובות

  1. שכחת, או שלא ידעת, על הפונקציה הזאת:
    Find My Earbuds
    https://thedroidguy.com/how-to-locate-misplaced-galaxy-buds-find-your-missing-samsung-earbuds-1108164

    השבמחק
  2. בשבילי עדיין אין ולא יהיה כמו Jabra Elite Sport עם המדידה של הדופק דרך האוזן :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר