כאלו ניסיתי: Bose QuietComfort Earbuds

לפני קצת יותר משנה עמדו אנשי אמזון על הבמה בסיאטל והשיקו את Echo Buds, אזניות True Wireless של ענקית האיקומרס. אחד היתרונות הבולטים של ה-Echo Buds היה טכנולוגיית הפחתת רעשים (ANR) שפותחה יחד עם Bose, החברה שככל הנראה הכי מזוהה עם היכולת לנתק כמעט לחלוטין את המאזינים מהסביבה. השאלה המתבקשת היתה מתי Bose תציג אזניות כאלו משלה? מנגנוני ביטול והפחתת רעשים היו מהטרנדים הפופולרים בשנת 2020 בסגמנט של אזניות True Wireless, ומלבד אמזון, יצרניות רבות אחרות כמו אפל, סנהייזר ו-House of Marley הציגו דגמים שכוללים מנגנים כאלה. בינתיים, כל מה שהיה ל-Bose להציע הן SoundSport Free, אזניות TW, מצוינות אמנם, אבל כאלו שהגיעו לשוק כבר ב-2017, נצח במונחי הקטגוריה.


Bose QuietComfort Earbuds (צילום: גד גניר)



היה ברור מן הסתם ש-Bose תשיק בסופו של דבר אזניות כאלו, ובכירי החברה לא טרחו להסתיר זאת. זמן קצר לאחר האירוע של אמזון, סיפר אחד מהם ל-The Verge שהאזניות העתידיות שלהם, בניגוד לאלו של אמזון, יכללו מנגנון לביטול רעשים (ANC), מנגנון מתקדם יותר שאמור להתמודד עם רעשים חזקים יותר. בסוף ספטמבר האחרון זה סוף סוף קרה: Bose הציגה שני דגמי אזניות TW חדשים, האחד ממשיך דרכן של ה- SoundSport Free, והשני מתמקד בביטול רעשים, ה-QuietComfort Earbuds אותן קיבלתי לבדיקה.


הביקורות על Bose SoundSport Free קטלו את הממדים הנדיבים והצורה הלא שגרתית שלהן. המהנדסים של Bose קראו בעיון את התלונות, ובשלוש השנים שחלפו מאז, תוך הסתייעות בכל ההתקדמות שהושגה מאז 2017 במזעור רכיבים, הוציאו תחת ידם, שוב, אזניות ענקיות ומשונות שמעט מביך להסתובב איתן ברחוב. מצד שני, הן לא כבדות במיוחד, הן נתפסות היטב בתוך האוזניים (הודות לסנפירי ייצוב), יושבות בהן בצורה נוחה, ואפילו ממוגנות במידה מסויימת (תקן IPX4) בפני התזות מים. 


Bose QuietComfort Earbuds באזניים שלי (צילום: גד גניר)



חתימת הסאונד של  QuietComfort Earbuds דומה לזו של שאר האזניות של Bose: צליל מעט שטוח, לא אגרסיבי, אבל פתוח ומפורט מאוד. זה לא הטעם האישי שלי באודיו, אבל אי אפשר להגיד שהן לא נשמעות טוב. לא תקבלו כאן באסים מוגזמים, אבל יש להם בהחלט נוכחות, והביצועים בטווח המיד ובטווח הגבוה מעולים גם כן. גם בשימוש לשיחות טלפון  QuietComfort Earbuds לא מאכזבות, הודות למערך שכולל ארבעה מיקרופונים, והצד השני בשיחה דיווח כל פעם על שמע נקי וברור, בלי הפרעות של רעשי רקע. אגב, ב-QuietComfort Earbuds אין אזניית מאסטר אחת, מה שאומר שניתן להשתמש בכל אחת בנפרד.


ביטול הרעשים של QuietComfort Earbuds הוא הטוב ביותר בשוק נכון להיום באזניות True Wireless, בפער עצום מהמתחרות. כן, אפילו יותר טוב מזה של AirPods Pro. בעוצמה המקסימלית שלו, מנגנון ביטול הרעשים מעלים רעשי רקע מסביב באופן כמעט קסום, ומחליש משמעותית אפילו קולות של דיבור בסביבתכם. איתרע מזלי וחלון חדר העבודה שלי בבית פונה אל אתרי בנייה של שני בניינים בהקמה, ובהמשך גם עבודות על כביש חדש שייפתח בקרוב. הרפרטואר שאני שומע בכל פעם שאני פותח את החלון כולל ניסורים, קדיחות, עגורנים בעבודה, צעקות, והדובדבן שבקצפת, צפצופי משאיות שנוסעות לאחור. כל אלו מתנדפים ברגע שאני שם את האזניות ואת מקומם מחליפה דממה מבורכת. אם ממש אתרכז, אצליח, אולי, לשמוע שרידים של צפצופי הרוורס, אבל זה קורה רק כשאני ממש מתאמץ להבחין בהם. גם קולותיה של מכונת כביסה בת 11 שנה בשלב הסחיטה הונמכו לרמה נסבלת אפילו כשעמדתי ממש בסמוך לה, שוב, הישג שאזניות ביטול רעשים אחרות יכולות רק להתקנא בו. זה לא רק האפקטיביות של ביטול הרעשים, זו התחושה עצמה: לא ברור לי איך Bose עשו זאת, אבל גם בעוצמה המירבית שלו, אין את תחושת הלחץ באזניים שמאפיינת מנגנונים שכאלו. 


Bose QuietComfort Earbuds (צילום: גד גניר)

Bose QuietComfort Earbuds (צילום: גד גניר)

Bose QuietComfort Earbuds (צילום: גד גניר)



ניתן אגב, אם רוצים, לשנות את עוצמת ביטול הרעשים, ואף ניתן להגדיר שלוש עוצמות מועדפות ולהחליף ביניהן באמצעות מגע באזניות. השליטה בעוצמת ביטול הרעשים באפליקציה מתבצעת על גבי סקאלה שנעה בין ביטול רעשים מקסימלי, למצב שקיפות שדווקא מגביר רעשי רקע, למי שלא מעוניין בניתוק מוחלט מהסביבה. עוד פינוק שמציעה האפליקציה: בדומה לאפליקציה של האזניות של סנהייזר, יש כאן אפשרות לקבוע לאיזה מקור שמע יתחברו האזניות מתוך רשימת המכשירים אליהם חיברתם את QuietComfort Earbuds בעבר. האזניות מגיבות לא רע למגע, אבל עיצוב המחוות לא מאוד אינטואיטיבי. למשל, כדי לעצור או להמשיך שיר, או לענות לשיחה נכנסת, עליכם לבצע הקשה כפולה. איך מסננים שיחה? לחיצה ארוכה. לא ממש סטנדרטי ולקח לי קצת זמן להתרגל.






Bose QuietComfort Earbuds (צילום: גד גניר)

Bose QuietComfort Earbuds בתוך הקייס שלהן (צילום: גד גניר)



הסוללות בתוך QuietComfort Earbuds מאפשרות האזנה רציפה של כ-6 שעות (לי הן החזיקו מעמד קרוב מאוד לזה). כמו האזניות עצמן, גם הקייס של QuietComfort Earbuds ענקי. בקייס כזה הייתי מצפה למצוא סוללה אימתנית שתטעין את האזניות לכמה וכמה מחזורים. במקרה של האזניות האלו הקייס מסוגל תיאורטית לספק להן שני מחזורי טעינה מלאים, שזה קצת מעט ביחס למה שעושות אזניות True Wireless אחרות. מצד שני, יש כאן טעינה מהירה: 15 דקות טעינה יעניקו לכם כשעתיים של האזנה. הקייס עצמו נטען דרך שקע ה-USB C שלו במלואו בתוך כשעתיים, וניתן גם לטעון אותו אלחוטית. 


(+)
  • ביטול הרעשים הטוב בשוק
  • נוחות באזניים
  • איכות שמע טובה

(-)
  • גדולות ומגושמות
  • הקייס קצת קמצן בסוללה
  • יקרות

מחירן של Bose QuietComfort Earbuds אצל היבואן ניופאן עומד על 1390 ש"ח. יקר? תלוי כמה אתם זקוקים לביטול רעשים. אחרי שחויתי את זה של QuietComfort Earbuds, אני לא חושב שאהיה מסוגל לקרוא שוב למה שמציעות אזניות אחרות בשם "ביטול רעשים". אולי "צמצום רעשים", אולי "אתגור רעשים"  אבל "ביטול רעשים"? לא לא חבר'ה, הרף עלה. מה שיפה בכל הסיפור, זה שזה לא בא על חשבון דברים אחרים: הן נשמעות טוב (אם אתם אוהבים את אופי הצליל שלהן), הן נוחות ויציבות באוזן, ואפילו טובות בשיחות טלפון.


6 תגובות

  1. זה קורע "הוציאו תחת ידם, שוב, אזניות ענקיות ומשונות שמעט מביך להסתובב איתן ברחוב"

    השבמחק
  2. בבקשה חשוב לי להבין. בעיקר נחוץ לי ביטול רעשי הסביבה. צפירת מכוניות, נביחות כלבים, וקולות ילדים ומבוגרים מן הרחוב.
    האם זהו המכשיר שישנה איכות חייו של קשיש בן 79, הסובל ומתקשה למצוא את מנוחתו? תודה למענה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הנה הצעה מ"צעיר" בן 56. ביליתי באוניברסיטה העברית 8 שנים [סוף שנות ה-80 ותחילת ה-90]. באותה עת התקיימה תוכנית לסטודנטים מחו"ל. החבר'ה הצעירים שהגיעו בגיל 18 ל-One year progrem לא באמת באו לירושלים ללמוד. כל ערב הם היו שותים, עושים שמח וצועקים עד לב השמים. אז גיליתי את אטמי הסיליקון של חברת MACK'S. אתה תוחב אחד בכל אוזן וגם אם הבניין ייפול לא תדע. קיים בסופר פארם במחיר של 20 שקלים. אין צורך להוציא 1,400 ש"ח עבור שקט. עבור סאונד מעולה זה עניין אחר.

      מחק
  3. ראשית, תודה אמיתית. אף כי השנים המצטברות, נושאות אתן ספקות נוספים, אשמח לנסות כל מה שיפטור אותי ממועקת ה"רעש" שאינו נפסק אלא רק עמוק לתוך הלילה ובבקרי יום השבת.
    רשמתי לפני את ההמלצה החשובה, כי עלי להודות שסאונד מעולה כבר אינו בראש מעייני. ובכל אופן, הנה שוב תודתי לך.

    השבמחק
  4. מתלבט בינן לבין הג'ברה 85t, האם צפוייה ביקורת שלהן בקרוב? יש כמובן הבדל גדול במחיר ובגודל, ולפי הביקורות שקראתי גם באיכות הצליל ורמת ביטול הרעשים, סקרן לשמוע מה דעתך, תודה.
    אגב ה-Bose מאוד גדולות אבל בכל זאת נראות קצת יותר טוב מהדגם הקודם, לא?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר