כאלו ניסיתי: Jabra Elite 85t

בספטמבר האחרון, פחות משנה לאחר השקת ה-Elite 75t, הכריזה ג'אברה על אזניות True Wireless חדשות לחלוטין, Elite 85t. מדובר בהשקה חריגה. גם אם בשוק האזניות לו"ז ההשקות אינו מסודר ומובנה כמו בשוק הסמארטפונים, היצרניות נוהגות לרווח קצת יותר את ההשקות שלהן. התזמון הוא לא הדבר היחיד שחריג בהשקה הזאת: במקביל להכרזה על הדגם החדש, קיבל הדגם הקודם, Elite 75t עדכון גרסה שהוסיף לו תכונה מאוד משמעותית, ביטול רעשים אקטיבי. מה כל כך חריג במהלך הזה? העדרו של ביטול רעשים אקטיבי היה אחת מנקודות הביקורת העיקריות על הדגם החדש כשיצא לשוק. ההחלטה להוסיף מנגנון כזה לדגם הקודם, במקביל להשקה של הדגם החדש עשויה ליצור קניבליזציה במכירות ולפגוע בפוטנציאל של ה-85t.

Jabra Elite 85t (צילום: גד גניר)



ניתן לראות בתוספת הזאת כמעין פיצוי עבור מי שרכש את הדגם המתקדם ביותר של החברה לפני מספר חודשים ומצא את עצמו מהר מהצפוי עם הדגם השני בהיררכיית הקטלוג של החברה. בג'אברה סיפקו הסבר שונה קצת: ה-Elite 85t לא באות להחליף את ה-75t. הן מצטרפות אליהן בקטלוג ושני הדגמים ימשיכו להשאר בייצור, כשמעתה והלאה ה-Elite 85t יהיו דגם הפרימיום (בביקונקט סימנו אותן במפורש כמתחרות ב-AirPods Pro של אפל), בעוד ה-75t יהיו דגם המיינסטרים.




אז אחרי האוריינטציה הארוכה הזאת, אפשר סוף סוף לדבר על Elite 85t. במבט ראשון קשה לזהות את ההבדלים ביניהן ל-75t, והן שומרות על קוי עיצוב כלליים זהים. עיקר ההבדל הוא בגודל ובמשקל: ה-85t גדולות ושמנמנות יותר. כתוצאה מכך, הן פחות יציבות בתוך האוזן ואם תכננתם לרכוש אותן בעיקר לפעילות ספורטיבית מחוץ לבית, הייתי שוקל ללכת דווקא על ה-75t הקטנות והקלות יותר. גם אם Elite 85t פחות מתאימות לפעילות ספורטיבית, הן עדיין נוחות מאוד לשימוש, החל מגימור הפלסטיק הרך באיזור שבא במגע עם האוזן, דרך עיצוב ארגונומי שמותאם לעיצוב החלק הפנימי של האוזן, ועד לעיצוב האליפטי של ראשי האזניות שנכנס לתוך האוזן בצורה נוחה יותר.



Jabra Elite 85t (צילום: גד גניר)




Jabra Elite 85t (צילום: גד גניר)



ל-Elite 85t זוג דרייברים בקוטר 12מ"מ המייצרים צליל בטווח תדרים שנע בין 20 הרץ ל-20 קילוהרץ. תקן הבלוטות' כאן הוא 5.1, והאזניות תומכות בקודקים SBC ו-AAC. הן נשמעות נהדר, יותר טוב מכל דגם אזניות אחר של ג'אברה שקדם להן. ב-Elite 85t ריסנה ג'אברה את הבאסים, והתוצאה היא שמע פחות אגרסיבי, אבל עדיין עם המון נפח ועומק, באסים איכותיים ומדויקים, וביצועים מעולים בכל שאר טווחי הצליל. ה-85t אמנם דומות מאוד חיצונית ל-75t, אבל בעוד ה-75t מציעות עיצוב סגור, ה-85t מגיעות עם עיצוב פתוח, התורם כנראה לריסון הבאסים החזקים שאפיינו כאמור את ה-75t.


מנגנון ביטול הרעשים של 85t הוא מהטובים שיצא לי להתנסות בהם באזניות מהסוג הזה. למקרה שתהיתם, גם המנגנון שנוסף במזכרת עדכון הגרסה של ה-75t מצוין, אבל ביטול הרעשים של 85t מתקדם הרבה יותר. כפי שציינתי בעבר, אני גר בשכונה שעדיין נמצאת בהקמה וקולות של אתרי בניה הפכו לרעש הרקע הקבוע שלי. ה-Jabra Elite 85t מנטרלות להערכתי 90% מהקולות האלו ומחלישות מאוד רעשים פחות מונוטוניים וקבועים. לאניני ביטול רעשים, ישנה אפשרות לשלוט על העוצמה של הביטול בסקאלה בדרגות של 3 דציבלים. בניגוד לחלק מהאזניות בשוק, ביטול הרעשים האקטיבי כאן לא יוצר תחושה של לחץ על האוזניים, בין השאר הודות למבנה החצי פתוח של האזניות. חשוב להדגיש, המנגנון הזה עדיין לא ברמה של זה של ה-Bose QuietComfort Earbuds, אבל הוא בהחלט עושה עבודה מצויינת בניתוק המשתמש מהסביבה.



הצד השני של המשוואה הוא מצב HearThrough, המוכר גם אצל יצרניות אחרות כמצב שקיפות או מודעות לסביבה, כלומר, הגברת רעשי הרקע באופן שיפצה על האטימה הפאסיבית של האזניות. גם הוא ניתן לשינוי ברמות של 3 דציבל דרך האפליקציה. ה-Elite 85t משמרות את המוניטין של דגמים אחרים וקודמים של החברה בכל הקשור לאיכות שיחה. למעט במצבי רוח קיצוניים, הצד השני בשיחה תמיד שמע אותי חד וברור ללא הפרעות, ובדר"כ לא זיהה שאני מדבר באמצעות אזניות. גם כאן העיצוב החצי פתוח בא לידי ביטוי: העיצוב הזה מאפשר לכם לקבל שמע עצמי טבעי יותר בשיחות, והוא מרסן רעשים עצמיים כמו נשימות, בליעות רוק ומדגיש אותם פחות מאזניות אחרות.







בדגם הפרימיום שלה, ג'אברה ממשיכה לתת אמון בלחצנים פיזיים, וכרגיל עושה את זה כמו שצריך: הלחצנים רכים מספיק כדי שלחיצה עליהם לא תגרום לאזניה לזוז יותר מדי בתוך האוזן, ועדיין נותנים פידבק טוב לכל לחיצה כדי שהמשתמש ידע שהם אכן נלחצו. דרך האפליקציה ניתן להגדיר מה יעשו לחיצה אחת, שתיים או שלוש באזניה שמאל או ימין, בהתאם למצב האזניות: בניגון מדיה, בקבלת שיחה או במהלכה. האפליקציה מאפשרת גם בדיקה של האטימה הפיזית של האזניות, והתאמת הצליל לשמיעה שלכם. הבדיקה מתבצעת ע"י השמעת רצף צלילים בתדרים ובעוצמות משתנות. כל התהליך מאוד מרשים ומרגיש רפואי ומדעי, אבל לא הבחנתי באיזשהו הבדל מהותי באופי הצליל לפני ואחרי התהליך. בנוסף, האפליקציה כוללת סט צלילי רקע שניתן להאזין להם כשרוצים להתרכז אבל לא לשמוע מוזיקה, ניתן לשנות דרכה את הגדרות האקולייזר או להתאים באופן אישי אחד ועוד המון אפשרויות להתאמה אישית שאזניות אחרות לא מציעות בדר"כ. מה בכל זאת חסר? האפשרות להשתמש בכל אזניה בנפרד. ה-85t נשלטות ע"י אזניה ימין, מה שאומר שלא ניתן להשתמש באזניה שמאל לבדה.


Jabra Elite 85t (צילום: גד גניר)




כמו האזניות עצמן, גם הקייס של ה-85t תפח, אבל לא בצורה מוגזמת, והוא עדיין קומפקטי יחסית. על הדרך נוספה לו גם האפשרות לטעינה אלחוטית, תכונה שחסרה ב-75t, עניין שהפריע ללא מעט משתמשים. זמן הסוללה מצוין: 5.5 שעות האזנה רצופה (עם ביטול רעשים אקטיבי מופעל), כשהקייס מספק טעינה לעוד קצת פחות מ-20 שעות של שימוש. הסביבה שלכם שקטה? ותרו על ביטול רעשים אקטיבי ותוכלו להנות מכ-7 שעות האזנה רצופה. האזנתם במשך 7 שעות רצוף וזקוקים לעוד שעה? רבע שעה של טעינה והרווחתם את הזמן שאתם צריכים.


(+)
  • איכות שמע מעולה במוזיקה ובשיחות
  • ביטול רעשים מוצלח
  • זמן סוללה ארוך

(-)
  • נתפסות פחות טוב בתוך האוזן מהדגם הקודם
  • לא ניתן לעשות שימוש באזניה שמאל בנפרד

מחירן הרשמי של Jabra Elite 85t ביבוא רשמי של ביקונקט עומד על 699 ש"ח. המיתוג שלהן כדגם פרמיום בקטלוג של ג'אברה בהחלט מוצדק: ביטול הרעשים שלהן עדיף על זה שנוסף ל-75t, הן נשמעות טוב יותר מכל דגם אחר של ג'אברה, ומציעות חויית שמע טובה יותר בשיחות. לא הייתי יוצא איתן לריצה ברחוב, אבל בשורה התחתונה מדובר עדיין באחד מדגמי האזניות הטובים ביותר בשוק כיום.


2 תגובות

  1. תודה על הסיקור! הכי אוהב את סיקורי האוזניות שלך ואין כמו jabra :)

    השבמחק
  2. תודה על הסקירה המקצוענית כמו תמיד. לגבי איכות השמע, אני לא מצליח למצוא: מה ה- audio bit rate המקסימלי שהן תומכות בו?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר