כזאת ניסיתי: LG Puricare Wearable Air Purifier

בסצינה האחרונה ב"זאב מוולסטריט", ג'ורדן בלפורט (ליאונרדו די קפריו) עובר בין משתתפי הכנס שלו, מציג בפניהם עט ומבקש מהם להראות להם כיצד היה מוכר אותו, כאשר כולם מנסים, מגמגמים ולא מצליחים. חושבים שקשה למכור עט? נסו לחשוב על מי שאמור למכור את LG Puricare Wearable Air Purifier, "מטהר אויר לביש" כפי שהוגדר בהודעה לעיתונות, או "מסכה" כפי שכל אדם שמשכורתו אינה משולמת ע"י ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית היה קורא למוצר הזה. מטהר אויר לביש או מסיכה, הוא עולה 990 ש"ח. מה עושה Puricare Wearable Air Purifier שמצדיק עלות המשתווה לאספקת מסיכות חד פעמיות ל-13 שנה?

LG Puricare Wearable Air Purifier (צילום: LG)



ההגינות מחייבת להודות שמדובר במסיכה שונה בתכלית ממסיכות בד, בנדנות, מסיכות כירורגיות רגילות (אשר טובות בעיקר למניעת הדבקת הסביבה ופחות לסינון האויר המגיע לריאות שלכם), או מסיכות N95 (שכן מספקות סינון מסוים). ה- Puricare Wearable Air Purifier עשויה פלסטיק קשיח, יש לה רצועות ניתנות לכוונון, מסננים, סוללה, מאווררים, והרצון לשייך אותה למשפחת מטהרי האויר אינו מופרך. בסופו של דבר היא גם ככל הנראה תסנן מזהמים טוב יותר ממסיכת ה-N95 שלכם. LG שלחה את Puricare Wearable Air Purifier למכון הבדיקות TÜV Rheinland שנקב במספרים: הפילטרים מסננים כ-99% מהבקטריות באויר, 99.7% מהוירוסים ו-99.1% מהאלרגנים.



איך Puricare Wearable Air Purifier עושה זאת? באמצעות שני מסנני HEPA H13 (מהסוג שקיים גם במסנני האויר הביתיים של החברה) המורכבים משני צידי המסיכה. על מנת להקל את הנשימה דרך המסננים, יצרה LG מערכת אשר יודעת לנתח את הנשימה ולהפעיל מאווררים פנימיים שיסייעו בתהליך כאשר אתם שואפים אויר. על הנייר זה נשמע חדשני ומלהיב, ואכן, יש להעריך את ההישג הטכנולוגי של מערכת שיודעת לזהות את תנועת האויר מהפה ומהאף שלכם ולהגיב בהתאם. בפועל, החויה מוזרה. דמיינו לעצמכם רעש של מאוורר שנכנס לפעולה בכל פעם שאתם שואפים אויר לריאות שלכם, ונפסק ברגע שאתם נושפים אותו החוצה, משהו שמזכיר את הנשיפות של דארת' ויידאר. פתאום אתם ממש מודעים היטב לפעולה הטבעית והלא רצונית הזאת. אני לא אומר שאי אפשר להתרגל לזה, אני פשוט אומר שזו תחושה מאוד משונה.


LG Puricare Wearable Air Purifier (צילום: LG)



יודעים מה עוד משונה? איך שהמסיכה הזאת נראית. למרות שהעיצוב הוא מאוד מרוסן ונקי מקשקושים לא נחוצים, עדיין מדובר בכיסוי פלסטיק לבן קשיח, עם עובי משלו, עם נורת לד ירוקה בצד, שנראה שונה מאוד ממסיכות סטנדרטיות. לזה צריך להוסיף את העובדה שכשמדברים דרכה, חלק ניכר מהקול נחסם וקשה להבין אתכם. גיחה אחת לרחוב הספיקה לי כדי לקבל מספיק מבטים סקרנים/מלאי חמלה מהסביבה כדי להבין שמדובר ככל הנראה במפגע חברתי. אם אתם מתכוונים לשבת עם הדבר הזה ברכבת או בטיסה, זה כנראה פחות קריטי. את הבת שלי, שחיי החברה שלה חשובים לה, העדפתי לאסוף מבית הספר עם מסיכה סטנדרטית.


LG Puricare Wearable Air Purifier (צילום: גד גניר)




הבעיה שזה לא רק המראה: Puricare Wearable Air Purifier, עם כל הפלסטיק, הסוללה והמאווררים שלה, כבדה יותר, מן הסתם, ממסיכה רגילה. המשקל הזה נסבל. היא אמנם השאירה לי סימן אדמדם על האף אחרי לבישה ממושכת אבל אם אין לכם כוונה לרוץ או לעשות איתה הליכות ארוכות, ניתן איכשהו להתרגל למשקל הזה. הרצועות ניתנות לכיוונון כך שיתאימו לראשכם, וערכת המסיכה כוללת גם רצועה אחורית אם אתם זקוקים לתמיכה נוספת.


בחלקה הפנימי של Puricare Wearable Air Purifier מסגרת סיליקון הנצמדת אל הפנים שלכם. לתוך המסגרת מכניסים רפידה חד פעמית אותה יש להחליף פעם ביום. בחלק הקדמי ישנם שני תאים בתוכם יושבים המסננים והמאווררים של המסיכה. את המסננים יש להחליף פעם בחודש. הסוללה, בקיבול של 820mAh מספיקה לכשמונה שעות שימוש רצוף, ונטענת דרך שקע  USB Type C זהה לזה שיש לכם במכשיר האנדרואיד שלכם.


(+)

  • סינון אויר אפקטיבי


(-)

  • כבדה

  • קשה להתרגל למנגנון הנשימה

  • יקרה להפליא + הוצאות חודשיות נוספות


קראתם נכון. בנוסף ל-990 ש"ח, יש אחזקה למסיכה הזאת ויש לה עלויות: 70 ש"ח ל-30 רפידות לחלק הפנימי של המסיכה ועוד 70 שח ל-2 מסננים. בסה"כ, למי שמתכוון לעשות שימוש יומיומי במסיכה מדובר בתשלום חודשי של 140 ש"ח. למי מיועדת מסיכה שעולה ככה וגם נראית משונה, כבדה יחסית, מייצרת רעש, וגורמת לכם להיות מודעים מדי לנשימות שלכם? אולי למי שיודע שהוא בקבוצת סיכון, למי שחובש מסיכה לפרקי זמן ארוכים בנסיעות, בטיסות או במשרד או למי שרוצה להרגיש הכי ממוגן שאפשר ומוכן לשלם על כך את המחיר הזה. למי שמוכן להתפשר מעט על אחוזי הסינון, יש ככל הנראה אופציות זולות יותר לקניה ולאחזקה ונוחות יותר לשימוש.

7 תגובות

  1. כן.. פחות לציבור, יותר לעשירים שלא יודעים כבר מה לעשות עם הירוקים בבנק

    השבמחק
  2. הי גד. חשוב מאוד גם לציין שמדובר במסכה שלא מסננת את האוויר שיוצא החוצה. לכן היא לא תחליף למסכות הרגילות שכן היא לא מגינה על מי שנמצא לידך. זה ממש בגדר סכנה בריאותית להמליץ עליה לנסיעות ארוכות, טיסות וכדומה.
    זה בדיוק כמו המסכה עם הפילטר שלמשל אסור להיכנס איתה לבתי חולים בישראל.
    שווה לחשוב על עריכה של הביקורת.

    השבמחק
  3. חייל סער של האימפריה הבלפורית המושחתת לגמרי

    השבמחק
    תשובות
    1. חייל סער של גדעון סער מתקווה חדשה (NEW HOPE)

      מחק
  4. LG זו הנוקיה החדשה..

    השבמחק
  5. אם האוויר מזוהם מאד איפה שאתה גר, זה הרבה יותר רלוונטי.

    במקום בו האוויר לעתים מזוהם מאד (נניח בייג׳ין, וחלקים מאסיה) רבים לא יוצרים מהבית בעונת הזיהום. ובמצב הזה, המכשיר הזה מתאים.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר