כזה ניסיתי: Moodo

האסוציאציות הראשונות שעולות לראש כשחושבים על בית חכם הן בעיקר יכולות שליטה מתקדמות על התאורה בבית, מוזיקה, דוד החשמל, המזגן, הדלת ואולי אפילו התריסים החשמליים. Moodo, דיפיוזר, או בשמו העברי מפיץ ריח חכם, הוא מכשיר שפותח ומיוצר בישראל ע"י אגן ארומה, ומאפשר לכם להוסיף לרשימה הזאת את הניחוח בבית, ולשלוט בו באופן שטרם ראיתם (והרחתם) בעבר.

Moodo וקפסולותיו (צילום: גד גניר)



ה-Moodo מעוצב כקוביה, לא גדולה במיוחד, עם כפתורים שליטה פיזיים בחלקה האחורי, וארבעה שקעים בחלקה העליון המיועדים לקפסולות ריח. אולי זה מבנה הפלסטיק, אולי זה הצבע הלבן של היחידה שהגיעה אליי לצורך הבדיקה, אולי זה כפתורי הגומי, אבל עיצוב המכשיר והגימור שלו לא הותירו בי רושם מיוחד, אם כי גם לא נתקלתי בבעיות איכות או בנקודות תורפה באיכות ההרכבה של המכשיר כך שמדובר בעיקר בעניין קוסמטי. ההגדרה הראשונית היא כבר סיפור אחר, ומעבר לצד הויזואלי של האפליקציה שנראה מצוין, התהליך עצמו פשוט ואינטואטיבי מאוד: יוצרים משתמש ב-Moodo, מתחברים לרשת ה-WiFi הביתית ואפשר להתחיל לשחק.


הקפסולות המגיעות עם שכבת סינון HEPA מובנית, לא עושות שימוש בשמן, גז כלשהו או אפילו אלכוהול, והאויר היוצא מהמכשיר הוא יבש לחלוטין. הייחוד של Moodo הוא בעובדה שהוא לא מחייב אתכם להתמסר לריח אחד בלבד. כפי שניתן להרכיב עליו ארבע קפסולות זהות, ניתן גם לערבב בין קפסולות שונות. הקטלוג של Moodo כולל סה"כ כ-32 סוגי קפסולות, הנמכרות כבודדות או כחלק מסטים מוכנים שרקחו הריחולוגים של Moodo. יחידת הבדיקה שהושאלה לי הגיעה עם שני סטים: הסט הראשון בשם "Fresh Vibrations", כולל בתוכו את הקפסולות "Wood Royale", "Citrus Fresh","Lavender" ו-"Floral Magic". הסט השני "Beach Party" פחות אקלקטי וכולל קפסולות בריחות "Sweet Sand", "Sea Breeze","Moni De Tahiti" ו-"Amber Marine". דרך האפליקציה ניתן לבחור בקומבינציות ריח מוכנות מראש. לדוגמה, אם אתם משתמשים בסט Party Beach, תוכלו לבחור בין "מתכונים" שונים שמדגישים ומחלישים באופן ייחודי כל קפסולה בסט ליצירת ניחוחות שונים שאמורים לדמות את חוף הים בזנזיבר, באלי או אפילו חוף הכרמל. לחילופין, ניתן להיות די ג'יי הריח שתמיד רציתם להיות, להתאים באופן אישי את האיזון בין הריחות ואף לשמור את המתכונים המועדפים עליכם לשימוש עתידי. כדי להמנע ממצב בו אתם הופכים לאדישים לריח מסוים, Moodo מגיע גם עם אפשרות לבצע תחלופה אקראית בין מתכוני הריח. 






פיזור הריח אפקטיבי מאוד: הצבתי את המכשיר בסלון בדירת חמישה חדרים ממוצעת, ואפילו בעוצמה של 25% ניתן היה לחוש בתוך דקות בודדות את הריח בכל הסלון. בשימוש נכון וחכם, סט קפסולות אמור להחזיק מעמד לדברי Moodo כחודשיים. בשימוש שגוי ומטופש כפי שאני עשיתי, הצלחתי לכלות את הסט הראשון בתוך כשבוע בלבד. הטעות הבסיסית שלי היתה לשכוח את המכשיר עובד כל היום, בעוד התחזית לחודשיים של שימוש מתבססת על הפעלת ה-Moodo לשעתיים לכל היותר מדי יום. בנוסף, ניתן להפעיל את Moodo באינטרוולים ולא באופן רצוף, כדי לשמור על רמת ריח אחידה ולאפשר כך חסכון נוסף בשימוש. ניתן לבחור בין שלושה מצבי אינטרוולים: עוצמתי, עם פעולה רצופה של 10 דקות, הפסקה של חמש דקות וחוזר חלילה, מצב יעיל של 10 דקות פעולה והפסקה של 10 דקות, ומצב חסכוני שמשמעותו פעולה של 5 דקות ואז הפסקה של 10 דקות. מעבר לכך, באפליקציה ישנו בורר עוצמה שכצפוי, בבחירה בעוצמות גבוהות יותר, מכלה את הקפסולות מהר יותר. העוצמה משפיעה גם על הרעש שהמכשיר מקים. עד לעוצמה של 50% קשה לשמוע אותו, אבל בעוצמה מקסימלית הוא מתחיל להשמע כמו משהו שמתקרב למאוורר פנימי של מחשב נייד. עוד עניין בעייתי קצת ב-Moodo הוא החיווי על כמות הריח שנותרה בקפסולות: לחיצה במרכז שרטוט הקפסולה באפליקציה תציג את האחוזים שנותרו בכל קפסולה, וזה די פשוט והגיוני. מה שפחות הגיוני זה שהמכשיר כנראה מגיע לחיווי הזה ע"י חישוב משך הזמן שנעשה בה שימוש ובאיזו עוצמה. וכדי שהחישוב יעבוד, עליכם לזכור לבצע איפוס של המונה של כל קפסולה בעת החלפתה. קצת מעיק.


Moodo (צילום: גד גניר)



הדרך החכמה להתנהל עם ה-Moodo וצריכת הקפסולות שלו היא להשתמש כמה שיותר באפשרות התזמונים שלו. הממשק מעט מסורבל, אבל מאפשר קביעת שעה שבה Moodo יופעל, מתי ייכבה, או לחילופין לקבוע מה הפרק זמן שיעבוד ברציפות. בכל אחת מהתכניות שקבעתם, ניתן להחליט אם להפעיל או לכבות את מצב האינטרוולים, לבחור במתכון ריח ספציפי או במצב שמחליף ביניהם אקראית ולהגדיר באיזה מימות השבוע התזמון הזה יופעל. כדי שארומת חוף הים בקנקון תקדם אתכם כשאתם נכנסים הביתה בחזרה מהעבודה, Moodo לא חייב לפעול כל היום, ויספיקו דקות בודדות של פעולה לפני שפתחתם את הדלת.


Moodo (צילום: גד גניר)



כיאה למוצר בית חכם, Moodo מתממשק לשלושת הסייעות הקוליות העיקריות בשוק: גוגל אסיסטנט, אלקסה וסירי ובנוסף, הוא תומך גם ב-IFTTT. הפקודות הקוליות מאפשרות שליטה בפעולות הבסיסיות שלו: לבדוק אם הוא מופעל, להפעיל ולכבות את מצב האינטרוולים ולהפעיל ולכבות את מצב תחלופת הריחות. צריך להקפיד על ניסוח הפקודות כדי שזה יעבוד, אחרת התשובה שתקבלו מגוגל אסיסטנט היא שהפעולה שביקשתם אינה נתמכת. 






(+)

  • אפשרות לערבוב והתאמה אישית של ריחות

  • פיזור ריח אפקטיבי

  • מתממשק עם גוגל אסיסטנט, אלקסה וסירי


(-)

  • קביעת התזמונים והחיווי על מצב הקפסולות קצת מסורבלים

  • גימור המכשיר לא מאוד יוקרתי

  • סט של ארבע קפסולות עולה 125 ש"ח ונגמר בתוך חודשיים, וגם זה כשאתם מאוד נזהרים בשימוש במכשיר


מחירו של מכשיר Moodo הוא 379 ש"ח וכולל סט אחד של ארבע קפסולות. ברקום, המפיצה הרשמית מציעה גם מכשיר Moodo המצויד בסוללה פנימית (שמספיקה לפעולה רצופה של 7 שעות) וניתן להזזה ממקום למקום בעלות של 449 ש"ח. הכסף הגדול כאן הוא בקפסולות: מארז של ארבע קפסולות עולה 125 ש"ח, סכום שתידרשו להוציא פעם בחודשיים לכל הפחות אם תקפידו להשתמש ב-Moodo באופן חסכוני. אם המחיר לא מרתיע אתכם, מדובר במוצר מלוטש מאוד (רוב הזמן) שמציע המון אפשרויות של התאמה אישית ובהחלט משדרג את האוירה בבית.

4 תגובות

  1. על הכבוד על ההחפצה! נראה מעניין

    השבמחק
  2. איזו החפצה, לא הבנתי את גלידה.
    תדוה על עוד סיקור מעניין וממצה
    אביב

    השבמחק
  3. מיותר ברמות על.. "בעוצמה מקסימלית הוא מתחיל להשמע כמו משהו שמתקרב למאוורר פנימי של מחשב נייד" - בגלל שזה מאוורר עם כמה רכיבים של מפסק חכם, עיצוב מודרני וקפסולות של חומרי ריח. השאלה האמיתית היא - בשביל מה לעזאזל צריך את זה?

    השבמחק
  4. אה, וגם מה ההבדל בין זה לבין דיפיוזר בכמה שקלים? אז נכון שדיפיוזר עובד עם שמנים אתריים, אבל האפקט פחות או יותר זהה, והרבה הרבה יותר זול.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר