כאלו ניסיתי: Jabra Elite 7 Active

ב-2016, עת הופיעו אוזניות ה-True Wireless הראשונות בשוק, היצרניות ראו בהן חלק אינטגרלי מחזון ה-Wearables. בהתאם לכך, הן צוידו בחיישנים שונים שיסייעו להן לנטר פעילות גופנית, ולכל יצרנית היתה גם אפליקציית מעקב משלה. מדובר היה בחזון יומרני משהו: הקונספט של אוזניות ללא כבל מקשר היה גם ככה בחיתוליו וסבל ממחלות ילדות, והרצון לדחוף לתוך האוזניות הקטנטנות חיישנים שכאלו יצר מוצרים שאפתניים מדי בתיאוריה ומאכזבים בפועל מבחינת זמן שימוש, איכות השמע ואיכות חיבור. עם השנים, יותר ויותר יצרניות הבינו שמה שמלהיב משתמשים באוזניות האלו זה בעיקר העדרו של הכבל המציק בעורף, חזרו לשולחן השרטוט ופסי היצור התחילו לפלוט מוצרים פחות מתוחכמים, אבל יותר פרקטיים

Jabra Elite 7 Active (צילום: גד גניר)



ג'אברה היא אחת היצרניות שעברו את התהליך הזה. אוזניות ה-TWS הראשונות של החברה הציעו חיישן דופק ו-VO2, לצד אפליקציה שאוספת את הנתונים ומייעצת למשתמש כיצד להמשיך להתאמן ואיך להתאושש. אוזניות הספורט הבאות של החברה הדנית היו פחות יומרניות והתבססו על דגמים קיימים של החברה, רק עם מיגון טוב יותר למים ומחיר גבוה יותר. בהשקה המשולשת בסוף אוגוסט, לצד ה-Elite 3 וה-Elite 7 Pro, הוצג גם דגם ספורטיבי, ה-Elite 7 Active, הפעם, בניגוד לעבר, עם מחיר טיפה נמוך יותר. מה השתנה ועל מה ויתרו?

מה שמבדיל בין Elite 7 Active לבין דגמי אוזניות אחרים של ג'אברה והופך אותן למיועדות לפעילות גופנית, הוא ציפוי סיליקון בשם ShakeGrip שכשמו כן הוא, אמור למנוע מהאוזניות לזוז בתוך האוזניים שלכם גם באימון אינטנסיבי. הכל טוב ויפה, אבל ShakeGrip מכסה רק את החלק החיצוני של האוזניות, ולפחות באוזניים הדי מיינסטרימיות שלי, לא היה כמעט מגע בין העור לציפוי המיוחד. החלק הפנימי שכן נוגע באוזן עשוי פלסטיק סטנדרטי, זהה לזה שבדגמים האחרים של החברה. זה לא משנה את העובדה שמדובר בעיצוב מופתי מבחינה ארגונומית, שיושב בבטחה בתוך האוזניים בזמן פעילות ולא זז עד שלא תנסו להוציא אותן מהאוזניים. אני רק אומר, לגמרי לזכותה של ג'אברה אגב, שכל הדגמים החדשים שלה יושבים מעולה באוזניים ואין ל-Elite 7 Active יתרון מהותי עליהם מהבחינה הזאת.

Jabra Elite 7 Active (צילום: גד גניר)


Jabra Elite 7 Active (צילום: גד גניר)



ציפוי הגומי משנה בצורה ניכרת את המראה הכללי של האוזניות. המימדים והצורה הכללית נשארו זהים, אבל הגימור עצמו הוא מט, ולחצני השליטה אינם תחומים בתוך מסגרת כלשהי, מה שמשווה להם מראה קצת יותר אלגנטי בעיניי מהדגמים החדשים האחרים של החברה, לפחות בצבע השחור בו קיבלתי אותן. להעדרו של חריץ מסביב ללחצנים אין איזשהי תרומה למיגון של האוזניות בפני מים, וכמו ב-Elite 7 Pto גם כאן דרגת המיגון למים עומדת על IP57, דרגת עמידות גבוהה יחסית לקטגוריה. זה לא הופך אותן לאוזניות לשחיה, אבל הן יעמדו בגבורה בכל סוג אחר של מפגש עם מים.


ל-Elite 7 Active דרייברים בקוטר 6 מ"מ המייצרים טווח תדרים שנע בין 20 ל-20000 הרץ. האוזניות תומכות בתקן בלוטות' 5.2 ובמקודדי האודיו האלחוטי SBC ו-AAC. חתימת הסאונד כאן דומה מאוד לשאר הדגמים של החברה: באסים עוצמתיים, ביצועים יפים גם בתדרים הגבוהים ובמיד אבל במת צליל צרה מעט. לרוב האנשים זה לא יפריע, בטח לא למי שמתאמן איתן ופחות שם דגש על דקויות אודיופיליות. להיפך, ייתכן שעבור מתאמנים הסאונד האגרסיבי הזה יתאים יותר.

Jabra Elite 7 Active (צילום: גד גניר)


Jabra Elite 7 Active (צילום: גד גניר)



הבדל משמעותי נוסף, לפחות על הנייר, בין דגם ה-Pro ל-Active, הוא בשנמוך המערכת המיועדת לשיחות בדגם הספורטיבי. בניגוד ל-Pro, שהתהדר בחיישן הולכת עצם (Bone Condution), הרי שדגם ה-Elite מסתפק בשישה מיקרופונים סטנדרטיים, זה ככל הנראה מה שמאפשר לג'אברה להציע את הדגם הזה במחיר נמוך יותר מדגם ה-Pro. האם אכן מדובר בהקרבה משמעותית? חד משמעית לא. Jabra תמיד הצטיינה בהיבט הזה באוזניות שלה וה-Elite 7 Active משמרות את המוניטין הזה. הצד השני דיווח שאני נשמע ברור, גם בסביבות רועשות יחסית, וגם אם איכשהו חדרו רעשים כלשהם בצד השני הם נקלטו כרחשים עמומים בלבד. השוני היחיד מהבחינה הזאת בין דגם ה-Pro ל-Active הוא בצלילות ובפירוט של הקול בשיחה, אבל מדובר בהבדל מינורי בלבד שקשה מאוד להבחין בו.


ביטול הרעשים האקטיבי של Elite 7 Active זהה לזה של ה-Pro ואלו בשורות פחות מלהיבות. מדובר בביטול רעשים שביום טוב ניתן הגדירו כ"עדין מאוד", אבל האמת היא שהוא בקושי מורגש. להגנתן של האוזניות יאמר שהאיטום שלהן, ביטול הרעשים הפאסיבי, מצוין ומפצה על הביצועים המאכזבים של המנגנון האקטיבי.


כאמור, אפליקציית השליטה של ג'אברה באוזניות שלה, MySound כבר מזמן לא מתיימרת לעקוב אחר הפעילות הגופנית שלכם או מדריכה אתכם כיצד להתאמן, אבל עדיין מדובר באחת מהאפליקציות הטובות בשוק והיא מציעה שלל אפשרויות מתקדמות: אקולייזרים מוגדרים מראש או מותאם אישית, צפייה במצב הסוללה באוזניות עצמן ובקייס, הפעלת רעשי רקע למיסוך, התאמת אופי הצליל לשמיעה שלכם, בדיקת ההתאמה הפיזית של האוזניות לאוזניים שלכם, ועוד. 


כמצופה מאוזניות ברמת המחיר הזאת, הן יודעות לעצור את הנגינה כששולפים אותן מהאוזניים וניתן להשתמש בכל אחת מהן בנפרד. עדכון גרסה שהגיע אל האוזניות בסופ"ש האחרון הוסיף להן תמיכה ב-Multipoint, האפשרות להתחבר לשני מכשירים במקביל. משתמשי AirPods אולי רגילים למעבר חלק בין מכשירים של אפל, אבל ביקום שמחוץ לאקוסיסטם של החברה מקופרטינו היכולת לשמוע מוזיקה דרך ספוטיפיי בסמארטפון ולעבור בין רגע לשיחת זום במחשב הנייד של העבודה בלי התעסקויות מיותרות, היא עדיין נדירה. ג'אברה היא מהיצרניות היחידות בשוק שנוהגת לשלב את התכונה הזאת באוזניות שלה, וההחלטה לצאת לשוק עם הדגמים המתקדמים שלה השנה בלי Multipoint בשלב ראשון היתה תמוהה, אבל כאמור היא תיקנה זאת עכשיו. 


לפי ג'אברה, זמן הסוללה של Elite 7 Active עומד על 8 שעות עם ביטול רעשים או כ-10 שעות בלעדיו. אצלי הן שרדו קצת יותר מ-7 שעות רצוף עם ביטול רעשים מופעל, נתון מרשים מאוד ביחס לקטגוריה. טעינה של חמש דקות תיתן לכם קצת יותר משעה של האזנה בעוצמה בינונית, וטעינה מלאה של האוזניות והקייס תארך כשעתיים וחצי. הקייס עצמו מאפשר לטעון את סוללות האוזניות פעמיים מלאות נוספות בטרם תצטרכו לטעון אותו שוב, וניתן לטעון אותו דרך שקע ה-USB C בחזית, או על משטח טעינה אלחוטי סטנדרטי.


(+)
  • ביצועים מעולים בשיחות
  • ארגונומיה מעולה
  • זמן סוללה ארוך במיוחד


(-)
  • ביטול רעשים סמלי במקרה הטוב
  • במת צליל צרה

ה-Jabra Elite 7 Active יעלו לכם כ-618 ש"ח. למרות המיתוג השונה, בניגוד לעבר, אין בהן משהו משמעותי שהופך אותן למותאמות יותר לספורט מהדגם עליהן הן מבוססות, גם לא הציפוי המיוחד שנותן ערך מוסף בעיקר מבחינה עיצובית. מכל בחינה מעשית אחרת הן זהות, לרע ולטוב, לדגם הטיפה יקר יותר של החברה: דרגת העמידות למים זהה, הסאונד חביב אבל לא ירשים אודיופילים וביטול הרעשים מאכזב. מצד שני, הן מחבקות את האוזן ולא ירפו גם באימונים הכי אינטנסיביים, הן נהדרות (למרות השוני במערך המיקרופונים) בשיחות, אפליקציית השליטה מצויינת וזמן הסוללה הוא מהארוכים בקטגוריה.

2 תגובות

  1. תודה גד על סקירה אכותית. יש לי את ה- Jabra Elite 75 t ואני מאוהב בהן. עושה איתן ספורט ארבע פעמים בשבוע. הן יושבות באוזן מעולה. הפקדים באוזניות מאד נוחים לשימוש, כולל האפשרות להגביר ולהנמיך ווליום מהאוזניות, פיצ'ר שמשום מה חסר בהרבה סוגים של אוזניות, גם יקרות ויוקרתיות. כפי שציינת, האפליקציה מעולה. כשהן ישבקו חיים, גם הבאות יהיו מתוצרת Jabra.

    השבמחק
  2. קניתי אותם (בעיקר בהשפעת דור אוזניות הספורט הראשון שציינת). בהחלט אחלה אוזניות. רק שאלה אחת, משמעותית מבחינתי - האם הם ביטלו באוזניות אלה (jabra 7 elite active) את חיישן מד הדופק? אני בהחלט לא מתמצה בעולם הגאדג'טים ואם אכן זהו המצב - זה בהחלט מאכזב ביחס לציפיות שלי מאוזניות ספורט. אודה לך אם תוכל להתייחס האם רכיב הדופק בוטל.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר