כאלו ניסיתי: Belkin Soundform Freedom

בלקין היא אחד המותגים המוכרים והותיקים בעולם האביזרים לסלולריים, בעיקר בקרב משתמשי מוצרי אפל. החברה התמקדה עד כה בעיקר בתחנות עגינה, מטענים, כבלים ומתאמים וכעת מסתערת על השוק הרותח ממילא של אוזניות True Wireless. בינואר האחרון נחת בישראל ליין האוזניות של החברה. לקחתי לבדיקה את ה-Soundform Freedom הדגם הבכיר בסדרה שמתהדר ביכולת נדירה: ניתן לאתר אותו, במידה ואבד, דרך אפליקציית Find My של אפל.

Belkin Soundform Freedom (צילום: גד גניר)



ה-Soundform Freedom מתאפיינות בעיצוב סטנדרטי למדי, אבל נראות טוב. גופן משלב שני גימורי פלסטיק שונים: מט באיזורים שנוגעים באוזן עצמה ומבריק בחלק החיצוני שלהן. לאוזניות "גבעולים" באורך בינוני אם כי שמנמנים מהרגיל. הן קלילות, וכמעט לא מורגשות באוזניים, וגם לא ינשרו אם תנענעו את הראש בפראות אבל האוזניים שלי כבר ארחו אוזניות שנתנו לי תחושה יותר מאובטחת מהאוזניות האלו. את חלקן החיצוני מכסים משטחי מגע גדולים יחסית שקצת מקשים למקם את האוזניות בתוך האוזניים מבלי לבצע פעולות שאתם לא מעוניינים בהן, אם כי אחרי מספר ימים של שימוש הצלחתי להתרגל למקם אותן תוך שימוש ב"גבעולים" בלבד. משטחי המגע מגיבים סה"כ לא רע ובזריזות להקשות. בלקין הגדירה סט הקשות סטנדרטי למדי ואינטואיטיבי ששולט על עוצמת השמע, ניווט בין שירים ואפילו הפעלה של הסייען הוירטואלי. מעוניינים לשנות את הסט שהגדירה בלקין? חבל, כי בניגוד לאוזניות אחרות, אין כאן דרך לעשות זאת.


ל-Soundform Freedom דרייברים דינאמיים דו שכבתיים בקוטר 7 מ"מ שמייצרים, לטענת בלקין, את חתימת האודיו הייחודית של היצרנית המתאפיינת בצליל עשיר ועמוק. אני לא מצפה מיצרנית אוזניות לשמור על אובייקטיביות ולהמנע מסופרלטיבים מוגזמים אבל איכות הצליל של Soundform Freedom לא ריגשה אותי באופן מיוחד ואם זו חתימת האודיו המהוללת של החברה אז אולי שווה לשקול לשנות אותה. הן לא גרועות. כבר יצא לי להתנסות באוזניות עם סאונד פחות מהנה, ובסה"כ הן מספקות חויה שהולמת את מחירן הלא מאוד גבוה: יש באסים מדויקים למדי, אבל הביצועים בתדרים הגבוהים ובטווח המיד פושרים למדי וזה מתבטא בעיקר במוזיקת רוק, והאופן שבו הן משמיעות דיסטורשנים (אתגר לא פשוט לכל זוג אוזניות) לא ממש נעים לאוזניים וצורם מהרגיל וגם הצליל באופן כללי סגור מדי לטעמי. רוצים לשנות את הגדרות השמע? לא תוכלו לעשות זאת דרך האפליקציה של בלקין כי אין כזאת לאוזניות האלו. 


Belkin Soundform Freedom (צילום: גד גניר)


Belkin Soundform Freedom (צילום: גד גניר)


Belkin Soundform Freedom (צילום: גד גניר)




במסגרת פינתנו "שמות של טכנולוגיות ייחודיות הן רק המשך השיווק באמצעים אחרים" Soundform Freedom מציעות את טכנולוגיית Clear Call שלטענת החברה מבטיחה שמע צלול ונקי בשיחות טלפון, וביטול רעשי רקע שעלולים להפריע לצד השני לשמוע אתכם. אכן, לא קיבלתי תלונות מהצד השני בשיחה על רעשי רקע אבל כל מי שדיברתי איתו עם האוזניות האלו העיר לי שעוצמת השמע חלשה מהרגיל.


ביטול רעשי הרקע הוא שיחות בלבד ועבור הצד השני. האוזניות האלו לא מציעות מנגנון ביטול רעשים עבור המשתמש עצמו וחבל, כי יש לא מעט אוזניות אחרות בשוק בטווח המחיר הזה (ואף זולות יותר) שדווקא כן מציעות מנגנון כזה. מה בכל זאת יש כאן? אפשרות להשתמש בכל אוזניה בנפרד, זיהוי שהוצאתם את האוזניות מהאוזניים והפסקת הניגון, וכמובן, גולת הכותרת של האוזניות האלו, איתור דרך אפליקציית Find My של אפל.







לפני שאגיע לאיך זה עובד, חשוב לעשות כאן תיאום ציפיות: משתמשי אנדרואיד - מן הסתם, כל הפסקה הזאת לא רלוונטית עבורכם. עכשיו כשנשארנו רק עם האייפוניסטים, מה שניתן לאתר באמצעות אפליקציית Find My זה את הקייס של האוזניות. נשרה לכם אוזניה בזמן ריצה? תנחומיי וברכותיי, היא בדרכה לחוות Headsetville שם אוזניות שהופרדו מאחיותיהן מתגלגלות להן חופשיות באחו והיא לא חוזרת חזרה. מה שתוכלו למצוא באמצעות האפליקציה זה כאמור רק את קייס הטעינה שלהן. מעבר לכך, בניגוד למה שחלק מהאתרים הזדרזו לכתוב, לא מדובר כאן בקייס ששולב בו AirTag. אם הקייס נניח הסתנן בין כריות הספה, לא תוכלו להנות מחויית החיפוש המדוייקת שמציעות התגיות החכמות של אפל. מה כן? אחרי שתשדכו בינן לבין האייפון שלכם, תוכלו לאתר אותן, במידה ואבדו, על גבי המפה, בהסתמך על רשת Find My של אפל שעושה שימוש באותות שהתקבלו ממכשירי iOS שהיו בסביבתן. איך זה עובד? לא רע האמת, כל עוד אתם מנסים לאתר את האוזניות כשהן רחוקות יחסית ממיקומכם. אפליקציית Find Me תציג לכם על המפה את המיקום הידוע האחרון של האוזניות גם אם הן היו כבויות בתוך הקייס שלהן, ואת השעה בה נראו לאחרונה. אז נכון, זה לא AirTag, אבל אפשר להשאיר אותן בתוך הרכב וכך למצוא את דרככם חזרה אליו אם שכחתם היכן חניתם. מתי זה יעבוד פחות טוב? כשתנסו לחפש אותן בבית. תשכחו מזה, האיתור שלהן לא עובד ברזולוציה הזאת וישלח אתכם לחפש אותן בכבישים שמסביב לבית, כנ"ל גם אם השארתם אותן בתוך הרכב החונה בחניון תת קרקעי מתחת לבית. עוד פריבילגיה של משתמשי אייפון: אמנם אין לאוזניות אפליקציה משלהן ולרוב זה אומר שלא ניתן לעדכן את גרסת הקושחה שלהן אבל במקרה של Soundform Freedom העדכונים מגיעים דרך אפליקציית Find My. 

Belkin Soundform Freedom (צילום: גד גניר)



הסוללה של Soundform Freedom תספיק לכם לכ-8 שעות האזנה שזה יפה מאוד לאוזניות מהסוג הזה, והקייס מכיל סוללה שתאפשר לכם לטעון אותן במלואן כמעט שלוש פעמים. טעינה של 15 דקות תיתן לכם כשעתיים של האזנה למוזיקה. טעינה מלאה של הקייס והאוזניות תימשך כשעה וחצי. הקייס נטען דרך שקע USB C ויכול להיטען גם אלחוטית. 


(+)
  • שימוש ברשת ואפליקציית Find My של אפל למציאת הקייס
  • זמן סוללה ארוך
  • עיצוב נאה

(-)
  • איכות צליל בינונית
  • אין אפליקציית שליטה
  • שמע חלש לצד השני בשיחה


ה-Belkin Soundform Freedom יעלו לכם כ-499 ש"ח אצל היבואן הרשמי ביקונקט. בהעדר תכונת האיתור, למשתמשי אנדרואיד יש בשוק שלל אופציות אטרקטיביות יותר שגם מציעות איכות סאונד טובה יותר, ביצועים טובים יותר בשיחות ומגיעות עם אפליקציה יעודית וביטול רעשים אקטיבי. חלקן אף מציעות מנגנון איתור שאמנם לא עושה שימוש ברשת Find My, אבל מציע פונקציונליות דומה. מה לגבי משתמשי אייפון? לא בטוח שיכולת האיתור מפצה על הבינוניות של האוזניות האלו בתחומים אחרים, מה גם שבמחיר כזה מצפה להן התמודדות לא פשוטה עם AirPods דור 2 שעדיין נמכרות בשוק, ומציעות חויית שימוש טובה יותר (כולל, מן הסתם, את יכולת האיתור) למשתמשי האקוסיסטם של אפל.

1 תגובות

  1. תודה על עוד ביקורת אוזניות מעולה!!!

    יש מצב לסקר את הB&W P17?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר