כזה ניסיתי: Asus Memo Pad 8 ME181C

עד לפני שנה וחצי, אם חשקתם בטאבלט אנדרואיד, יכולתם להשיג אותו בכל גודל שתרצו, בתנאי שיהיה לו מסך בגדלים של 10.1 או 7 אינטש. כניסתו לשוק של הנקסוס 7 הראשון (בשנת 2012), והפופולריות הרבה לה זכה, הביאה את אפל להשיק את האייפד מיני, טאבלט בעל מסך בגודל 7.9 אינטש. צעד זה דחף יצרניות אנדרואיד רבות להשיק לראשונה טאבלטים בגודל מסך של 8 אינטש, וביניהן גם אסוס. ה-Memo Pad 8 ME181C הוא למעשה טאבלט ה-8 אינטש השני של אסוס. הוא מחליף את ה-Memo Pad ME180A, שהוא בעצם אחיו התאום (ובעל מסך ה-8 אינטש) של טאבלט שכבר בדקתי כאן לפני כמעט שנה, ה-Memo Pad HD7.

Asus Memo Pad 8 (צילום: יח"צ)

אם לא יצא לכם להכיר עדיין, בסדרת ה-Memo של אסוס, תוכלו למצוא בעיקר טאבלטים בעלי מפרט לא רע (אם כי גם לא מרגש), המתומחרים בצורה הוגנת למדי. מה זה אומר מפרט לא רע? ערכת שבבים של אינטל מסדרת Atom הכוללת מעבד בעל 4 ליבות במהירות של 1.33 גיגהרץ, יחד עם זכרון RAM בנפח של 1 גיגהבייט. נשמע לכם מוכר? נכון, זו אותה קונפיגורציה בדיוק כמו ב-AsusTransformer Pad עליו סיפרתי לכם לפני מספר שבועות. חויית השימוש דומה גם היא, באופן לא מפתיע. מדובר בטאבלט זריז מאוד שמספק חויית שימוש חלקה, זורמת ואמינה. משך כל ימי הבדיקה לא נתקלתי בקריסות של אפליקציות, איטיות, לאגים למיניהם או כל תופעה שלילית אחרת. כמו ב-TF103C, גם כאן סוגיית הנפח הצנוע של זכרון ה-RAM נשמעה מדאיגה על הנייר, והפסיקה להדאיג ברגע שהשתמשתי בטאבלט. ניתן לזקוף זאת לזכותה של אסוס בניהול נכון של הממשק שלה (ZenUI, עליו ארחיב בהמשך) וניתן גם לזקוף זאת לגרסת האנדרואיד החדשה יחסית שהוא מריץ, KitKat 4.4.2, אשר אמורה לדעת לנהל מכשירי אנדרואיד בעלי זכרון של 512 מגהבייט ומעלה.


אסוס שילבה ב-Memo Pad 8 ME181C מסך IPS ברזולוציה של 1280 על 800 פיקסלים. המסך הזה נראה ומתפקד מצוין, כל עוד לא מניחים אותו ליד טאבלט עם מסך כמו של ה-Samsung Galaxy Tab S עם מסך ה-QuadHD הנפלא שלו, או אפילו טאבלט בעל מסך ברזולוציית Full HD כמו הנקסוס 7 2013. עבור שימושים ביתיים בטאבלט – משחקים, כתיבת מיילים, גלישה באינטרנט וכו' זה בהחלט מספיק. כמו בכל טאבלט אנדרואיד אחר שלה, שילבה כאן אסוס את Splendid, אפליקציה המהווה סוג של אקולייזר למסך, והיא מאפשרת לתקן גווני צבע במידה ואנחנו מעוניינים לעשות כך. מרגישים שהמסך ירקרק מדי? ורדרד מדי? ניתן לתקן זאת באמצעות האפליקציה הזאת וזה אפילו די קל.

אפליקציית Splendid (צילום מסך: גד גניר)

אופנת מסגרת המסך הדקה לא פסחה גם על ה-ME181C. המסגרת הדקה הזאת איפשרה לשמור את הטאבלט הזה במימדים הקומפקטים למדי, ואכן, הטאבלט הזה רחב ב-5 מילימטר בלבד מטאבלט 7 אינטש כדוגמת ה-Asus Memo Pad HD7. יחד עם משקל צנוע של 320 גרם בלבד, ה-Memo Pad 8 הוא טאבלט שנוח להחזיק ביד לאורך זמן. חלקו האחורי עשוי פלסטיק בגימור של עיגולים עדינים, וניתן להשיג אותו בצבעים שחור, לבן, סגול וזהב.

כמו בשאר הטאבלטים שלה משנת 2014, גם ה-Memo Pad 8 קיבל את ממשק ה-ZenUI. למי שלא קרא את הפוסט על ה-Transformer Pad TF103C אספר בקצרה כי מדובר בגרסא החדשה ביותר (והראשונה שאסוס טרחה לתת לה שם) לסדרת השינויים העיצוביים שעשתה אסוס לממשק האנדרואיד הנקי. היא כוללת וילון התראות שעוצב מחדש, Launcher ייחודי של אסוס, אייקונים שטוחים ואסתטיים מאוד, ובאופן כללי הממשק הזה נראה מוקפד אך גם רענן וצעיר. אלך רחוק ואגיד שהממשק הזה נראה לטעמי טוב יותר מ-Touchwiz (אך לא יותר מה-Sense של HTC). בגזרת האפליקציות המותקנות מראש, אסוס לא ריחמה על המשתשמים והתקינה כמות נכבדת שלהן. אני סלחן יותר במקרה הזה לגבי האפליקציות המותקנות מראש מאחר ואלו אפליקציות ייחודיות של אסוס, שבאמת נראות ועובדות נפלא, אם כי לרובן ניתן למצוא תחליפים בחנות האפליקציות של גוגל.





ה-Asus Memo Pad 8 הצליח להחזיק אצלי מעמד כ-8 שעות שימוש בערך בין טעינה לטעינה. מדובר בהישג לא רע בכלל, אולם בזמן המתנה כשהוא לא בשימוש, צריכת הסוללה שלו גבוהה יחסית ולאחר יומיים וחצי, גם אם לא עשיתי בו כמעט שימוש, נאלצתי לטעון אותו.

צבעיו השונים של ה-Memo Pad 8 (צילום: יח"צ)

אני מאחל לכל מי שמצלם באמצעות הטאבלט שלו, מצלמה אחורית כמו זו של ה-ME181C, ואני לא מתכוון לכך במובן החיובי. זוהי מצלמת 5 מגה פיקסל, המסוגלת גם לצלם וידאו ברזולוציית FHD אך התמונות שהפקתי איתה יצאו לא מפוקסות רוב הזמן, עם גווני צבע שאינם נאמנים למציאות, ובהתבוננות בתמונות בגודל האמיתי שלהן, היה קל להבחין בעיבוד יתר שלהן. מעוניינים לצלם? השתמשו במצלמה אמיתית או לפחות במצלמה שבטלפון שלכם. שום דבר לא מצדיק אנשים שעומדים ומצלמים אירועים כמו הופעות או מסיבות סיום בגן של הילדה שלי, באמצעות הטאבלטים שלהם, כשהם מסתירים לעומדים לידם בלי שום בושה.


מחירו של ה-Memo Pad 8 ME181C עומד כיום על 973 ש"ח. קיימים בשוק טאבלטים זולים יותר, אך הם בעיקר של יצרנים סיניים לא מוכרים במיוחד, והפרש המחיר הוא מינורי. במצב כזה, שומר ה-Memo Pad 8 על הנוסחא הקבועה של אסוס בסדרת ה-Memo Pad, ומציע חויית שימוש כיפית, ותמורה נהדרת למחיר.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר