כזה ניסיתי: Lenovo Yoga Tablet 2 Pro

נתוני המכירות הסופיים של שוק הטאבלטים לשנת 2014 מציגים עליה מתונה באופן מצטבר, אך התבוננות מעמיקה יותר בנתונים מגלה כי ברבעון האחרון של שנה שעברה חלה דווקא ירידה במכירות. כפי שיוכל שמעון פרס לספר לכם, מי שלא שם לב למגמות בשטח, מוצא את עצמו בסופו של דבר מפסיד בצורה כואבת במיוחד. על מנת לעצור את מגמת הצניחה במכירות, יצרניות הטאבלטים נאלצות להשיק טאבלטים זולים יותר, או לחילופין טאבלטים ייחודיים שיתבלטו על פני השאר. ה-Lenovo Yoga Tablet 2 Pro שייך לקבוצה השנייה, מתהדר במפרט חזק יחסית, במימדים נדיבים ובתוספת שאני אישית לא נתקלתי בה באף טאבלט אחר, מקרן מובנה.

Lenovo Yoga Tablet 2 Pro (צילום: גד גניר)

נחזור רגע שנה אחורה. בצעד ש-99% ממנו נשמעים כמו תרגיל יחצ"ני, הציגה לנובו בסוף שנת 2013 את מהנדס המוצר החדש שלה, אשטון קוצ'ר. באופן אירוני, קוצ'ר גילם את מייסד חברת אפל בסרט שעלה לאקרנים כארבעה חודשים לפני כן. התוצר של החיבור בין הכוכב הראשי של אחד הסרטים הגרועים ביותר באותה שנה, למחלקת התכנון של לנובו, היה ה-Yoga Tablet, טאבלט אנדרואיד המצויד ברגלית נפתחת בחלקו התחתון, עליה מסוגל הטאבלט להשען. ביג פאקינג דיל.

באוקטובר 2014, באופן מפתיע, אשטון קוצר עדיין עבד בלנובו. באותו חודש הוצג הדור הבא של הטאבלטים האלו, ה-Lenovo Yoga Tablet 2 Pro. צורתו הכללית נשארה דומה, עם הרגלית הנפתחת, אך מדובר כעת בטאבלט ענק עם מסך בגודל 13.3 אינטש, וכאמור מקרן, אליו נגיע מאוחר יותר. לנובו בנתה את ה-Yoga Tablet 2 Pro סביב מעבד אינטל מסדרת Atom, מדגם Z3745, מעבד בעל ארבע ליבות במהירות של 1.33 גיגהרץ במצב רגיל, במהירות של 1.86 גיגהרץ במצב Burst, טכנולוגייה ייחודית למעבדים של אינטל במעבד הספציפי הזה נתקלתי ב-AsusTransfomerBook TF103c, וגם ב-Acer Switch 10. זכרון ה-RAM של ה-Lenovo Yoga Tablet 2 Pro עומד על נפח של 2 גיגה, יש לו זכרון אחסון מובנה בנפח של 32 גיגה, וניתן להרחיב נפח זכרון זה באמצעות כרטיס זכרון MicroSD. על הנייר, המעבד הזה לא מהחזקים בשוק, אך ב-Yoga Tablet 2 Pro הוא בהחלט עושה את העבודה. חויית השימוש בטאבלט חלקה, יציבה ומהירה. מדי פעם נתקלים בהשהיות מסוימות, או בגמגומים באנימציות, אך מדובר במשהו שקורה לעיתים רחוקות מאוד. נתקלתי גם מפעם לפעם בבעיות רשת - בעיקר בסרטוני יוטיוב שנעצרים לטעינה נוספת. גם כאן מדובר בתקלות שחזרו על עצמן לעיתים רחוקות בלבד, וכנראה מספר עדכוני גרסא שהטאבלט קיבל במהלך שהותו אצלי סידרו את העניין לחלוטין.


ה-Yoga Tablet 2 Pro מריץ את אנדרואיד בגרסא 4.4. לנובו עטפה את ממשק האנדרואיד הרגיל בממשק משלה. הממשק הזה כולל מספר סביר לחלוטין של אפליקציות מובנות של לנובו, וכמה שינויים קטנים ב-UI. מסך ההגדרות מזכיר מאוד בצבעים, באייקונים ובסידור הכללי את מסך ההגדרות באייפד אך הדמיון לא נגמר שם. מסך הבית כולל גם וילון התראות, וגם וילון הנפתח במשיכה מלמטה ומכיל קיצורי דרך להפעלה וכיבוי של קישוריות שונות בטאבלט. כמו ב-Mi4 ובמכשירי אפל, גם כאן לא תמצאו מגירת אפליקציות, וכולן מופיעות על מסכי הבית. בחלק התחתון של המסך תמצאו גם קיצור דרך לפתיחת מספר אפליקציות בחלונות קטנים יותר. זו אינה אופציה חדש או ייחודית ללנובו, אך לטעמי, בטאבלט עם מסך בגודל 13.3 אינטש, זה היישום הכי מוצדק של האפשרות הזאת, יותר מכל טלפון/פאבלט/טאבלט עם מסך קטן יותר.

Lenovo Yoga Tablet 2 Pro (צילום: גד גניר)

המסך של ה-Lenovo Yoga Tablet 2 Pro נראה מעולה. מדובר במסך בטכנולוגיית IPS המתאפיין בזויות צפיה רחבות במיוחד. מעבר לכך, הוא מציג רזולוציה שהולכת והופכת לפופולרית בקרב יצרניות סלולר, 2560 על 1440 פיקסלים, או בשם העממי יותר 2K. המסך הזה בהיר במיוחד, מציג גווני צבע מרהיבים, ובסה"כ אני יכול להודות כי מדובר באחד המסכים האיכותיים ביותר בהם יצא לי להתקל בשנים האחרונות.

החלק המסקרן ביותר ב-Yoga Tablet 2 Pro הוא ללא ספק המקרן המובנה. אתחיל מהשורה התחתונה - אל תצפו כאן למקרן מקצועי במיוחד, אבל בהחלט לא מדובר סתם בגימיק. לנובו טוענת שהמקרן המסוגל להקרין ממרחק 2 מטר, תמונה בגודל של 50 אינטש. מהניסיונות שלי היא אכן עמדה בהתחייבות הזאת. כדי לקבל תוצאות טובות עליכם לוודא שהחדר בו אתם מפעילים את המקרן חשוך כמעט לחלוטין, ושהטאבלט מונח בזוית הנכונה. כמו כן, ניתן למקד את התמונה באמצעות מפסק קטן ולא נוח מספיק, הממוקם מתחת למקרן. גם כאשר כיוונתי במשך שעות את המיקוד, וחשבתי שהצלחתי להתמקד היטב בתמונה, גיליתי כי חלקים אחרים בתמונה אינם ממוקדים מספיק. בסופו של דבר, זה ההבדל בין מקרן המשולב בתוך טאבלט לבין מקרן אמיתי. כך או כך, זה לא הפריע לביתי להעריץ אותי על העובדה שמדי ערב אני מארגן לה הקרנה בענק על קיר החדר שלה של שיר הנושא מתוך המחזמר הדרקון המתוק שלי.

Lenovo Yoga Tablet 2 Pro (צילום: גד גניר)

מבחוץ, ה-Lenovo Yoga Tablet 2 Pro נראה מעולה. רובו עשוי פלסטיק כסוף איכותי מאוד, שקל להתבלבל בינו לבין מתכת. ייתכן והבלבול נובע מכך שהרגלית המתקפלת עליה ניתן להשעין את הטאבלט עשויה באמת ממתכת, ונראית זהה לשאר הגוף. פרופיל ה-Yoga Tablet 2 Pro דקיק במיוחד, למעט איזור גלילי בתחתית המסך. האחיזה בו אינה נוחה במיוחד, גם בגלל שהוא גדול וכבד, וגם בגלל שהאיזור הגלילי בתחתית שלו יוצר עיוות במרכז הכובד שלו. בצד אחד של הגליל תמצאו את כפתור הנעילה/כיבוי והדלקה, ומהצד השני - את עדשת המקרן. הגליל הזה מאחסן גם את הרמקולים של חברת JBL ששולבו בטאבלט הזה. אל זוג הרמקולים האלו מצטרף רמקול המוגדר כסאב בחלקו האחורי של ה-Yoga Tablet 2 Pro, ויחד הם אכן מפיקים סאונד חזק ומרשים באיכותו. עוד מאחור תמצאו את המצלמה (חשבתם שלא נוח לצלם עם טאבלט רגיל? נסו לעשות זאת עם טאבלט בגודל 13.3 אינטש!), ומתחת למכסה פלסטיק נמצאים חריץ להכרטיס זכרון, וחריץ נוסף לכרטיס SIM, במידה ובחרתם בדגם ה-LTE של הטאבלט.







מימין חריץ סים, משמאל כרטיס זכרון, Lenovo Yoga Tablet 2 Pro (צילום: גד גניר)


בתוך הגוף הדקיק של ה-Yoga Tablet 2 Pro שוכנת סוללה גדולה בקיבול של 9600mAh שאכן מספקת את הסחורה. על הנייר היא אמורה להספיק ל-15 שעות שימוש רצוף. בפועל, למרות שימוש נרחב שעשיתי במקרן, לא נדרשתי לטעון אותו מדי יום, ואפילו לא מדי יומיים.
Lenovo Yoga Tablet 2 Pro (צילום: גד גניר)


המחיר הזול ביותר שאני הצלחתי למצוא ל-Lenovo Yoga Tablet 2 Pro עומד על 2846 ש"ח. אם אני לא טועה, זה ממצב אותו כטאבלט היקר ביותר שאי פעם בדקתי. יחד עם זאת, המחיר הזה אינו מופרך. רואים טוב מאוד לאן הולך הכסף: למסך הגדול והאיכותי, לרמקולים המצוינים, לאיכות הבניה והחומרים, וגם למקרן. עם זאת, חשוב לזכור שזו לא עסקה קלאסית של "קנה אחד קבל שניים". המקרן נהדר להצגת מצגות וסרטים בפני קהל סלחן, אך סביר להניח שמול מקרנים "אמיתיים" הוא יהיה בנחיתות. בסופו של דבר, המקרן הזה לא צריך להיות הסיבה שבגללה תקנו את ה-Lenovo Yoga Tablet 2 Pro אך בהחלט מדובר בתוספת נחמדה לטאבלט מצוין.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר