כזה ניסיתי: Samsung Galaxy A5 2017

צביקה הדר, שחר צוברי ושיר אלמליח מחייכים אליכם בשבועות האחרונים משלטי חוצות ומנסים לשכנע אתכם שהסמארטפונים החדשים של סמסונג הם יותר ממה שאתם צריכים. המכשירים האלו הם מכשירי סדרה A שנעדרו מהשוק המקומי בשנים האחרונות, וחזרו במהדורת 2017 כדי לגשר על הפער האיכותי בין מכשירי סדרה J (כדוגמת J5 ו-J7 Prime) לבין מכשירי סדרת מכשירי הדגל של החברה, סדרה S (כדוגמת Galaxy S7). המכשירים שהגיעו לארץ הם Galaxy A7 ו-Galaxy A5 אותו קיבלתי לבדיקה.

Samsung Galaxy A5 2017 (צילום: גד גניר)


מאיפה הגיעה פתאום סדרה A? בואו נחזור שנתיים וחצי אחורה, לסתיו 2014. סמסונג מציגה מכשיר חדש העונה לשם Galaxy Alpha. סמסונג בחרה למתג אותו כמכשיר פרימיום, מאחר והיה דק יחסית, וכלל משהו שלא היה לאף מכשיר אחר שלה קודם לכן: מסגרת מתכת. פרט לכך, המפרט הטכני שלו היה מפרט של מכשיר ביניים לכל דבר, מה שלא הפריע לה לדרוש עליו מחיר של מכשיר פרימיום, מעט יקר יותר אפילו משל מכשיר הדגל שלה באותה תקופה, ה-Galaxy S5. הצרכנים לא נהרו על המציאה הזאת, וסמסונג ליטשה את הקונספט, מה שהביא לעולם את סדרה A. המכשיר הראשון בסדרה הזאת שהגיע אליי לבדיקה בפברואר 2015, ה-Galaxy A5, תומחר בצורה הגיונית יותר, ושווק כאן כ"מכשיר לצעירים", דהיינו, לא מכשיר דגל, עולה כמעט כמו מכשיר דגל, אבל היי, תראו איזה יפה הוא עם כל המתכת הזאת ששמנו מסביב.



Galaxy A5 מודל 2017 מגיע אל שוק שונה לחלוטין. בשנת 2015, "סמארטפון סיני" היה כינוי גנאי. היום עדיין זה כינוי גנאי, אבל הוא כבר לא ממש תקף לחלק מהמותגים שהפכו לחלק קבוע בנוף הסמארטפונים הארצישראלי בשנתיים האחרונות. הסגמנט אליו מכוונת סדרה A של סמסונג הוא סגמנט ה-Upper Mid - מכשירי ביניים מהדרג הגבוה של הקטגוריה כדוגמת Huawei Nova עליו סיפרתי לכם לפני מספר ימים, LG G5 SE ואחרים. עד כה, מכשירי סמסונג מדרג הביניים "הרגיל", מסדרה J שבדקתי לא הלהיבו אותי יותר מדי וסיפקו חויית שימוש דלה יותר ביחס למכשירים מקבילים של יצרניות כמו Xiaomi ו-Meizu ובמחירים גבוהים יותר. חברה כמו סמסונג בחיים לא תודה שהיא מביאה לשוק מכשיר שנועד לתת מענה לפלישה הסינית. במקום זאת כאמור, היא טוענת שהמכשיר הזה הוא יותר ממה שאתם צריכים. האם יש אמת בפרסום?

המסך מציג נתונים גם כשהוא כבוי (צילום: גד גניר)


הדרך הטובה ביותר למקם סמארטפון אנדרואיד על הסקאלה שבין מכשירים חזקים לחלשים, היא לברר איזה ערכת שבבים מפעילה אותו. במכשירים עם מעבדים של קוואלקום זה פשוט: סדרה 4XX מיועדת למכשירים זולים, סדרה 6XX למכשירי ביניים, וסדרה 8XX למכשירי דגל. אצל סמסונג שמייצרת בעצמה את ערכות השבבים למכשיריה קצת יותר קשה לעקוב. ערכת השבבים ב-A5 2017 היא Exynos 7880 המבוססת על 8 ליבות הפועלות במהירות 1.9 גיגהרץ, מה שאכן ממקם אותו כמקביל למכשירי ביניים. בנוסף, המכשיר הזה מגיע עם זכרון RAM בנפח של 3 גיגה, ואחסון בנפח 32 גיגה, הניתן להרחבה באמצעות כרטיס זכרון. כל הנתונים האלו מציירים מכשיר דגל חזק, והחויה בפועל אכן תומכת במה שמבטיחים המספרים. Galaxy A5 2017 הוא מכשיר מהיר ויציב שעובד נהדר ולא מתקשה בפעולות יומיות. כפי שציינתי בעבר, נכון לתחילת שנת 2017 אלא אם יש לכם התנגדות עקרונית להתקנת אפליקציות, אין לכם סיבה לרכוש מכשיר עם אחסון בנפח של 16 גיגה, ו-Galaxy A5 2017 אכן מגיע עם אחסון בנפח 32 גיגה שאמור להיות מספיק עבור המשתמש הממוצע. סמסונג מתפארת בפרסומת עם צביקה הדר באפשרות הרחבת נפח האחסון עד לנפח 256 גיגה, אם כי לא מדובר בחידוש בשוק, ואפילו ה-Redmi Note 4 של שיאומי מגיע עם אפשרות כזאת. בכל מקרה, הכרטיס המצורף לערכה כחלק מהשקת המכשיר הוא בנפח 64 גיגה בלבד. רוצים 256 גיגה? התכבדו והזמינו בעצמכם בעלות של כמה מאות שקלים.

קורא טביעות האצבעות של ה-A5 2017. אם צריך לשים את האצבע על המקום הכי בעייתי במכשיר, זה המקום (צילום: גד גניר)




מפתיע ומאכזב לגלות שסמסונג משיקה בינואר 2017 מכשיר אשר מריץ את אנדרואיד בגרסה 6.0.1, כשאנדרואיד בגרסה 7 הוכרזה רשמית כבר בספטמבר 2016. במכשירים שיצאו לשוק לפני מספר חודשים זה נסלח, אבל מה התירוץ של סמסונג למכשיר שיוצא כרגע? תירוץ אפשרי הוא שהעדכון למכשירי הדגל של החברה החל להגיע למכשירים רק בשבועות האחרונים וסמסונג לא רצתה שיווצר מצב שמכשיר ביניים מריץ גרסת אנדרואיד חדשה יותר ממכשירי הדגל שלה. ייתכן שסמסונג גם לא חושבת שזה קריטי כל כך למי שלא בוחר במכשיר דגל, להיות על גרסת האנדרואיד החדשה ביותר. כך או כך, סמסונג משיקה מכשיר חדש בפברואר 2017 עם גרסת אנדרואיד שיצאה לשוק אי שם בספטמבר 2015.

מצלמת סלפי ברזולוציה של 16 מגה פיקסל (צילום:גד גניר)


סמסונג עשתה קצת סדר בממשק שלה וליטשה אותו מבחינה עיצובית. מסך ההגדרות למשל, רשימה אינסופית של קטגוריות שקל ללכת בה לאיבוד, עברה מהפך וכוללת קטגוריות ברורות, עם תיאור קצר שמקל על חיפוש הגדרה ספציפית. גם וילון ההתראות עבר שינוי עיצובי וכולל בתוכו שורת חיפוש לחיפוש קבצים בתוך המכשיר, וגישה מהירה לחיבור למכשירים אחרים בסביבה. למרות השיפורים, הנטייה של סמסונג "להעניש" משתמשים על כך שהסתפקו במכשיר שאינו ממכשירי הדגל שלה, חוזרת גם כאן. במובן הזה, יש פה תחושה שמזכירה (במקומות מאוד ספציפיים אמנם, ועדיין) טיסה בלואו קוסט: כך לדוגמה, סמסונג ביטלה את המשוב ברטט במגע על הכפתורים הפיזיים מתחת למסך, כמו גם הרטט במקלדת המובנית של סמסונג - בוטל, או לא נכלל, תלוי את מי שואלים. לא מדובר ברכיב חומרתי, והפיתוח של הפונקציות האלו כבר בוצע בעבר כך שאני לא מבין איפה סמסונג חוסכת כאן. עוד דוגמה: כל מכשיר אחר בשוק מסתדר מצוין עם חמש טביעות אצבעות. סמסונג Galaxy A5 מאפשר לשמור רק שלוש טביעות אצבעות. למה למען השם בשנת 2017  סמסונג מאלצת אותי להעדיף את האגודל, האמה והאצבע על פני הזרת? ואם כבר הזכרתי את השם, פניתי אליו לא מעט בעודי ממתין דקות ארוכות שהמכשיר ישתחרר מהחסימה שלו לאחר שסירב לזהות את האצבע שלי מספר פעמים. קורא טביעות האצבעות עושה עבודה גרועה גם בזיהוי המעט אצבעות שהוא מאפשר לכם לשמור. זה לא קרה לי בכלל עם מכשירים זולים בהרבה ממנו. ייתכן שאני קטנוני, ואני מודה, יש דברים חשובים יותר בסמארטפון, אבל הדברים האלו משפיעים לרעה על חויית השימוש היומיומית.

הכפתורים משני צידי קורא טביעות האצבעות? בניגוד לכל מכשיר אחר בשוק כמעט, לא מחזירים פידבק. גם לא המקלדת המובנית (צילום: גד גניר)
הגדרות קורא טביעות האצבעות






המסך ב-Galaxy A5 2017 נפלא: מסך ברזולוציה של 1920 על 1080 פיקסלים, בטכנולוגיית Super AMOLED עם צבעוניות נאה ושחור הכי עמוק שאפשר במסך של סמארטפון. חיישן התאורה שמשנה את עוצמת הבהירות בהתאם לתאורה מסביב קצת איטי לפעמים, אבל היי, לפחות יש כאן חיישן תאורה. בנוסף, סמסונג כללה כאן את תכונת ה-Always On מה-Galaxy S7: גם כשהמסך כבוי, הוא מציג מידע כמו שעה, אחוז סוללה והתראות שונות.

מבחוץ, Galaxy A5 2017 נראה מעולה, בייחוד בצבע השחור של היחידה אותה קיבלתי לבדיקה. אף אחד כבר לא מתרגש בשנת 2017 ממסגרת מתכת, אבל גימור זכוכית עם קצוות מעוגלים בחלק האחורי של המכשיר משדר משהו יותר יוקרתי מהשטנץ הקבוע. פינות המכשיר מעוגלות והוא נעים לאחיזה, אך הגימור הזה מעט חלקלק, ולא ישרוד נפילות אגרסיביות. לפיכך אם אתם נוטים להפיל מכשירים, תצטרכו לחפש קייס מתאים. Galaxy A5 2017 מציע משהו שאף מכשיר אחר ברמתו בשוק לא מציע נכון להיום, ומדובר באחד היתרונות הגדולים ביותר שלו על פני שאר המכשירים בקטגוריה הזאת: עמידות במים. העמידות היא בתקן IP68: חסין לאבק ומסוגל לשרוד במים (מים מתוקים, אל תקחו אותו לתוך הים) בעומק של עד מטר וחצי ולמשך חצי שעה בלבד.

המצלמה של Galaxy A5 2017 היא בפירוש מהטובות שתמצאו ברמת המחיר שלו. באור יום היא מפיקה תמונות באיכות שלא מביישות מכשיר דגל. הודות לצמצם רחב יחסית (f/1.9) היא מייצרת תמונות מוארות יחסית גם בצילומי לילה אם כי היא לא עושה ניסים: ייקח לה קצת יותר זמן להתמקד בתנאי תאורה לא אידיאליים, והתמונות עצמן ייצאו כצפוי פחות ממוקדות, עם קצת מריחות ועם קצת רעש, ועדיין, היא בין הטובות שתמצאו בסמארטפונים מסוגו. המצלמה הקדמית של A5 2017 מגיעה באותה רזולוציה של המצלמה הראשית: 16 מגה פיקסל, וגם היא מפתיעה לטובה עם תמונות מפורטות וחדות.


המצלמה של ה-Samsung Galaxy A5 2017 (צילום: גד גניר)
(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


סמסונג ציידה את Galaxy A5 2017 בסוללה בקיבול של 3000mAh. בשימוש סטנדרטי ביום ממוצע היא תסחוב לכם יום שלם, אבל לא מעבר לזה. היא נטענת במהירות, בתנאי שמדובר במטען מהיר ומקורי של סמסונג, ושקע הטעינה של המכשיר הוא בתקן USB Type C, המאפשר חיבור משני כיווניו. הרמקול כאן איכותי וחזק, וכך גם הרמקול באפרכסת.

הרמקול של ה-Galaxy A5 ממוקם בצד ימין של המכשיר (צילום: גד גניר)


מחירו של Galaxy A5 2017 הוא 1999 ש"ח, מחיר הוגן ביחס לתמורה שהוא מציע. ככלל, בדברים החשובים, המכשיר עושה את העבודה ובדברים החשובים אפילו מצטיין בה: הוא מהיר, כיף להתבונן על המסך שלו, יש לו מצלמה טובה והוא כנראה היחיד בטווח המחיר שלו שישרוד מקלחת. זה אולי לא יותר ממה שאני אישית צריך, אבל זה בהחלט נותן לו נקודות זכות על פני מכשירים אחרים ברמת המחיר הזאת. מה שמעיב על החגיגה זה הדברים הקטנים שבהם מתקבלת התחושה שסמסונג כאילו עשתה "דווקא" למשתמשיה, כנראה כדי להזכיר להם שהם עדיין לא קנו את המכשיר הכי טוב בקטלוג שלה וחבל.

11 תגובות

  1. נהדר גד, תודה.
    אחרי משמעת עבודה רצחנית, מגיע הפאן!
    נסיעה טובה ושיהיה בהצלחה בתערוכה.
    שלך,
    אביב

    השבמחק
  2. אני לא יודע מה איתכם אבל יש לי את המכשיר והוא טיל בליסטי

    השבמחק
  3. הי, תודה על המשוב.
    אני רוצה לשאול, קניתי את המכדיר ובאמת חלק מהדברים לפחות טובים שאתה מצביע עליהם מעצבנים. אני רוצה לשאול, האם יש מצב שהם גם הורידו את האפשרות של יצירת תיקיות רגילות? כי אם כן אני חייבת לציין שזה הדבר המעצבן ביותר שקיים

    השבמחק
  4. קניתי את המכשיר והמצלמה מממש לא חדה. האם זה רק אצלי? תזוזה מינימלית של היד והתמונה מרוחה

    השבמחק
  5. קראתי כאן אודות המכשיר וקניתי אותו. מאוד מרוצה מהמצלמה, נוח להחזקה ביד, מה שלא חשבתי עליו הוא השירות לקוחות של סמסונג שפתרו לי בעיות תפעול של המכשיר (הם מבקשים להוריד אפליקציה שלהם ושולטים על המכשיר ומסדרים אותו כמו שמבקשים).
    גם התצוגה על המסך הכבוי מאוד מוצאת חן בעיני.
    קיצר, מכשיר ממש טוב,
    תודה גד!

    השבמחק
  6. קניתי היום ואני ככ מאוכזבת מחיי הסוללה.קניתי j7 pro והחלפתי, והסוללה שם היתה מפלצת ןכאן יורד לי אחוז כל שתי דקות. זה נראה לי מוגזם. אני סוגרת אפליקציות כל הזמן ועושה הכל כדי לא לזלול סוללה. ואמרו כאן שהסוללה מעולה. אז למה אני לא חווה את זה. זה הפרמטר שהיה הכי חשוב לי במכשיר. הוא משחזר לי עכשיו את הוואצאפ. אולי בגלל זה?

    השבמחק
  7. קניתי את המכשיר לפני חודש . התמונות בצילום סלפי יוצאות ממש גרועות . לא חדות ואף מטושטשות
    האם ככה זה או שיש בעיה במכשיר ?

    השבמחק
  8. Thanks for sharing, nice post!

    Tìm hiểu máy đưa võng tự động là gì, địa chỉ bán máy đưa võng giá rẻ cho bé hay tìm hiểu sản phẩm máy đưa võng TS tốt không và giá thành may dua vong tu dong gia bao nhieu hay tìm hiểu máy đưa võng giá bao nhiêu trên thị trường hiện nay

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר