כזאת ניסיתי: 70mai Dash Cam Pro

כפי שכנראה כבר הבנתם (וכפי שהסברתי בקוים כללים בפוסט אודות Jimmy) העובדה שמוצר מסוים מוצג כמוצר של שיאומי, לא אומרת בהכרח שהוא באמת *של* שיאומי. עם זאת, להתהדר בשם החברה הסינית הפופולרית לא יכול להזיק, תשאלו את אנשי Xin An, החברה שעומדת מאחורי המותג 70mai. לפני כתשעה חודשים הם החלו בקמפיין מימון המונים באינדיגוגו, למצלמת רכב חכמה בשם Dash Cam Pro, אותה הם תיארו בין השאר כשייכת לאקוסיסטם של שיאומי. לתומכים בפרוייקט זה הספיק: היעד הראשוני של הקמפיין שעמד על כ-10,000 דולר הושג בתוך כחצי שעה. עד לסיום הקמפיין החברה הצליחה לגייס כ-398,576 דולרים ולאחר מספר חודשים המצלמה נשלחה למשקיעים. כעת, חצי שנה אח"כ, המצלמה נמכרת באתרי מכירות סיניים שונים, וכמובן מקודמת בקבוצות הדילים השונות בתור "מצלמת הרכב של שיאומי".


70mai Dash Cam Pro (צילום: גד גניר)


מצלמת רכב זה בדר"כ חפיץ פשוט, עם ייעוד אחד: לצלם באופן קבוע בעודכם נוסעים כדי לתעד תאונות לא עלינו, עבירות תנועה של נהגים אחרים בכביש, או להוכיח שאתם לא ביצעתם כאלו. 70mai Dash Cam Pro היא המצלמה השנייה של המותג הזה, והמתקדמת ביותר מבין השתיים. היא מתיימרת לעשות עוד כמה דברים מלבד לצלם: להשמיע התראות קוליות תוך כדי נהיגה, ולהמשיך לצלם כשהרכב עומד בחניה.



70mai Dash Cam Pro (צילום: גד גניר)


לפני האקסטרות, בואו נדבר על המנה העיקרית, המצלמה. מדובר במצלמת 5 מגה פיקסל המבוססת על חיישן מדגם IMX335 של סוני. למצלמה צמצם ברוחב f/1.8 והיא מצלמת ברזולוציית 1944p, רזולוציה גבוהה יחסית לסטנדרט בשוק. באפשרותכם לבחור ברזולוציה נמוכה יותר כדי לחסוך בשטח אחסון על כרטיס הזכרון, אם כי מאחר שהמצלמות האלו נועדו לתעד רגעים קריטיים בנהיגה, עדיף לצלם ברזולוציה הגבוהה ביותר האפשרית כדי לתפוס בבירור את כל הפרטים הקטנים בתמונה. במסגרת הפיצ'רים המובטחים שאין באמת דרך לבדוק אם הם עובדים אבל יש להם שם מרשים, ניתן למצוא במצלמה של 70mai את "DeFog", אלגוריתם שלכאורה מאפשר צילום חד גם בתנאי ערפל ושלג. מלבד העובדה שימי הבדיקה לא חפפו את ימי השלג והערפל הבודדים בחודשים מאי-יוני בקו נתניה - רעננה , לא ניתן אפילו לבטל או להפעיל את האלגוריתם. הוא פשוט שם כמו ישות לא גשמית שאני אמור להאמין בה וביכולותיה. עם או בלי DeFog, המצלמה מצלמת מעולה. התמונה חדה וברורה, התנועה חלקה, ואפילו באור שמש ישיר ניתן להבחין בפרטים כמו מספרי רישוי. גם בלילה היא מצליחה להציג תוצאות לא רעות בכלל ובסה"כ בשימוש הבסיסי שלה היא מצטיינת.






מרגע שחונים והופסקה אספקת החשמל למצלמה, מצב "חניה" מופעל. המצלמה עצמה מתחילה לצלם ברגע שהיא מזהה תנועה, למקרים בהם מישהו פגע ברכב שלכם בזמן שעמד בחניה. לצורך כך, המצלמה מצויידת בסוללה מובנית, שמספיקה לכ-10-15 דקות צילום. איתרע מזלי ובמהלך בדיקת המצלמה קרה לי התרחיש עליו חשבו מהנדסי 70mai: יום בהיר אחד גיליתי סימני שפשוף לכל אורך הרכב, נזק שנגרם בעודו חנה. לאחר שסיימתי להתאבל, נכנסתי אל האפליקציה כדי לצפות בסרטוני החניה שהמצלמה צילמה: היו שם אנשים ורכבים שחלפו על פני הרכב, ואפילו רגעים פסטורליים שלא קרה בהם כלום, ולא ברור מדוע המצלמה צילמה אותם. מה לא היה שם? את רגע הפגיעה ברכב שלי, תודה באמת 70mai. כל הסרטונים שצילמתם נשמרים על כרטיס זכרון שתצטרכו לרכוש בעצמכם, בנפח מקסימלי של עד 64 גיגה (לפי הצהרת היצרן, לא בדקתי אם ניתן להשתמש בכרטיס זכרון בנפח גדול יותר). מה קורה כשנגמר המקום בכרטיס הזכרון? כנהוג במצלמות מהסוג הזה, ההקלטות הראשונות כרונולוגית נמחקות כדי לפנות את מקומן להקלטות חדשות. אפליקציית המצלמה לסמארטפון מסווגת את הסרטונים לכאלו שצולמו במסגרת הצילום הקבוע, כאלו שצולמו אוטומטית בזמן שזוהה ע"י המצלמה כמצב חירום, הפעלות ידניות או בחניה. הפעלה ידנית יכולה להתבצע בין השאר ע"י פקודות קוליות באנגלית. זה עבד בצורה טובה להפליא וכמעט תמיד המצלמה הבינה את הפקודות שלי. השאלה הבאמת מעניינת היא האם שניות לפני תאונה אזכור את הניסוח המדויק של הפקודה ("Take Photo", "Record Video"), וכיצד הנימה ההיסטרית בקול שלי תשפיע על יכולת הזיהוי של המצלמה.

מודול ה-GPS של 70mai Dash Cam Pro (צילום: גד גניר)

וכאן מרכיבים את המודול (צילום: גד גניר)

Dash Cam Pro על החלון של הרכב שלי. שימו לב למדבקה השקופה עליה יושבת המצלמה (צילום: גד גניר)


ההגדרה הראשונית של המצלמה וההתקנה שלה קלים ופשוטים מאוד. המצלמה עצמה מודבקת אל מעין שקף קטן, והשקף נצמד אל החלון באופן שניתן להסיר את המצלמה ולמקם אותה מחדש בלי בעיה. המצלמה עצמה יושבת על ציר וניתן לסובב אותה כדי לקבל זויות צילום אופטימלית. אם תרצו להתחבר אל המצלמה באמצעות האפליקציה שלה בסמארטפון שלכם, תצטרכו להפעיל את ה-WiFi שלה, ולהתחבר לרשת הזאת באמצעות הסמארטפון.

ה-70mai Dash Cam Pro לא מקבלת רק פקודות, היא גם יודעת להתריע על סכנות בכביש, או במילים אחרות, יש לה ADAS - Advanced Driver Assistance System. זה לא הופך אותה למובילאיי. בניגוד למערכות ייעודיות לרכב, היא לא מנהלת דו שיח עם מערכות הרכב, מה שאומר שתקבלו התראה על סטייה מהנתיב בזמן עקיפה גם אם תזכרו לאותת לפני. תכפילו את ההתראה הזאת במספר הפעמים שאתם עוברים מנתיב לנתיב בזמן הנסיעה ותקבלו מושג כמה העניין הזה מציק. אם אתם אומרים לעצמכם כרגע "זה יותר טוב מכלום", אז זה לא. לאחר חודש של שימוש במצלמה אני יכול לבשר לכם שהפכתי לחירש להתראה הזאת, פשוט בגלל ששמעתי אותה כל כך הרבה פעמים. זה לא רק המינונים, זה גם האופן שבו המצלמה מתריעה: במקום צפצוף התראה אסרטיבי ועצמתי, 70mai Dash Cam Pro מכריזה בשלווה ובנימוס על "Lane Departure". אין בעיה, רק אלגום לי מכוס התה שלי ומיד אתפנה לטפל בבעיה שהעלית בנימוס ובעוצמה שבקושי מצליחה לגבור על הווליום הסביר שבו אני מאזין לרדיו. בנוסף, המצלמה יודעת לזהות התקרבות מהירה מדי לרכב שמלפנים (את זה היא עושה מעולה למען האמת) אבל גולת הכותרת היא התראה המיועדת לציבור המסמסים ברזמורים. מכירים את המצבים בהם שיירת רכבים עומדת ברמזור, האור מתחלף לירוק ואף אחד לא זז, וכולם מקבלים זאת בשלווה כי כולם היו עסוקים בסמארטפונים שלהם? 70mai Dash Cam Pro באה להרוס את רגע האידיליה התחבורתית הזאת. היא לא יודעת לזהות שהאור התחלף לירוק אמנם, אבל ברגע שהרכב שלפניכם ינוע קדימה ואתם תמשיכו לעמוד במקום, היא תתריע על כך.

(+)
  • איכות צילום טובה
  • מתריעה על תזוזה של הרכב מלפנים בעמידה ברמזור
  • זולה

(-)
  • ההתראה על מעבר בין נתיבים מופעלת תמיד
  • כדי שחלק מתכונות המצלמה יעבדו, יש צורך לקנות מודול נוסף בתשלום
  • מצב החניה איכזב ברגע האמת
70mai Dash Cam Pro (צילום: גד גניר)

כל מה שקשור ל-ADAS לא מגיע מובנה במצלמה. עליכם לרכוש בנפרד מודול GPS שמוסיף את היכולות המתקדמות האלו למצלמה. מחירו 16.99 דולר והוא בעיקר יחסוך לכם צפירות מאחור ברמזור ואולי גם יעזור לכם להבין מתי אינכם שומרים מספיק מרחק מהרכב מלפנים. המחיר של 70mai Dash Cam Pro לא יקר, ועומד על 63 דולר בלבד לגרסה הבינלאומית, כ-216 ש"ח, שאמנם לא יקנו לכם שומר 24 שעות ביממה על הרכב בחנייה וגם לא תחליף ראוי לאיוואקס או למובילאיי, אבל הם כן יקנו לכם מצלמת רכב איכותית ונוחה לשימוש.

3 תגובות

  1. נפלא, כתוב פשוט נפלא.
    "ישות לא גשמית שאני אמור להאמין בה וביכולותיה..." :-)
    הסקירה שלך באה לי בדדיוק בזמן הנכון!
    הצעה: כדי להימנע מקונפליקט אפשרי עם פסיכים,
    כדאי לך לטשטש את לוחיות הרישוי בתצלומי המסך המצורפים.

    המון תודה,
    אביב

    השבמחק
  2. האם אפשר גם לבטל את ההתראות בנהיגה?

    השבמחק
  3. היי, רכשתי את המצלמה והיא הגיעה עם הגדרות לשפה הרוסית, כיצד אני משנה שפה לשפה האנגלית?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר