כזה ניסיתי: Realme 6 Pro

הכירו את Realme: יצרנית סמארטפונים סינית שהוקמה לפני שנתיים בלבד, והצליחה להתברג אל המקום השביעי והמכובד ברשימת המותגים הנמכרים ביותר בעולם בשוק הסלולר ברבעון הראשון של 2020. Realme שייכת לתאגיד BKK ששולט על מותגי סלולר חזקים למדי כמו Oppo, Vivo, וגם OnePlus המוכרת יותר לצרכנים ישראליים, ואם מצרפים את נתחי השוק של כל המותגים האלו יחד מקבלים מכירות בסדר גודל של ענקית כמו Huawei. רילמי החלה את דרכה בשוק ההודי, שם הצליחה להגיע למקום הרביעי במכירות אחרי סמסונג, אפל ושיאומי. לפני שנה בדיוק החלה להכנס לשווקים אחרים, ביניהם השוק הסיני והאירופאי, וכעת מגיע תורה של ישראל, דרך רשת באג היבואנית הרשמית בישראל. לפני כשבוע הושקו בישראל שלושה מכשירים, ביניהם ה-Realme 6 Pro אותו קיבלתי לבדיקה.


Realme 6 Pro (צילום: גד גניר)


Realme 6 Pro הוא מכשיר ביניים המתבסס על ערכת השבבים Snapdragon 720G של קוואלקום, אותה אחת שניתן למצוא גם ב-Redmi Note 9S של שיאומי. באג בחרה להביא לארץ את Realme 6 Pro בגרסה החזקה ביותר שלו שכוללת זכרון RAM בנפח 8 גיגה ו-128 גיגה אחסון אותם ניתן להרחיב באמצעות כרטיס זכרון. 8 גיגה RAM זה משהו די נדיר בסגמנט של מכשירי ביניים ברמת המחיר הזאת, אבל בכנות, קשה לי להעריך את התרומה של הנתון הספציפי הזה לחויית השימוש במכשיר. זה לא שמספר בלתי מוגבל של אפליקציות נשארו פתוחות ברקע. מצאתי את עצמי ממתין פה ושם שאפליקציות ייטענו מחדש, ולעיתים רחוקות קרה שאפליקציות נסגרו מעצמן אבל בסה"כ קיבלתי כאן חויית שימוש יציבה למדי, חלקה וזריזה. אגב, לא רק שהגרסה שהגיעה לארץ היא החזקה ביותר של מכשיר זה, היא גם כוללת, בניגוד לשווקים רבים אחרים בעולם, תמיכה ב-NFC, לרווחתם של טועני הרב קו.





Realme 6 Pro (צילום: גד גניר)


מערכת ההפעלה של Realme 6 Pro היא אנדרואיד בגרסה 10 העדכנית ביותר שלה. עד לאחרונה, המכשירים של Realme הגיעו עם ממשק המשתמש Color OS, של היצרנית האחות Oppo. בינואר הודיעה Realme על כך שמכשיריה יגיעו עם ממשק משתמש חדש בעל השם מלא המעוף "Realme UI", ו-6 Pro אכן הגיע אליי כשהממשק הזה מותקן עליו מראש. מדובר באחת ההפתעות הנעימות במכשיר הזה. לסינים יש נטייה להוציא תחת ידיהם ממשקים מרגיזים, אבל Realme UI התגלה כממשק נוח לשימוש, נקי למדי (מלבד האפליקציות הבסיסיות של חייגן, אנשי קשר, SMS וכו', האפליקציה היחידה שהותקנה עליו מראש היתה דפדפן אופרה שגם אותה ניתן למחוק), ומלא בהמון אפשרויות להתאמה אישית, משהו שהזכיר קצת את חויית השימוש ב-Oxygen OS, הממשק הנהדר של OnePlus. בין השאר ניתן למצוא כאן מצב הפעלה מיוחד למשחקים, Game Space המזהה כאשר הופעל משחק ומקצה לו במיוחד משאבי מערכת לשיפור הביצועים. בנוסף, ישנו סרגל כלים קטן שניתן למשוך מקצה המסך וכולל גישה מהירה לאפליקציות או פונקציות שימושיות כמו צילום/הקלטת מסך, מחשבון ועוד (בדומה ל"מסך משני" במכשירי LG). אחת ההברקות של Realme UI היא באופן שבו עורכים צילום מסך ארוך. מכירים את זה שאתם רוצים לצלם נניח סטטוס ארוך בפייסבוק? רוב המכשירים מאפשרים זאת דרך מצב גלילה, שבחירה בו גורמת למסך להמשיך להגלל מטה עד שתחליטו לעצור אותו. ב-Realme UI ניתן לגלול חזרה גם למעלה אם לא עצרתם בזמן והחיתוך של הצילום מתבצע באותו מסך. זה נשמע אולי איזוטרי, אבל זה נוח להפליא.


העיצוב החיצוני של Realme 6 Pro אינו אחיד ברמתו. גב המכשיר עשוי זכוכית כשמתחתיה גימור בדוגמת גל המחליף את צבעיו בהתאם לזוית האור הפוגע בו. ביחידה שאני בדקתי הצבע מתחלף מכחול לשחור והאפקט נראה מעולה, אבל מסגרת הפלסטיק המקיפה את המכשיר קצת שוברת את הרושם האלגנטי. כפתור ההדלקה והכיבוי בצידו הימני של המכשיר משמש גם כקורא טביעות אצבעות, והוא מבצע את מלאכתו בצורה נהדרת. בנוסף לטביעת אצבע, ניתן לשחרר מנעילה את Realme 6 Pro באמצעות זיהוי פנים. זו אמנם לא שיטה מאובטחת, אבל הזיהוי עצמו מהיר מאוד.


Realme 6 Pro (צילום: גד גניר)

Realme 6 Pro (צילום: גד גניר)


Realme 6 Pro (צילום: גד גניר)


המסך, המצופה בגורילה גלאס 5, מכסה את כל חזית המכשיר. בחלקו השמאלי העליון ממוקמות זוג המצלמות הקדמיות, כחלק מובנה במסך עצמו בתצורת Punch Hole, ללא מגרעת. מדובר במסך בגודל 6.6 אינטש, ברזולוציה של 1080 על 2400 פיקסלים. אמנם מדובר במסך LCD עם פאנל IPS, אבל הוא מציג עושר צבעים ושחור כהה שמזכירים מסכי AMOLED. המסך יודע להחזיר אור בסביבה שמוצפת באור חזק והוא קריא גם בחוץ. השוס האמיתי כאן הוא מנגנון החלקת תנועה בתדר 90 הרץ. ברמה הפרקטית, מדובר בפינוק שהופך את האנימציות והגלילה על המסך לחלקה יותר. אפשר לחיות נהדר גם בלי זה, ועדיין, מדובר בפינוק שטרם יצא לי לראות במכשירי ביניים, ולמען האמת זה עדיין לא משהו שאפשר למצוא בכל מכשיר דגל בשוק.


מערך הצילום האחורי של Realme 6 Pro כולל ארבע מצלמות: המצלמה הראשית ברזולוציה של 64 מגה פיקסל עם צמצם f/1.8. בנוסף, יש כאן מצלמת טלפוטו ברזולוציית 12 מגה פיקסל וצמצם f/2.5 המסוגלת לבצע זום אופטי X2, ומצלמה בעלת עדשה אולטרה-רחבה ברזולוציית 8 מגה פיקסל וצמצם f/2.3. המצלמה הרביעית במערך הזה היא מצלמת מאקרו, ברזולוציית 2 מגה פיקסל בלבד. המערך הזה לא מטלטל את שוק מכשירי הביניים ביכולות ובתוצאות שלו, אבל הוא בהחלט מספק תוצאות מצוינות: תמונות צבעוניות מאוד וממוקדות היטב רוב הזמן. התמונות קצת לוקות בחסר בכל הקשור לפירוט, אבל גם כאן, מדובר במשהו אופייני למצלמות של סמארטפונים בסגמנט הזה. מערך הצילום האחורי מצטיין בייחוד בצילום HDR ומייצר תמונות מוארות ומאוזנות היטב גם בתנאים מאתגרים. היכן הוא פחות מבריק? באופן לא מפתיע בצילומים בתנאי תאורה נמוכה, שם מתקבלות תמונות מגורענות מעט, עם גווני צבע טיפה מעוותים, אבל גם כאן, שוב, לא מדובר במשהו חריג ביחס למכשירים מאותה קטגוריה.


מערך הצילום של 
Realme 6 Pro (צילום: גד גניר)



מערך הצילום הקדמי כולל שתי מצלמות, שוב, משהו חריג במכשירים ברמת המחיר הזאת. מה שעוד יותר חריג זו האיכות של התמונות שהן מייצרות: המצלמה הראשית היא ברזולוציית 16 מגה פיקסל, והמשנית היא ברזולוציית 8 מגה פיקסל, עם עדשה אולטרה רחבה. התמונות שצילמתי איתן מפתיעות מאוד לטובה, עם אפקט בוקה מלוטש ומדויק, ואפילו האפשרויות המובנות באפליקציה לתיקון ושיפוץ הפנים עובדות בצורה נאה, אם אתם בקטע. עוד משהו שלא רואים במכשירים מקבילים: המערך הקדמי יודע לצלם ב-HDR והתמונות נראות נהדר, עם טווח דינאמי רחב במיוחד.


ל-Realme 6 Pro סוללה בקיבול 4300mAh. המכשיר מצליח להוציא מהסוללה הזאת משהו שנע בין 6.5 ל-8 שעות מסך, שזה המון. מה פשר הטווח שציינתי? את הנתון הנאה גם ככה של 6.5 שעות מסך, הצליח ה-6 Pro להשיג כאשר הופעלה החלקת התנועה במסך, מרשים ביותר. הודות לייחוס המשפחתי, המכשיר מתהדר בטכנולוגיית הטעינה המהירה VOOC של החברה האחות Oppo, בתקן 4.0, מה שאומר שמקבלים בתוך כחצי שעה כמעט 70 אחוז סוללה. השמע באפרכסת וברמקול סטנדרטי ולא מתבלט באופן מיוחד ביחס לקטגוריה, לא לטובה, ולא לרעה. למרבה השמחה, את שקע האזניות בחרה Realme להשאיר, ואם תחברו אליו אזניות תוכלו לקבל שמע בתקן Dolby Atmos.


(+)
  • מסך עם מנגנון החלקת תנועה
  • מפרט מרשים ביחס למכשיר
  • ממשק משתמש מעולה
  • טעינה מהירה מאוד

(-)
  • מסגרת פלסטיק
  • חוסר מסוים בפירוט בחלק מהצילומים, ביצועים בינוניים בצילום בחוץ בלילה

מחירו של Realme 6 Pro אצל רשת באג, היבואנית הרשמית עומד על 1300 ש"ח, תמחור אגרסיבי למדי שבהחלט קורא תיגר על שיאומי שעד כה ניצחה כל יצרן אחר ביחס של עלות מול תמורה. יש למי שמוכר כאן מכשירי שיאומי ממה לחשוש: הייחוס המשפחתי של המותג נותן את אותותיו והתמורה שמקבלים כאן עבור המחיר היא מצויינת. למרות שמדובר במכשיר ביניים, Realme 6 Pro יודע לפנק: רענון המסך, זכרון ה-RAM הנדיב, הטעינה המהירה והצילום ב-HDR במצלמה הקדמית הם דברים שלא רואים בטווח המחיר הזה, וכשזה מצטרף למכשיר שעושה עבודה טובה גם בדברים הבסיסיים, מקבלים כאן יופי של עסקה.

8 תגובות

  1. "לעיתים רחוקות קרה שאפליקציות נסגרו מעצמן" ? דיל ברייקר.

    השבמחק
    תשובות
    1. מבטיח לך שאם זה היה ברמה של דיל ברייקר, לא הייתי מסתפק בהערה שולית. זה קרה לעיתים רחוקות מאוד.

      מחק
    2. קרה לי גם בסמסונג נוט 8...
      במחיר שלו, יש הגדרה טובה יותר לדיל ברייקר?

      מחק
  2. אז למה לקנות אותו ולא את ה-Redmi Note 9S שעולה 25% פחות ומגיע עם עוד שנה אחריות?
    אפשר אפילו למצוא אותו זול ב-40% מיבואן מקביל

    90 הרץ או עוד 2GB זיכרון (מעבר ל-6) לא ממש עושים רושם
    בינתיים נראה שהדבר הטוב היחיד בהשקה זה שהמילטון נלחצו והורידו מחירים...

    השבמחק
  3. האם המכשיר תומך ב Wi-Fi Calling של פרטנר?

    השבמחק
  4. חסרה מאד התייחסות לנושא השמע בשיחות,מוזיקה,עוצמת הרמקול והאיכות שלו

    השבמחק
  5. האם יודעים איך לסכרן את הדוא"ל מהמחשב למכשיר, לא כל הדוא"ל שאני מקבל במחשב מופיע במכשיר יודעים מדוע?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר