כזה ניסיתי: Dyson V11 Absolute Extra

תשאלו רוכשי דייסון מה מפריע להם בשואבים האלחוטיים שלהם. סביר להניח שרוב התלונות שלהם יתמקדו בסוללה: משך זמן השאיבה באופן כללי, התפקוד שלה לאחר שנה-שנתיים, והעובדה שכדי להחליף אותה נדרש חוש טכני או הגעה למעבדה. בדייסון מודעים לביקורת, ובשנתיים האחרונות מאז השקת ה-V10 מתמקדים בעיקר בסוגיה הזאת: ה-V11 של שנה שעברה הגיע עם מסך המציג את משך זמן השאיבה הנותר, והשנה, הדגם המעודכן V11 Absolute Extra מביא איתו תכונה לא חדשנית אבל מאוד מתבקשת: אפשרות לשלוף את הסוללה ולהחליפה באחרת.

Dyson V11 Absolute Extra (צילום: גד גניר)



Absolute extra הוא תת דגם של התצורה הכי מאובזרת של הדגם החזק והחדש ביותר בקטלוג שואבי האבק האלחוטיים של דייסון, ה-V11. הוא חולק עיצוב ליניארי דומה לזה של ה-V10 משנת 2018, ומנוע דיגיטלי זהה עם 14 ציקלונים שמסתובב במהירות של 125,000 סיבובים בדקה. עם זאת, שיפורים שהוכנסו במבנה שלו מאפשרים זרימת אויר קצת חזקה יותר (בערך 10%) שמתבטאים בעוצמת יניקה מקסימלית חזקה יותר (185AW ב-V11 לעומת 150AW ב-V10). לשואב, כרגיל, יש שלוש עוצמות: החלשה ביותר, Eco נותנת לכם שאיבה בעוצמה שאמורה להספיק לניקוי שגרתי של רצפות ומשך זמן שימוש מקסימלי. העוצמה החזקה ביותר, מצב Boost מיועד לשאיבת שטיחים מטונפים באופן קיצוני, בהם נדרשת שאיבה של חלקיקי אבק עיקשים במיוחד תוך הקרבה משמעותית של משך זמן השימוש הכללי. מצב הביניים עובד בשתי צורות: בחיבור לכמעט כל אביזרי השואב מקבלים ממנו עוצמה בינונית שמאזנת בין ביצועים לזמן שימוש. המצב השני הוא מצב אוטומטי, שפועל כאשר מחברים לשואב ראש שאיבה חכם העונה לשם "High Torque". הראש הזה מצויד בחיישנים המאפשרים לו לזהות את סוג המשטח ולהתאים עבורו אוטומטית את עוצמת השאיבה. בניגוד לראש השאיבה הראשי של V10 שהיה מותאם בעיקר לשאיבת שטיחים, High Torque מתאים גם לשאיבת רצפות ומאפשר איסוף של פירורים ולכלוך גדולים יותר בזכות פתחים בחלקו הקדמי שניתן לשנות את גודלם, במקום להחליף בכל פעם בין ראש השאיבה הזה לראש ה-Fluffy. ראש ה-Fluffy אגב עדיין מגיע עם השואב ברמת האבזור הזאת, וניתן לשמור אותו בעיקר לפרקטים. עוד באריזה (ברמת אבזור Gold) מקבלים גם מברשת קטנה למשטחים עדינים, מברשת חובטת קטנה לספות, אביזר דו מצבי, ראש שאיבה לפינות, ומברשת בוץ. בנוסף, כלולה באריזה גם תחנת עגינה לתליית השואב על הקיר, מטען, ומעין קליפס שמאפשר לשאת על מוט הערכה שני אביזרים נוספים כך שיהיו בהישג יד.



Dyson V11 Absolute Extra עם ראש השאיבה High Torque (צילום: יח"צ)



באופן לא מפתיע, V11 עובד נהדר, כמו קודמיו: השאיבה, גם במצב ECO עושה את העבודה על רצפות בצורה טובה ומשאירה את השטח נקי מפירורים ולכלוכים. מה לגבי שטיחים? פגשתי מעט מאוד שואבים אלחוטיים שמתקרבים בביצועיהם לדייסון מהבחינה הזאת. מצב הביניים בהחלט מספיק לשאיבת שטיחים בשגרה, וישאיר אותם נקיים מלכלוך במספר מועט מאוד של מעברים. האויר שיוצא מהמערכת בחלקו האחורי של השואב, עובר דרך מסנן HEPA שמסנן 99.97 אחוז מהאבק, ומסוגל להתמודד עם חלקיקים עד לגודל של 3 מיקרון. פעם בכמה זמן תידרשו לפרק את המסנן, לשטוף אותו, להמתין 24 שעות שיתייבש ואז תוכלו לחבר אותו חזרה. מדובר בריטואל מעיק: מרגע ששואב כזה נכנס הביתה, קשה מאוד לוותר על שירותיו למשך יממה שלמה (בימים קרירים יותר הייבוש נמשך אף יותר) ולשוב רחמנא ליצלן למטאטא. הגיעה העת שדייסון תשכיל להוסיף לערכות האביזרים לשואב גם מסנן נוסף כדי שניתן יהיה להחליף ביניהם


ה-V11 Absolute Extra מעט כבד יותר מה-V10 (הפרש של 290 גרם). תוספת המשקל אכן מורגשת, ועדיין, הוא נשאר אחד השואבים האלחוטיים הקלילים והנוחים לאחיזה. המשקל בשואב אלחוטי הוא עניין קריטי: שואב אלחוטי כבד מדי הוא שואב שיהיה לכם פחות נוח להניף באויר כדי לשאוב אבק מחיבורים בין קירות בצמוד לתקרה או כדי לקטול מעופפים, אבל תוספת המשקל כאן לא באמת מפריעה מהבחינה הזאת. גם אופן פתיחת מיכל האבק הוא הנוח והנקי ביותר בשוק: ידית בחלקו התחתון של המיכל לא רק פותחת את המכסה, כי אם מזיזה את כל המיכל קדימה ומושכת החוצה את כל האבק שנדבק אל המסנן במרכז המיכל. בשואבים אחרים האבק הזה ישאר שם עד שתמשכו אותו באמצעות האצבעות שלכם.


Dyson V11 Absolute Extra (צילום: גד גניר)


Dyson V11 Absolute Extra - ריקון מיכל השאיבה (צילום: גד גניר)


מה פחות נוח? ההתעקשות של דייסון להשתמש בהדק להפעלת השואב במקום במפסק הפעלה. אם אתם מתכננים לשאוב באמצעותו שטחים נרחבים בבית, אמנו מראש את שרירי האצבע שלכם. לא מדובר בהחלטה שרירותית: בדייסון מתעקשים על אופן ההפעלה הזה מתוך האמונה שהוא מונע בזבוז של הסוללה.


Dyson V11 Absolute Extra (צילום: גד גניר)



המסך בחלקו האחורי של V11 Absolute Extra מציג מידע על עוצמת השאיבה, ומשך הזמן שנותר לשאיבה, תצוגה שמתעדכנת בזמן אמת ומשתנה לפעמים באופן דראסטי תוך כדי השאיבה. התחלתם על הרצפה ועברתם אל שטיח? במצב האוטומטי כ-50% מזמן השאיבה הנותר יחתך לפתע. החיווי הזה מאפשר למשתמשים לדעת כיצד לתכנן את השאיבה ולא להיות מופתעים כאשר נגמרת לפתע הסוללה. בנוסף, המסך מציג התראות על כך שצריך לסגור את מכסה הפילטר בצורה מלאה, או אם יש לנקות את הפילטר.


Dyson V11 Absolute Extra (צילום: יח"צ)



ההבדל היחיד בין ה-V11 שבחנתי לפני כשנה וה-V11 Absolute Extra הוא היכולת המובנית לשלוף בקלות את הסוללה ולהחליפה באחרת. זה פשוט כמו שזה נשמע: לחיצה על לחצן בחלקה התחתון משחררת את הסוללה וניתן לשלוף את כולה החוצה. כל כך קל, כל כך לא מורכב, כמעט מכעיס שדייסון לא טרחה לעשות זאת קודם. חיבור הטעינה ממוקם על הסוללה עצמה כך שבהחלט ניתן לטעון את הסוללה באמצעות מטען הקיר בעודכם עושים שימוש בסוללה אחרת, וזה גם אופן ההתייחסות של דייסון למנגנון הזה. מעבר לכך, המנגנון הזה יחסוך לכם ביקור במעבדה של היבואן כאשר הסוללה תחלש בעוד כמה שנים. הסוללה, המכילה 7 תאים עם אלקטרודות ניקל קובלט אלומיניום, מספיקה לקצת יותר מ-70 דקות במצב ECO, כ-45 דקו במצב אוטומטי (נתון שמשתנה מבית לבית בהתאם לשימוש), וכ-10 דקות במצב Boost.


(+)

  • שאיבה חזקה ויעילה

  • מסך המציג את משך זמן השאיבה הנותר

  • (סוף סוף) סוללה נשלפת להחלפה מהירה


(-)

  • יקר ולא כולל סוללה נוספת באריזה

  • ניקוי הפילטר משבית את השואב ליממה לפחות

  • הפעלה באמצעות הדק שדורש לחיצה רצופה משך כל זמן השאיבה


מחירו של Dyson V11 Absolute Extra ביבוא רשמי של ב.נ.ז.כ. עומד על 3190 ש"ח. בדומה לקודמיו, זה לא זול. אם דייסון ניאותה כבר לשנות את מדיניותה בנוגע לסוללות נשלפות, הייתי מצפה שתצרף סוללה נוספת לערכת המכשיר ברמות האבזור הגבוהות כפי שחלק מהיצרניות עושות, אך דייסון לא עמדה בציפיות האלו ואם תרצו לממש את פוטנציאל הכפלת זמן השאיבה יהיה עליכם לקושש עוד כמה מאות ש"ח (590 ליתר דיוק) כדי לקנות ערכה הכוללת סוללה ומטען נוסף. היכן היא כן עומדת בציפיות? בכל שאר הדברים שהביאו אותה עד הלום: שאיבה עוצמתית ואפקטיבית, נוחות שימוש ואפילו זמן סוללה ארוך יחסית לקטגוריה.


3 תגובות

  1. למה צריך שואב אבק כזה אם כבר יש בימינו שואב אבק רובוטי ?

    השבמחק
  2. היי ותודה לך על הבלוג
    הרגע היתה כאן מודעה על טוחן אשפה.לאן היא עפה???תוכל לשלח למה בבקשה אם זה קשור אליך...תודה רבה

    השבמחק
  3. רכשתי עד עתה שלושה שואבי דייסון מקוריים מהחברה כשהאחרון הוא אלחוטי מדגםv11.
    לפני שבוע הפסיק לעבוד ובחברה טענו שנכנס בו מים וקיבל שיתוך.לא עזרו טענותי שלא נכנס בו מים ומה עוד שאין סימני שיתוך אלא התחממות יתר
    ונאלצתי לשלם על המנוע למרות שהשואב בגדר אחריות.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר