כזה ניסיתי: Bosch Unlimited Gen 2 Serie 8

נכון לכתיבת שורות אלו הסוגיה העיקרית שבגללה שואבי אבק אלחוטיים לא יכולים להחליף לחלוטין שואבי אבק סטנדרטיים היא הסוללה. לשואבים אלחוטיים יש מגבלת זמן הפעלה, כאשר השואבים עם זמן הסוללה הארוך ביותר מסוגלים לשאוב במשך קצת יותר משעה, וגם זה במצב החסכוני ביותר. חלק מהיצרניות מגדילות לעשות ומוסיפות לערכה סוללה נוספת כדי להכפיל את זמן השימוש. לרוב המשתמשים זה אמור להספיק, אבל אם כיליתם את שתי הסוללות, וגיליתם לפתע איזור מלוכלך שפספסתם, תצטרכו להמתין בסבלנות מספר שעות עד שהסוללה תיטען במלואה, או לחילופין, להשתמש רחמנא ליצלן במטאטא ויעה.

Bosch Unlimited Gen 2 Serie 8 (צילום: יח"צ בוש)



השואב האלחוטי החדש של בוש, Unlimited Gen 2 Serie 8 מסתער על השוק בישראל עם הבטחה שנשמעת יומרנית: זמן שימוש בלתי מוגבל. לא, לא עושים כאן שימוש בהיתוך גרעיני או אפילו בגרפין. סה"כ משתמשים בשתי סוללות לסירוגין. החידוש על פני שואבים אחרים שמגיעים עם שתי סוללות באריזה הוא שכאן הסוללות נטענות בתוך פרק זמן קצר להפליא. כל כך קצר, שעד שתגמרו את הסוללה הראשונה, השניה כבר תיטען במלואה, ולכן כאמור, Unlimited.



איך זה עומד במבחן המציאות? באופן לא מפתיע ראוי לשים כוכבית קטנה על ה-Unlimited הזה. הסוללה אכן נטענת במהירות שיא: עם המטען החיצוני המצורף הצלחתי לטעון אותה ממצב פרוק לחלוטין ל-100% בתוך כ-48 דקות בלבד. כדי לעמוד בטענה על זמן שימוש לא מוגבל, על השואב להיות מסוגל לעבוד במשך לא פחות מ-48 דקות. האם הוא מסוגל לכך? כן, עם מברשת ממונעת מחוברת תקבלו אפילו 49 דקות, אבל רק במצב ECO, החלש ביותר. במצבים האחרים תקבלו פחות זמן: במצב החזק ביותר תקבלו מהסוללה זמן שימוש של כ-12 דקות, וכחצי שעה בערך במצב הביניים האוטומטי, שמשנה את עוצמת השאיבה בהתאם למשטח אותו שואבים. בשני המצבים האחרונים לא תקבלו באמת את זמן השימוש הבלתי מוגבל, אבל גם כך, הטעינה המהירה נותנת לשואב הזה יתרון ייחודי על פני שואבים אחרים בשוק. הסוללה אגב היא סוללת 18V שניתן למצוא גם בכלי עבודה וגינון של החברה וניתן להחליף ביניהן במקרה הצורך. למשל, ניתן להשתמש במברגה של בוש כדי לקדוח בורג לתוך משטח עץ, ומיד לאחר מכן לשלוף את הסוללה מהמברגה, לחבר אותה אל השואב ולנקות את הלכלוך שיצרתם. מה הקאצ' בסוללה הזאת? היא רועשת. כדי לטעון אותה במהירות ולא לקצר את חייה, מופעל בזמן הטעינה מאוורר שמייצר רעש שמזכיר את המאווררים של מחשב נייד בשעת מאמץ. אפשר לחיות עם הרעש הזה, מה גם שאחרי שעה לכל היותר הוא נפסק, אבל חשוב להכיר את התופעה.


Bosch Unlimited Gen 2 Serie 8 (צילום: גד גניר)

Bosch Unlimited Gen 2 Serie 8



מסביב לסוללה הייחודית יש שואב לא רע בכלל: החברה אמנם לא מספקת מידע טכני על ההספק, מהירות סיבוב המנוע או עוצמת השאיבה, אבל מההתנסות האישית שלי, במצב האוטומטי הביצועים שלו על רצפות מעולים. הוא מתמודד היטב עם אבק, חול וגם לכלוכים כבדים יותר, ולא נדרשים בדר"כ מעברים חוזרים על אותו איזור. את כל זה הוא עושה ברמת רעש נמוכה יחסית לשואבים אחרים מסוגו. בניגוד לשואבים רבים בשוק, ה-Unlimited Gen 2 Serie 8 מגיע עם ראש שאיבה ממונע המצויד במברשת חובטת המותאמת לשטיחים. הוא עושה עבודה טובה על שטיחים אבל בשטיחים נמוכים ראש השאיבה לא נע בצורה רציפה על השטיח ונתקע לעיתים, מה שהופך את פעולת השאיבה לפחות נוחה. ראש השאיבה מתהדר בשש נורות לד המאירות בעוצמה חזקה ומבליטות לכלוכים שקשה להבחין בהם על הרצפה במרחק של 3-4 ס"מ לפני ראש השאיבה. זה לא יעיל כמו הלייזר של דייסון, אבל זה בהחלט שימושי. 


Bosch Unlimited Gen 2 Serie 8 (צילום: יח"צ בוש)

Bosch Unlimited Gen 2 Serie 8 (צילום: יח"צ בוש)



השואב עצמו שוקל כ-3.2 ק"ג. על הנייר מדובר במשקל ממוצע יחסית לקטגוריה, אבל איכשהו בשימוש בפועל התחושה היא שמדובר בשואב כבד מהרגיל. המשקל העודף מתרכז בראש השאיבה הממונע, מה שאומר שלא כל כך נוח להרים אותו מהידית ולהסתובב איתו ברחבי הבית. בשלב מסוים פשוט התרגלתי להסיע אותו בדרך לאיזור בדירה אותו רציתי לנקות. הבשורות הטובות הן שכשמנתקים את הראש הממונע, שיווי המשקל משתנה וקל מאוד להרים אותו ולהחזיק אותו באויר כדי לשאוב אבק וקורי עכביש (על מי אני עובד, לצוד יתושים) באיזור התקרה. השואב לא מסוגל לעמוד בכוחות עצמו, ואפילו כדי להשעין אותו לרגע על קיר מבלי שייפול צריך לנקוט בעדינות ודיוק.


הדק ההפעלה דורש לחיצה אחת כדי להפעיל את השואב, ולחיצה נוספת כדי להפסיק את פעולתו. אין צורך ללחוץ עליו באופן ממושך. בחלקו העליון של השואב בורר מצבי השאיבה (חסכוני, אוטומטי וחזק) ומעליו חיווי למצב השאיבה ולמצב הסוללה. המיכל עצמו קטן יחסית ומכיל 0.4 ליטר של לכלוך. הפירוק שלו לצורך ריקון הוא פעולה לא מסובכת, אבל גם לא אלגנטית שדורשת את ניתוק המיכל מגוף השואב, פירוק הפילטר ושפיכת תכולת המיכל לפח, רצף של פעולות במהלכן האצבעות שלכם יגעו, בסבירות גבוהה, באבק. מלבד המברשת הממונעת, המטען המהיר ושתי הסוללות, השואב מגיע עם מטען רגיל, תחנת עגינה, ראש צר ארוך וגמיש, ראש צר סטנדרטי, מברשת דו שימושית לרהיטים וספות וראש שאיבה קומפקטי. חסר לי כאן מפרק למוט המאריך של השואב כמו בשואבים של שארק או אפילו בצורת אביזר נפרד כמו שזה בדייסון V15, אבל בגלל שעדיין מדובר מצרך נדיר בשוק, אפשר עדיין להבליג על זה.


(+)

  • טעינה מהירה להפליא

  • שאיבה אפקטיבית ושקטה יחסית

  • תאורה קדמית לאיתור לכלוכים


(-)

  • ראש השאיבה כבד ולא נוח לשימוש בחלק מהשטיחים

  • הטעינה המהירה היא גם רועשת

  • פירוק מיכל הטעינה יכול היה להיות אלגנטי


מחירו הרשמי של Bosch Unlimited Gen 2 Serie 8 כפי שנמסר ע"י היבואן עומד על 2490 ש"ח, אם כי בחנויות ניתן למצוא אותו גם ב-2190 ש"ח. זה לא זול, אבל השואב הזה מצליח להציג יכולת ייחודית שנכון לכתיבת שורות אלו אין לאף שואב אחר בשוק. אז נכון, ההבטחה לזמן שימוש בלתי מוגבל מוגבלת מעט, אבל זה עדיין השואב האלחוטי עם זמן ההמתנה הקצר ביותר בין שאיבה לשאיבה שיצא לי לנסות, לא משנה באיזה עוצמת שאיבה בוחרים. הבשורות הטובות הן שכל הטוב הזה לא בא על חשבון הביצועים שלו בשאיבה ועל נוחות השימוש, והחסרונות שלו בהחלט מינוריים.

1 תגובות

  1. שואבים אלחוטיים יכולים להחליף שואבים רגילים, זמן של שעה ואפילו קצת פחות זה מעולה, לא צריך יותר מזה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר