כזה ניסיתי: Lenovo Legion 7 Gen 6 (16" AMD)

במשך שנים, מחשבים ניידים לגיימרים היו מפלצות מגושמות עם עיצוב אקצנטרי בואכה ילדותי: הם שאבו השראה ממטוסים חמקניים, מכוניות מירוץ, חלליות ומה לא. בשנים האחרונות המגמה הזאת משתנה ויותר ויותר יצרניות מתחילות להבין שקיים קהל גיימרים שמעוניין במחשבים ייצוגיים יותר, רציניים יותר, או בקיצור מחשבים שלא יהיה מביך להסתובב איתם מחוץ לבית. Legion 7, הסדרה הבכירה בקטלוג מחשבי הגיימינג הניידים של לנובו מייצגת במידה מסויימת את המגמה הזאת, אבל עדיין מביאה איתה גם את הרוח, הצלצולים, ובעיקר האורות שגיימרים קלאסיים אוהבים.

Lenovo Legion 7 Gen 6 (צילום: גד גניר)



הדגם שבדקתי, Legion 7 Gen 6 מגיע עם מפרט חלומי: הוא מבוסס על 5900HX מסדרת Ryzen 9, סדרת המעבדים החזקה ביותר של AMD נכון לכתיבת שורות אלו, והמקבילה, לפחות על הנייר, למעבדי Core  i9 של אינטל. ל-5900HX יש 8 ליבות בארכיטקטורת "Zen 3" (7 ננו מטר) של היצרנית, הפועלות במהירות 3 גיגהרץ (ומסוגלות להגיע עד למהירות 4.6 גיגהרץ). באופן מפתיע, ולא צפוי, ב-AMD טוענים שמדובר במעבד הטוב ביותר בעולם לגיימינג, שהארכיטקטורה החדשנית שלו מאפשרת ל-8 הליבות לפעול כיחידה אחת, תוך צמצום ההשהיה ומשך הזמן של הסנכרון ביניהן, כדי לספק ביצועים חזקים יותר ויעילות אנרגטית משופרת. בנוסף, המחשב מגיע עם זכרון RAM בנפח מרשים של 32 גיגה, אחסון SSD בנפח 1 טרה ומעבד גרפי GeForce RTX 3080, החזק ביותר של NVIDIA שתמצאו במחשבים ניידים נכון לכתיבת שורות אלו. מדובר במפלצת שאין כרגע משחק שיכול באמת להכביד עליה. כותרי עבר תובעניים כמו GTA 5 ו-Battlefield 1 לא הזיזו ל- Legion 7 Gen 6 שבדקתי וגם אחד ממשחקי המירוצים ה"כבדים" של השנה, Forza Horizon 5 רץ עליו בהגדרות החזקות ביותר בזמני טעינה קצרים וללא הפרעות או ירידה בקצב הפריימים. כל זה כשהמחשב מוגדר למצב הביניים שלו ואפילו לא במצב החזק ביותר. למרות מערכת קירור מתקדמת הכולל עשרות אלפי נקבי אוורור, שני מאווררים ובינה מלאכותית שממטבת את פעולת המחשב, בפעילות אינטנסיבית, בעיקר בגיימינג, הוא נוטה להתחמם באופן משמעותי והמאווררים שלו מייצרים רעש רציני. זו תופעה שכיחה למדי במחשבי גיימינג, אבל קחו בחשבון שהמחשב הזה הוא לא מהשקטים והקרירים בקטגוריה.


גם במטלות יומיומיות כמו שימוש ביישומי אופיס, עריכת תמונות בפוטושופ וגלישה עם כמות בלתי סבירה של לשוניות פתוחות בכרום, המחשב הזה לא הראה סימני חולשה כלשהם ותפקד נהדר. ההנחה הרווחת היא שמעבדי Core i9 של אינטל מספקים רמת ביצועים גבוהה יותר אך פחות יעילים מבחינת צריכת חשמל. ברמת הביצועים הנוכחית של המחשב הזה לא הצלחתי להרגיש איזושהי חולשה או פשרה כלשהי בביצועים אבל אם זה קריטי עבורכם, לנובו מציעה את המחשב הזה גם בגרסת אינטל.


Lenovo Legion 7 Gen 6 (צילום: גד גניר)

Lenovo Legion 7 Gen 6 (צילום: גד גניר)



ל- Legion 7 Gen 6 מסך IPS בגודל 16 אינטש, ברזולוציית WQXGA (במילים אחרות, 2560 על 1600 פיקסלים או 2K) בעל קצב רענון מקסימלי גבוה, כיאה למחשב גיימינג, של 165 הרץ. המסך מצופה בגימור מט ומואר היטב באופן שאפשר שימוש גם בסביבה מוצפת אור. אם אתם מתכננים לחבר אותו למסך חיצוני או לטלויזיה, תשמחו לשמוע שהוא תומך גם ב-G-Sync וגם ב-FreeSync לתנועה חלקה ורציפה. כמו כן, המסך של Legion 7 תומך בתקני HDR400 ו-DolbyVision. 


כפי שציינתי, Legion 7 Gen 6 מציע עיצוב מאופק ביחס למחשבי גיימינג, אבל גם לאיפוק יש גבול. פגשתי כבר מחשבי גיימינג עבים יותר, אך הוא עדיין כבד ומגושם. איכות הבניה מצויינת, והמחשב התברך גם בשילדת מתכת. לנובו נמנעה מקימורים וטקסטורות ייחודיות במכסה העליון, לטובת משטח חלק. מה שיותר ייחודי הוא איפה המכסה הזה ממוקם: ציר המסך מתחיל קצת יותר מס"מ לפני חלקו האחורי והתוספת הזאת מאכלסת סבכות גדולות ואגרסיביות לאוורור מאחור ובצדדים, וביניהן מרוכזים רוב חיבורי המחשב. זו תצורה לא שגרתית במחשבים סטנדרטיים אם כי העיצוב הכללי עדיין סולידי. רוצים שכולם ידעו שקניתם מחשב גיימינג? תוכלו להפעיל את התאורה הצבעונית החזקה הממוקמת בחלקו התחתון ולהעיף לכל הרוחות את הסולידיות הזאת ואף לשנות את גווני התאורה יחד עם צבעי תאורת המקלדת.


גודלו של המחשב איפשר ללנובו לדחוס כאן מקלדת מלאה שלמרות שעומק הלחיצה של המקשים אינו גדול במיוחד, היא עדיין נוחה להקלדה, וגם המקשים שלה מסודרים בצורה קונבנציונלית, ללא הפתעות מיותרות. גם משטח העכבר ענק, מכוסה בחומר דוחה טביעות אצבעות ומגיב בצורה מדוייקת למגע. כמו רוב מחשבי הגיימינג בשוק, גם  Legion 7 Gen 6 לא מצויד באמצעי זיהוי ביומטריים כלשהם, וגם המצלמה הקדמית בסיסית למדי, ברזולוציית 720p. כמו ב-Yoga Slim 9i, גם כאן אין למצלמה תריס פיזי שניתן לסגור ובמקומו יש מנגנון אלקטרוני להסתרת המצלמה, הנשלט באמצעות מפסק בצד המחשב. אני בטוח שהמעצבים של לנובו גאים מאוד במנגנון האלגנטי הזה, אבל הוא מיותר: ביום שהמנגנון האלקטרוני יתקלקל תשארו במקרה הטוב עם מצלמה פתוחה, במקרה הפחות טוב עם מצלמה סגורה שלא ניתן לפתוח ובמקרה הגרוע עם מצלמה פתוחה ותבינו זאת מאוחר מדי.


Lenovo Legion 7 Gen 6 (צילום: גד גניר)



סט החיבורים של Legion 7 Gen 6 מרשים: בחלקו האחורי יציאת HDMI, חיבור רשת קווי ושלושה שקעי USB A. בנוסף, למחשב לא פחות משלושה שקעי USB C, אחד מכל צד, ואחד נוסף בחלקו האחורי דרכו ניתן לטעון את המחשב באמצעות שנאי בהספק של 45W. חשוב להדגיש שמדובר בפתרון למצבי חירום. טעינה דרך השקע הזה אפשרית רק כשהמחשב כבוי או במצב שינה, ואם אתם מעוניינים להשתמש במחשב תוך כדי טעינה, עליכם לעשות שימוש בשנאי המקורי והענקי שלנובו קוראת לו משום מה "Slim Adapter". עוד על פלאי שקעי ה-USB C של המחשב הזה: השקע האחורי והשקע בצד השמאלי שלו תומכים בחיבור לתצוגה, מה שאומר שיחד עם חיבור ה-HDMI שלו, ניתן לחבר את המחשב לשלושה מסכים במקביל. מעל לשקעים בחלקו האחורי ישנו כיתוב מואר שמציין את הסוג של כל אחד מהם, מה שהופך את השימוש בהם בחושך לנוח יותר.


Lenovo Legion 7 Gen 6 (צילום: גד גניר)

Lenovo Legion 7 Gen 6 (צילום: גד גניר)



מערכת השמע של  Legion 7 Gen 6 כוללת שני רמקולים של חברת הרמן בהספק של 2 וואט כל אחד. לנובו חברה ל-Nahimic, מפתחת תוכנות אודיו שמתמחה ביצירת חויית אודיו תלת ממדית. במקרה של מחשבי גיימינג, טוענים בלנובו שהצליל הזה מאפשר לשמוע בצורה ברורה יותר את השחקנים האחרים ולשפר את חויית המשחק. בפועל אכן מקבלים צליל פתוח ומפורט, אבל גם נטול עומק (כמו ברוב המחשבים הניידים בשוק). 


לפי לנובו, הסוללה שבבטנו של  Legion 7 Gen 6 אמורה להספיק לכ-8 שעות של שימוש. מן הסתם לא מדובר בגיימינג. לאחר שעה וחצי של משחק ב-Forza Horizon 5 מצאתי את עצמי עם סוללה כמעט ריקה, שזה אמנם לא 8 שעות אבל במונחי מחשבי גיימינג זה לא רע בכלל. ל-8 שעות השימוש ניתן ככל הנראה להגיע בהגדרות צריכת חשמל יותר חסכוניות, בבהירות מסך מינימלית ובשימוש קליל יותר. 



(+)
  • ביצועים מעולים
  • סט חיבורים נדיב ופרקטי
  • סוללה לא רעה בכלל למחשב גיימינג

(-)
  • מתחמם ומרעיש
  • העיצוב רציני ובוגר, אבל עדיין מדובר במחשב מגושם וכבד
  • התריס האלקטרוני למצלמה הקדמית הוא פתרון אלגנטי ולא פרקטי


מחירו הרשמי של Legion 7 Gen 6 בישראל בקונפיגורציה שבדקתי עומד על 12990 ש"ח. תאמינו או לא, מדובר במחיר תחרותי ביחס לאופציות של מותגים אחרים עם מפרט דומה. גם אם הוא לא קריר ושקט במיוחד, וגם אם מערכת השמע מבטיחה ולא כל כך מקיימת, גיימרים ממומנים היטב בהחלט יהנו מהמחשב הזה, ועם מפרט טכני כזה הוא בהחלט מסוגל להשאר רלוונטי לשנים הקרובות.

1 תגובות

  1. חשוב לא פחות מכל אלה, להזכיר את המשקל שלו. הוא שוקל החל מ-2.5-2.6 קילוגרם. זה קל ביחס למחשב עם מסך 16 אינץ', אבל לא קל מבחינה כללית. הייתי מעדיף מחשב של MSI במשקל 2.1 קילו שנותן חוויה לא פחות טובה ואמינות בהחלט יותר טובה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר