כזה ניסיתי: Realme X3 Superzoom

במסגרת עלייתה ארצה, השיקה Realme בישראל שלושה מכשירים: שני מכשירי ביניים (אחד מהם הוא ה-6 Pro שסיפרתי לכם עליו) ומכשיר דגל לכל דבר העונה לשם המחייב X3 Superzoom. על שום מה סופרזום? ובכן, על שם הזום האופטי הבאמת מרשים שמציע המכשיר הזה, והחסר תקדים בטווח המחיר שלו. מה עוד מקבלים חוץ מזום אופטי? זו כבר שאלה מעניינת לא פחות.


Realme X3 Superzoom (צילום: גד גניר)


 ה-Realme X3 Superzoom  מתבסס על ערכת השבבים +Snapdragon 855, ערכת שבבים חזקה של מכשירי דגל למהדרין, בארכיטקטורת 7 ננו מטר, עם שמונה ליבות (אחת במהירות 2.96 גיגה הרץ, שלוש במהירות 2.42 גיגהרץ, ועוד ארבע במהירות 1.78 גיגהרץ). למעשה, מדובר בגרסה מעודכנת של ערכת השבבים Snapdragon 855 שהיתה החזקה ביותר בקטלוג של קוואלקום בשנה שעברה. הכל טוב ויפה, אבל קוואלקום כבר השיקה בינתיים את Snapdragon 865, שעל הנייר אמנם מציעה ברוב הפרמטרים ביצועים די דומים, אבל גם תומכת ברשתות דור חמישי, בעוד ה-+855 לא. מה זה אומר בפועל, כיום? כלום. מפעילות הסלולר בישראל מתחילות בימים אלו לשווק את רשתות הדור החמישי במכירה מוקדמת, אבל ככל הנראה בשנתיים הקרובות הפריסה של השרתות האלו תהיה עדיין די דלילה לכן מההיבט הזה, בטווח הקרוב אין לתמיכה או חוסר תמיכה משמעות אמיתית. אם אתם מתכננים לקשור את גורלכם בגורל המכשיר הזה ולהחזיק אותו ליותר שנים (אני לא אומר את זה בציניות חלילה) אז, אולי, תרגישו בסיטואציות מסוימות, שאנשים סביבכם מקבלים חויית אינטרנט מהירה יותר, אבל בכל מקרה, כרגע לא הייתי נותן לעניין הזה להפוך לשיקול המרכזי בבחירה או פסילה שלו המכשיר הזה.



מבחינת ביצועים כאמור, מדובר במכשיר דגל לכל דבר, בין אם הודות לערכת השבבים השרירית ובין אם הודות לזכרון RAM בנפח שנדיר מאוד למצוא בטווח המחיר הזה, 12 גיגבייט, ומאפשר השארת המון אפליקציות פתוחות ברקע ומעבר מהיר ביניהן. נכון לכתיבת שורות אלו אין שום בעיה להריץ עליו כל אפליקציה שתמצאו ב-Play Store, והכל ירוץ עליו מהר. חויית השימוש עצמה זריזה ויציבה ובתחושה אכן מדובר במכשיר שלא נופל מרוב מכשירי האנדרואיד החזקים בשוק, ועם מפרט שכזה, אין באמת סיבה שייפול. מערכת ההפעלה של X3 Superzoom היא אנדרואיד 10 עם הממשק של היצרנית Realme UI. את החיבה שיש לי כלפי מה שרילמי עשתה עם אנדרואיד כבר שיתפתי איתכם בביקורת על ה-6 Pro ולמרות המפרט הטכני המשודרג אין הבדלים משמעותיים בממשק בין המכשירים. הממשק נראה ויזואלית קצת שונה מאנדרואיד בגרסתה המקורית, אבל מבחינת פונקציונליות הוא נקי למדי (מלבד האפליקציות הבסיסיות של חייגן, אנשי קשר, SMS וכו', האפליקציות היחידות שהותקנו עליו מראש היו דפדפן אופרה, ושתי אפליקציות של יאנדקס שאת כולן ניתן למחוק). הממשק מלא בהמון אפשרויות להתאמה אישית, משהו שהזכיר קצת את חויית השימוש ב-Oxygen OS, הממשק הנהדר של OnePlus, מותג שכזכור מגיע מאותו תאגיד ענק. בין השאר ניתן למצוא  גם כאן את מצב ההפעלה המיוחד למשחקים, Game Space המזהה כאשר הופעל משחק ומקצה לו במיוחד משאבי מערכת לשיפור הביצועים. אחת ההברקות של Realme UI היא באופן שבו עורכים צילום מסך ארוך. מכירים את זה שאתם רוצים לצלם נניח סטטוס ארוך בפייסבוק? רוב המכשירים מאפשרים זאת דרך מצב גלילה, שבחירה בו גורמת למסך להמשיך להגלל מטה עד שתחליטו לעצור אותו. ב-Realme UI ניתן לגלול חזרה גם למעלה אם לא עצרתם בזמן והחיתוך של הצילום מתבצע באותו מסך, תענוג. משהו פחות מבריק בממשק שהתגלה בשימוש ממושך כמעיק הוא סרגל כלים קטן שניתן למשוך מקצה המסך וכולל גישה מהירה לאפליקציות או פונקציות שימושיות כמו צילום/הקלטת מסך, מחשבון ועוד (בדומה ל"מסך משני" במכשירי LG). בשילוב עם מחוות ניווט על מסך מלא, מצאתי את עצמי מושך יותר מדי פעמים את הסרגל הזה במקום לחזור מסך אחורה. רוצים להמנע מזה? אין בעיה, תמיד תוכלו לבטל את הסרגל הזה בהגדרות.


Realme X3 Superzoom (צילום: גד גניר)

Realme X3 Superzoom תפריט קצב רענון מסך (צילום: גד גניר)



ברמת הגימור החיצוני, Realme X3 Superzoom מציע את אותן איכויות של מכשירי שיאומי מהשנים האחרונות, ואני אומר את זה בקונוטציות חיוביות לחלוטין: מתחת לגב הזכוכית של המכשיר ישנו גימור מתכתי שמחזיר השתקפויות בצורת קוים דקים כשפוגע בו אור והתוצאה מאוד אסתטית ואלגנטית. למרבה הצער, כמו שיאומי ובשונה מאפל וסמסונג, בוחרת Realme שלא להשקיע בתקן רשמי לאיטום למים של מכשיריה, אז מומלץ להזהר עם ה-X3 Superzoom בקרבת מקורות מים. המכשיר עצמו לא דקיק במיוחד אבל קשה להבחין בכך. למעשה, הוא באותו עובי כמו ה-Poco F2 Pro, רק שהאחרון משום מה נראה שמנמן הרבה יותר. בצד ימין נמצא לחצן הפעלת המכשיר, המשלב בתוכו קורא טביעות אצבעות יעיל ומדויק למדי, ובצד שמאל שני לחצני עוצמת השמע. המסך, בגודל 6.6 אינטש הוא בטכנולגיית LCD IPS, וביחס למסך LCD הוא מציג רמות שחור מאוד מרשימות וגווני צבע מאוד חיים וססגוניים, אם כי הייתי שמח אם הבהירות המקסימלית שלו היתה גבוהה יותר. הרזולוציה שמציג המסך היא 1080 על 2400 פיקסלים, FHD, ומאפשר בחירה בין קצב רענון סטנדרטי (60 הרץ), קצב רענון גבוה מאוד (120 הרץ), או לתת למכשיר עצמו לבחור בעצמו באופן אוטומטי בהתאם לסיטואציה. מדובר כמובן בפינוק. אף אחד לא *צריך* קצב רענון שכזה בסמארטפון שלו, אבל קשה להכחיש את העובדה שהאנימציות של גלילה ותנועה בין מסכי הבית נראות ככה הרבה יותר חלקות ועוד יותר קשה להתעלם מהעובדה שמסכים עם קצבי רענון שכזה ניתן למצוא בעיקר במכשירים יקרים הרבה יותר. אין ל-X3 Superzoom מגרעת מסך. במקומה יש איזור קטן ומושחר קרוב לפינה השמאלית העליונה של המסך, שמאכלס בתוכו את שתי העדשות של מערך הצילום הקדמי.


Realme X3 Superzoom (צילום: גד גניר)
Realme X3 Superzoom (צילום: גד גניר)


Realme X3 Superzoom (צילום: גד גניר)


כפי שמשתמע משמו, Realme X3 Superzoom מציע זום אופטי מרשים, פי 5. כמו ב-P30 Pro וב-Samsung Galaxy S20 Ultra, זה מתאפשר הודות למבנה פריסקופ שמסדר את מערך העדשות לרוחב גוף המכשיר במקום בעובי שלו כפי שזה ברוב המכשירים בשוק. בנוסף, כדי להתמודד עם האתגר שבצילום בזום שכזה, המצלמה הספציפית הזאת מצויידת גם בייצוב תמונה אופטי. מלבד זה, שאר הנתונים של המצלמה, על הנייר, לא כאלו מרשימים: המצלמה הראשית ברזולוציית 64 מגה פיקסל וצמצם f/1.8. מצלמת הזום היא ברזולוציית 8 מגה פיקסל בלבד וצמצם צר יחסית, f/3.4. בנוסף, יש כאן מצלמה עם עדשה אולטרה רחבה, גם היא ברזולוציית 8 מגה פיקסל וצמצם f/2.3, ומצלמת מאקרו ברזולוציית 2 מגה פיקסל וצמצם f/2.4. ברמת הצילום הבסיסי, התוצאות כאן לא רעות, אבל הן גם לא גרמו לי לצאת מגדרי. למצלמה יש נטיה להפיק תמונות מעט בהירות מדי: לא שרופות, אבל עם ניגודיות נמוכה מעט וגווני צבע חלביים קצת. בנוסף, כל צילום שביצעתי בזום כלשהו, סבל מירידה משמעותית בפירוט בתמונה, תופעה שהחריפה ככל שתנאי התאורה היו פחות אידיאליים. בצילום פורטרטים, היכן שמערך הצילום עושה שימוש בעיקר במצלמת ה-64 מגה פיקסל, התקבלו תמונות חדות ומלאות בפירוט. בסופו של דבר, למרות שזום אופטי פי 5 אמיתי זה משהו שנהוג למצוא במכשירים יקרים הרבה יותר, מדובר באופן כללי במצלמה בינונית מאוד. 



(צילום וחרדה: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



מערך הצילום הכפול הקדמי יודע לצלם ב-HDR, תכונה שנדיר לפגוש באופן כללי במצלמות קדמיות ובטח במכשירים ברמת המחיר הזה. מערך הצילום הזה כולל מצלמת 32 מגה פיקסל עם צמצם f/2.5, ומצלמה עם עדשה אולטרה רחבה וצמצם f/2.2. כמו במערך הצילום הראשי, התוצאות לא רעות, אך סובלות מחוסר פירוט מסוים.



Realme X3 Superzoom (צילום: גד גניר)

Realme X3 Superzoom (צילום: גד גניר)



הסוללה X3 Superzoom, ביקיבול של 4200mAh הצליחה לספק לי בממוצע משהו שנע בין 7 ל-8 שעות מסך, תלוי אם בחרתי בקצב רענון מסך של 120 הרץ, או קצב רענון רגיל. זה זמן סוללה מעולה, ומה שעוד יותר מעולה זו טכנולוגיית הטעינה המהירה VOOC שמאפשרת טעינה מלאה של המכשיר (באמצעות המטען המקורי) ממצב פרוק לחלוטין בתוך כ-55 דקות בלבד. טעינה אלחוטית, למקרה שתהיתם, אין כאן. הרמקול היחיד של המכשיר מפיק שמע באיכות לא רעה, ובעוצמה סבירה, אם כי הייתי שמח אם השמע בעוצמה המקסימלית היה חזק מעט יותר. שקע אזניות סטנדרטי אין כאן, וחבל.


(+)
  • קצב רענון מסך 120 הרץ
  • מפרט חזק
  • צילום HDR במצלמה קדמית
  • מצלמה עם זום כפול 5

(-)
  • למעט הזום, המצלמה בינונית באופן כללי
  • המסך יכול היה להיות מעט מואר יותר
  • אין עמידות במים

צילום HDR במצלמה הקדמית, רענון מסך בקצב של 120 הרץ, זום אופטי אמיתי כפול 5, 12 גיגה ראם, כל אלו דברים שפוגשים בדר"כ במכשירים שעולים הרבה יותר מה-1999 שרשת באג, היבואנית הרשמית דורשת עבור X3 Superzoom. הדבר היחיד שקצת מעיב על החגיגה זה המצלמה, שמלבד עניין הזום, מציגה ביצועים פושרים בלבד, אבל זה עדיין לא משנה את העובדה שמדובר בעסקה מאוד משתלמת ובמכשיר כיפי מאוד לשימוש.

4 תגובות

  1. תודה, גד, על סקירה מצויינת נוספת.
    חסכת לי.

    שא ברכה,
    אביב

    השבמחק
  2. יש סיכוי שהבעיה במצלמה היא בעיית תוכנה? נשמע ששימוש באפליקציית המצלמה של גוגל יפיק תמונות טובות משמעותית

    השבמחק
  3. למה קוראים לו x3 אם הזום פי 5?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר