כזה ניסיתי: OnePlus CE 2 5G

לפני פחות משנה, הכריזה OnePlus על מכשיר שאמור היה לעשות למכשירי הביניים שלה את מה שעשה ה-OnePlus One בזמנו לשוק הסלולר: ה-OnePlus CE (ראשי תיבות של "Core Edition") אמור היה להוות אלטרנטיבה משתלמת למכשיר ה-Nord המקורי, תוך קיצוץ קל בפינוקים מסוימים, אבל לא בכל מה שקשור לחויה הבסיסית של השימוש בו כסמארטפון. התוצאה היתה אכן מכשיר זול יותר, אבל גם פחות מהנה לשימוש. האם ממשיך דרכו, ה-Nord CE 2 מצליח לשדרג את החוויה שמציעה רמת הכניסה של הסדרה?

OnePlus CE 2 5G (צילום: גד גניר)



כמו יצרניות רבות אחרות, גם OnePlus העבירה את קטגוריית מכשירי הביניים שלה לשימוש בערכות השבבים של מדיהטק הטיוואנית. במקרה של ה-OnePlus CE 2 מדובר בערכת השבבים Dimensity 900 (אותה אחת שניתן למצוא גם ב-Oppo Reno 6 5G) שנבנתה בארכיטקטורת 6 ננו מטר. היחידה שנמכרת בישראל היא הגרסה המפנקת יותר, עם 8 גיגה RAM, ו-128 גיגה אחסון, אותם ניתן (בניגוד למצב במכשיר הקודם) להרחיב באמצעות כרטיס זכרון. המכשיר מריץ את Oxygen 11, גרסתה של OnePlus לאנדרואיד, המבוססת במכשיר הזה על Android 11. ביום יום זה כנראה לא משפיע משמעותית על חויית השימוש, אבל תמוה ש-OnePlus בחרה להשיק במהלך חודש פברואר 2022 מכשיר שמריץ את גרסת האנדרואיד של שנה שעברה (אנדרואיד 12 הוכרזה באוקטובר 2021), ועוד יותר תמוה שטרם שדרגה אותה לנוכחית. כך או כך, מי שהדברים האלו לא מעסיקים אותו, גם לא ממש ירגיש שהוא מפספס משהו. Nord CE 2 זריז, התנועה בו חלקה, ללא השהיות מיותרות ובסה"כ עושה יפה את העבודה. 


עיצוב מערכת ההפעלה שונה מזה של אנדרואיד בגרסתה המקורית, אבל כמעט ואין כאן אפליקציות נוספות מצידה של וואנפלוס או של צד ג', ואני אומר זאת בקונטקסט החיובי ביותר שאפשר. המכשיר נקי משטויות ולמעשה התוספות היחידות שאינן חלק מסט האפליקציות הבסיסיות של המכשיר הן קישור מהיר למערכת הפורומים של וואנפלוס, אפליקציה של וואנפלוס למעבר מהיר בין מכשירים. מעבר לכך, לוואנפלוס יש מנהל קבצים משלה, אפליקציה משלה למזג האויר, גלריה ואפליקציית פתקים. זה הכל. כל השאר אלו אפליקציות של גוגל ושל מערכת ההפעלה בצורתה המקורית. בספטמבר 2021 דובר על כך ש-OnePlus תוותר על פיתוח עצמאי של Oxygen, הממשק שלה למערכת ההפעלה אנדרואיד ותאמץ את ColorOS של Oppo, החברה האם. בסופו של דבר הוחלט בפברואר האחרון לוותר על התכנית. שני המותגים ימשיכו אמנם לחלוק חלק נרחב מהקוד במערכת ההפעלה אך עדיין יפתחו עבור כל אחד מהממשקים את התוספות והפינוקים של כל אחד מהם באופן נפרד. אלו בשורות טובות כי גם תחת חסותה של Oppo, הממשק של OnePlus נותר אחד המהנים לשימוש בשוק האנדרואיד ולצד העובדה שהוא נקי למדי מאפליקציות מיותרות, הוא מסודר בצורה הגיונית ומכיל המון אפשרויות להתאמה אישית. האפשרות להרחבת זכרון ה-RAM על חשבון נפח האחסון עברה שינוי קונספטואלי: במקום לתת למשתמש להחליט כמה RAM הוא רוצה להוסיף, בגרסה הנוכחית המכשיר יודע בעצמו לנהל את זכרון ה-RAM שלו, ועל סמך דפוסי השימוש פותח וסוגר אפליקציות בעצמו ברקע.


OnePlus CE 2 5G (צילום: גד גניר)



העיצוב של OnePlus Nord CE 2 רחוק שנות אור מהעיצוב הבנאלי והפשוט של Nord CE. חלקו האחורי עדיין עשוי אמנם פלסטיק, אבל הפעם בגימור מראה ועם מערך צילום המשולב בגב כבליטה עדינה ולא כיחידה בפני עצמה. אם זה נשמע לכם מוכר, זה לא במקרה, הרעיון דומה מאוד לעיצוב של Oppo Find X3 Pro, מכשיר הדגל של מותג נוסף מבית תאגיד BBK. העיצוב הזה הוא בעל נוכחות. יש כאלו שיאהבו את זה ויש כאלו שלא, אבל קשה להתעלם ממנו. הדבר היחיד שהציק לי בעין הוא המיקום של מצלמת המאקרו והמבזק, שנושקים למסגרת החיצונית של אחת מעדשות המצלמה. אני מודע לכך שבתכנון סמארטפון ישנם אילוצים שקשורים למבנה הפנימי ולצורה של רכיבים, אבל ניתן היה למצוא פתרון יותר אלגנטי ומלוטש. סוגיה יותר מהותית היא הגימור עצמו: אם אין בכוונתכם ללכת עם כיסוי מגן, קחו בחשבון שתצטרכו לנגב אותו מטביעות אצבעות לא מעט פעמים במהלך היום. אין למכשיר דירוג עמידות במים, וחבל. מכשירים אחרים בקטגוריה ברמת המחיר הזאת מציעים עמידות רשמית, חלקם להתזות מים וחלקם ישרדו אפילו טבילה קצרה.


OnePlus CE 2 5G (צילום: גד גניר)

OnePlus CE 2 5G (צילום: גד גניר)

OnePlus CE 2 5G (צילום: גד גניר)



מסך המכשיר  בגודל 6.43 אינטש מצופה בזכוכית Gorilla Glass 5 ומציג רזולוציה של 2400 על 1080 פיקסלים. זהו מסך AMOLED נאה שמציג צבעים חיים ושחור כהה מאוד, וקצב הרענון המקסימלי שלו הוא 90 הרץ. חומרת המכשיר תומכת היטב בקצב הרענון הזה, ולא נתקלתי במצבים של גמגומים מהבחינה הזאת. בהירות המסך ממוצעת: הוא לא חשוך מדי, אבל גם לא מואר במיוחד כך שלתפעל אותו באור יום יהיה מאתגר כמו בכל מכשיר אחר מהדרג שלו. בתוך המסך משולב קורא טביעות אצבעות שמתפקד מצוין ופותח בזריזות את המכשיר מנעילה.


OnePlus CE 2 5G (צילום: גד גניר)



מערך הצילום הראשי של המכשיר כמעט זהה לזה של קודמו. הוא כולל מצלמה ראשית בעלת רזולוצייה של 64 מגה פיקסל וצמצם f/1.8, מצלמת 8 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וצמצם f/2.2, ומצלמת מאקרו ברזולוציית 2 מגה פיקסל בלבד וצמצם f/2.4. למרות השימוש בחומרה כמעט זהה, הצילום כאן בהחלט השתפר ביחס למכשיר הקודם: הוא סלחן יותר לתנודות של היד בצילום, גם בתנאי תאורה לא אידיאליים, התמונות חדות יותר והצבעים שלהן מודגשים יותר. כל זה מתייחס לעדשה הראשית. העדשה הרחבה עושה את מה שהיא אמורה לעשות, תופסת תמונה בזוית רחבה יותר, אבל משלמים על זה, כרגיל, באובדן פירוט בתמונות. אין כאן עדשת טלפוטו ייעודית, ולכן מצב הזום כפול 2 הוא למעשה זום דיגיטלי, אבל הוא עושה עבודה טובה ואיכות התמונה לא נפגעת בצורה מורגשת. שימוש בזום דיגיטלי מעבר לערך הזה מאוד לא מומלץ והתוצאות של תמונות שצולמו בערכי זום גבוהים יותר יצאו מרוחות וסבלו מירידה בפירוט. המצלמה הקדמית , ברזולוציית 16 מגה פיקסל וצמצם f/2.4 מייצרת תמונות חדות ומפורטות ומצב הפורטרט מטשטש את הרקע באופן מדויק למדי.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



ל-Nord CE 2 סוללת 4500mAh שמספקת ביצועים סטנדרטיים: כ-7 שעות מסך בממוצע, פחות מהמכשיר הקודם, אבל עדיין נתון שאפשר להסתדר איתו ולהעביר יום שלם וקצת מעבר לכך ללא טעינת לילה. מה ששודרג בדגם הנוכחי הוא תמיכה בהספק טעינה גבוה יותר, 65W מה שמאפשר לסוללה להיטען בתוך כ-15 דקות (בשימוש במטען המקורי המסופק עם המכשיר) ממצב פרוק לחלוטין לכ-65 אחוזים, ול-100 אחוז בתוך קצת יותר מחצי שעה. הרמקול היחיד של המכשיר מייצר עוצמת שמע מספקת, אבל כצפוי צורם ולא מהנה במיוחד. וואנפלוס אמנם ויתרה על רמקולים סטריאופוניים, אבל היתה נחמדה מספיק בשביל להשאיר כאן חיבור 3.5 מ"מ לרווחת המשתמשים באוזניות חוטיות.


(+)

  • ביצועים טובים

  • מצלמה טובה ביחס לקטגוריה

  • טעינה מהירה מאוד


(-)

  • גרסת אנדרואיד מיושנת
  • אין עמידות למים ואבק
  • גב מבריק שאוסף טביעות אצבעות


המחיר של OnePlus CE 2 ביבוא רשמי של CellNow עומד על 1480 ש"ח. השדרוג כאן ביחס לדור הקודם הוא לא דרמטי, אבל כן מלטש את המקומות שדרשו ליטוש: הביצועים והיציבות השתפרו מאוד, המצלמה טובה יותר, הסוללה נטענת מהר יותר ואפילו נוספה האפשרות להרחיב את הזכרון. הוא לא מביא בשורה דרמטית לטווח המחיר הזאת, אבל הוא בהחלט אופציה טובה ביחס לתחרות בשוק.

3 תגובות

  1. יש הקלטת שיחות?

    השבמחק
  2. גד, איך הוא יחסית ל-a53?

    השבמחק
    תשובות
    1. ה-A53 הוא נפילה. אם כבר תשווה ל-A52s משנה שעברה.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר