כזה יש לי (עשרה חודשים אחרי) : Samsung Galaxy S4

מי שעוקב אחר הבלוג הזה מתחילתו שם לב ודאי לשינוי מהותי שעבר עליו. בחודשים האחרונים, עיקר ההתמקדות שלו הוא פחות בחפיצים שקניתי, ויותר בחפיצים שקיבלתי לנסות. כך נוצר מצב שבשלושת החודשים האחרונים, החלפתי מספר רב מאוד של טלפונים סלולריים, ועם הטלפון האישי שלי יצא לי לבלות מספר ימים בודדים בין לבין.
Samsung Galaxy S4 i9505 (צילום: גד גניר)

אני לא מתלונן חלילה, להיפך. אחת המטרות של הבלוג הזה היתה לאפשר לי להניח את הידיים שלי על הטלפונים הסלולריים החדשים והמתקדמים ביותר והמטרה הזאת  די הושגה. כשמדובר במעבר ממכשיר אנדרואיד אחד לאחר, המעבר אינו מאוד מסובך או ארוך. כל שצריך לעשות הוא להעביר את התמונות, לבצע העברה של ההודעות מהוואטסאפ, להתקין מחדש את האפליקציות שאני משתמש בהן באופן קבוע, לעשות Log-In היכן שצריך, וזהו פחות או יותר, תהליך של שעה בערך. לכן, התשובה שלי לשאלה הקבועה "לא נמאס לך כל פעם להעביר הכל מטלפון לטלפון" היא שזה שווה את זה.


ולמרות הכל, חשבתי שיש אנשים שיוכלו למצוא תועלת בפוסט שמדבר על הטלפון האישי שלי, על מצבו כעת, כמעט שנה לאחר שרכשתי אותו, כיצד הוא נראה, כיצד הוא מתפקד, ואיך הוא (בהשוואה לא מדעית), ביחס למכשירים אחרים בשוק.

למי שטרם הבין זאת מהפוסטים הקודמים, המכשיר האישי שלי הוא Samsung Galaxy S4, בדגם i9505. זה לא הדגם שיובא באופן רשמי לארץ, אלא זה שאמור לתמוך בתדרי LTE, וכולי תקווה שכאשר יחל השימוש ברשתות האלו, אכן יתמוך בהן. למי שאין סבלנות לקרוא את הפוסט שכתבתי בסמוך לתאריך הקנייה שלו, אספר בקצרה את הסיבות שהביאו אותי לקנות דווקא אותו. את ה-i9505 קניתי כחצי שנה לאחר שהושק, לאחר שמצאתי את עצמי במצב בו יצר ההרפתקנות שלי גבה את חייו של הטלפון הקודם שלי. בתקופה בו החלטתי לקנות אותו, הוא עדיין היה ספינת הדגל של סמסונג (ה-Note 3 עדיין לא הושק באותו זמן), והתהדר במפרט עוצמתי מאוד. מעבר לכך, קיויתי שאוכל לחזור באמצעותו לעולם צריבות הרומים על מכשירים, פעולה שנהניתי מאוד לבצע עם מכשירי הסמסונג הקודמים שהיו ברשותי. בנוסף לכך, היתה לו סוללה בקיבול של 2600mAh, שאיפשרה לו משך זמן פעולה של יום שלם ללא טעינה, ואפילו קצת יותר.

בערך כחצי שנה השתמשתי בו באופן קבוע. בשל העובדה שהקפדתי לשמור עליו בתוך קייס כמעט תמיד, חיצונית הוא עדיין נראה נפלא, ואין עליו כמעט פגמים חיצוניים. כשאני אומר "נפלא" אני מתייחס למצבו הפיזי. מבחינת מראה כללי, ביחס למכשירים של שנת 2014, הגלאקסי אס 4 נראה לצערי מעט זול ופשוט, בעיקר מכסה הסוללה הפלסטי עם הגימור המנוקד, שסמסונג לא היתה מעיזה לשים כיום אפילו במכשירי ה-Low End שלה.
מכסה הסוללה של ה-Samsung Galaxy S4 (צילום: גד גניר)

נכון להיום, הגלאקסי אס 4 שלי מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת קיטקאט 4.4.2, גרסא חדשה יחסית שטרם הגיע לרוב מכשירי האנדרואיד בשוק. יחד עם זאת, המכשיר הזה התעדכן כבר מגרסא 4.2.2 לגרסא 4.3 וכעת לגרסא 4.4.2, מה שאומר שעתיד עדכוני מערכת ההפעלה שלו די מעורפל. תוסיפו לכך את העובדה שבעוד כשלושה חודשים הטלפון הזה "יחגוג" שנה וחצי להשקתו (פרק הזמן המקסימלי לעדכוני גרסא אצל רוב יצרניות האנדרואיד) ותוכלו להבין שככל הנראה את גרסא L, הטלפון הזה יראה רק בכתבות שאקרא עליה בדפדפן שלו. הפסימיות הזאת מקבלת אצלי גם חיזוק מהעובדה שקודמו, הגלאקסי אס 3, לא יעודכן מעבר לגרסת אנדרואיד 4.3, וקשה לי להאמין שמכשיר שהושק שנה לאחר מכן, ימשיך להתעדכן שתי גרסאות אנדרואיד מעבר למה שעודכן קודמו. סביר מאוד להניח שמפתחים עצמאיים ייצרו עבורו גרסאות רום לא רשמיות, אולם צריבה של רום כזה (משהו שטרם עשיתי) תפעיל את מערכת ה-KNOX של סמסונג, אשר מסמנת באופן בלתי הפיך מכשירים שנצרב בהם רום שאינו רשמי, ותגרום לאחריות (שממילא לא אוכל לממש בארץ) להתנדף לחלוטין, ותעמיד את הטלפון שלי בסיכון שלא בטוח שבא לי לקחת.

כטלפון, הוא מתפקד מצוין. הספיקר חזק מספיק לטעמי, וגם השמע באפרכסת. הבעיה היחידה בהקשר הזה היא סוגיה שמסתבר שידועה למשתמשים רבים אחרים ברשת: מסתבר שחיישן הקרבה, האחראי על כיבוי והדלקת המסך כאשר מקרבים את המכשיר לאוזן ומרחיקים אותו ממנה, רגיש ללכלוך. ככל הנראה, חדר מעט אבק לתוך חיישן הקרבה (דרך הגריל של האפרכסת), וגרם לכך שכאשר אני מרחיק את המכשיר מהאוזן בסיום השיחה, המסך לא נדלק מחדש. כדי לנתק  את השיחה, או כדי להשתמש במכשיר תוך כדי השיחה, עליי ללחוץ על כפתור הבית ולהדליק את המסך ידנית. זה לא סוף העולם, אבל זה מעיק. בחיפושיי אחר פתרון אפשרי, הגעתי להודעה בפורום שבה ממליצים להשתמש בספריי אויר דחוס, ולרסס אותו ישירות לתוך האפרכסת, בתקווה כי הדבר יעיף את הלכלוך מהחיישן. בניגוד למאות משתמשי הפורום שפרסמו הודעות תודה נלהבות, אצלי זה לא עבד. המחיר שאני משלם על כך שייבאתי את המכשיר באופן אישי (במחיר שעמד על 1000 ש"ח פחות מהמחיר בארץ) ולא דרך היבואן הרשמי, הוא ויתור על אפשרות לתקן את התקלה הזאת, שוודאי היתה נכללת באחריות הרשמית.

מגמת גדילת מסכי הסמארטפונים ממשיכה בשנה האחרונה בשיא כוחה. אחרי בדיקת מכשירים כדוגמת ה-LG G Flex, ה-Sony xperia Z Ultra ואפילו ה-LG G3, היה לי כיף כל פעם מחדש לחזור ל-Galaxy S4 שלא דורש מתיחה לא הגיונית של אצבעות הידיים. כמובן שאם הייתם שואלים אותי לפני שלוש שנים מה דעתי על מכשיר עם מסך 5 אינטש, הייתי זועק זעקות שבר ומסביר לכם שכבר ככה בקושי אפשר להשתמש במסך העצום של הגלאקסי אס 2 (או ה-Sony xperia Z1 Compact של ימינו). כנראה שלכל דבר ניתן להתרגל, ובכל זאת, לדעתי, נכון לכתיבת שורות אלו, אין צורך בטלפון סלולרי במסך בגודל שמעבר ל-5 אינטש. מסך ה-Super AMOLED עדיין נראה ססגוני וצבעוני, אך באופן כללי, ביחס למסכי מכשירים אחרים, בבהירות אוטומטית, הגלאקסי אס 4 נראה מעט כהה.

Samsung Galaxy S4 i9505 (צילום: גד גניר)
המצלמה של ה-Galaxy S4, כמו בכל מכשירי ה-High End של סמסונג, היא מצלמה מעולה. למען האמת, חלק גדול מהצילומים בבלוג הזה מבוצעים בתקופה האחרונה ע"י המצלמה של הטלפון הזה. איכשהו, היא מצליחה להפיק לי תמונות טובות יותר של מכשירי טלפון עם מסך דלוק, ממה שמצליחה מצלמת ה-DSLR שלי, עם הפלאש החיצוני שלה. מהירות המיקוד שלה לא מדהימה, וכך גם ביצועיה בתאורה נמוכה, אך בכל זאת, עדיין כמעט שנה וחצי מאז שהושק, מדובר באחת מהמצלמות הטובות ביותר הקיימות בטלפונים סלולריים בשוק.
עדשת המצלמה והפלאש ב-Samsung Galaxy S4 (צילום: גד גניר)

הסוללה של ה-Galaxy S4 היא נושא לפוסט בפני עצמו. אי אפשר להתעלם מהחדשות שהסעירו את הפורומים וקבוצות הדיון הישראליות בשבועות האחרונים ביחס לסוללות המתפוצצות של מכשירי Galaxy S4. העובדה שהסיפור הזה צץ מחדש בחודש האחרון נראתה לי תמוהה, מאחר וכל מי שעקב אחר חדשות בנוגע למכשיר הזה, ידע כבר לפני חצי שנה בערך על התופעה. מעבר לכך, סאני איפשרה ללקוחותיה להגיע לחנויותיה ולהחליף את הסוללות הפגומות, או לבדוק אם מדובר בסוללה המועדת לפורענות הרבה לפני שהפרשה הגיעה לעיתונות הישראלית, מאחר ובחו"ל הנושא כבר היה ידוע לפני זמן רב. מצד שני, ברור לי שעיקר הכעס על סמסונג בישראל נבע בגלל ניסיונות ההשתקה של לקוחות שהסוללות האלו התפוצצו אצלם. בכל אופן, לי אישית לא היה נעים לשמוע את החדשות האלו. כבעל מכשיר Galaxy S4, למרות שבדקתי והסוללה שלי לא שייכת לסדרות הבעיתיות, אני לא יכול להכחיש שכל הפרשה הזאת היתה מטרידה מאוד. גם בלי החשש שהסוללה תתלקח לי יום אחד, הסוללה היא נושא מאכזב קצת בגלאקסי אס 4. מי שמכיר את הבלוג הזה יודע איזו חשיבות אני נותן לסוגיית משך זמן הסוללה, וכאשר קניתי אותו היה ידוע לי שהטלפון הזה מצטיין בסוגיה הזאת. האמת שבימים הראשונים לשימוש בטלפון הוא אכן ענה על הציפיות האלו. הייתי מטריד את הסובבים אותי ומבקש מהם לשאול אותי מהם אחוזי הסוללה שלי, רק כדי שאוכל להתפאר בפניהם בחיי הסוללה הלא רגילים של ה-Galaxy S4 החדש שלי. הייתי מגיע לסוף היום עם 25-20 אחוזי סוללה ומחבר את המכשיר למטען כשאני מאושר. כיום, לאחר שני עדכוני גרסא משמעותיים למכשיר, הסוללה מחזיקה מעמד עד סוף היום אך רק בקושי, וגם זה, רק אם אני זוכר לחבר אותה למטען בזמן נסיעה מהבית אל העבודה ובחזרה.
סוללת ה-Samsung Galaxy S4 (צילום: גד גניר)

כמעט שנה וחצי אחרי שהושק, וכמעט שנה אחרי שקניתי אותו, אני עדיין מאוד מרוצה מהגלאקסי אס 4. הוא בהחלט לא מושלם, והתחביב שבחרתי לעצמי, הבלוג הזה, שמאפשר לי להתנסות לעיתים קרובות במכשירים חזקים ממנו בהרבה, לא מקל עליי את ההתעלמות מהבעיות שיש בו. ולמרות זאת, עדיין מדובר במכשיר מצוין שעדיין נותן חויית שימוש מצויינת, שאינה רחוקה כל כך ממה שמציעים מכשירי High End נוכחיים.


4 תגובות

  1. אולי תיתן ביקורת על המיני של המכשיר הזה, כלומר i9195, שאינו בגודל של פאבלט?

    השבמחק
  2. הבעיה היא שהרום של הגוגל פליי לא מכייל כמו שצריך את החיישן.
    להלן הפתרון, קח בחשבון שצריך לעשות ריסטרט בסוף:

    adb shell ( או ישירות מהטרמינל במכשיר אם בא לך להקליד הכל ידנית )
    su
    cat /sys/devices/virtual/sensors/proximity_sensor/prox_cal
    מחזיר שלושה ערכים מופרדים בפסיק, תרשום את הראשון
    cat /sys/devices/virtual/sensors/proximity_sensor/state
    מחזיר את הערך הנוכחי של הסנסור ( שיהיה גלוי ולא מוסתר )

    תחבר את שני הערכים ואת התוצאה ( DEC ) יש להמיר ל HEX

    אתה יכול להשתמש בטבלה הזאת www asciitable com
    אם אתה לא זוכר את זה בעל פה כמוני

    את התוצאה אתה מזין לקובץ שמכייל את החיישן בעלייה של המכשיך
    echo -en $ 'Your result in HEX' > /efs/prox_cal

    את Your result in HEX יש להחליף בתוצאה ( ב HEX ) אחרת דברים רעים מאוד יקרו.

    לסיום


    chown system:system /efs/prox_cal
    chmod 644 /efs/prox_cal
    sync
    Reboot

    בהצלחה

    השבמחק
  3. ואם לא החלפת רום הדרך אפילו יותר קצרה.
    אחרי שהשגת גישת רותי למכשיר:
    echo 0 > /sys/class/sensors/proximity_sensor/prox_cal
    echo 1 > /sys/class/sensors/proximity_sensor/prox_cal

    השבמחק
  4. לי יש (היה) את ה גלאקסי 4S קצת למעלה משנה. זה שהוא היה מתחמם, הנחתי שזה חלק מהעניין. אבל בזמן האחרון המכשיר בכלל לא טען. קניתי כבל חדש, וכשגם זה לא עבד, החלפתי את הסוללה האורגינלית שקצת התנפחה, בחדשה. המוכר בחנות המליץ לי לטעון אותו מהתקע (עם המטען האורגינלי של סאמסונג) במקום מהלאפ-טופ.

    התעוררתי באמצע הלילה מפיצוץ, כשעשן עולה מטלפון הוא התנמס מעבר לכל הכרה, לא רק שהטלפון נמס, התנמסו גם המחזיק והמגן של המסך. הלך הטלפון שעליו, עדיין, אני משלם.

    המלצתי, להמנע מסמסונג.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר