כזה ניסיתי: Samsung Galaxy S21 Ultra

בשנים האחרונות פורחת תת קטגוריה חדשה בשוק הסמארטפונים, מכשירי פרימיום. מה מוגדר כמכשיר פרימיום? מכשיר שמוכרז לצד מכשירי הדגל הרגילים של אותה יצרנית, גונב את ההצגה ומושך את כל הכותרות. כיאה למכשירי פרימיום, הם גם מתומחרים משמעותית יותר ממכשירי הדגל הרגילים וברוב המקרים הם לא הופכים לדגם הנמכר ביותר של אותה יצרנית, אבל מייצרים את הבאז הדרוש כדי לגרום לקונים לבוא ולרכוש מכשירים שמתאימים יותר לתקציבם. בשנה שעברה, אפל השיקה את iPhone 11 Pro, ו-Pro Max, שהביאו איתם חידושים מסעירים בעיקר בתחום הצילום. הקהל האמריקאי והאירופי הריעו בהתלהבות, נהרו בהמוניהם לחנויות ורכשו את ה-iPhone 11 הסטנדרטי, שהפך לדגם הסמארטפון הנמכר ביותר בעולם במהלך 2020. דגמי ה-Pro התברגו למקום השלישי בדירוג הזה בשוק האמריקאי בלבד. סקרנים מי היה במקום השני? iPhone SE 2020, המכשיר המוזל של אפל.

Samsung Galaxy S21 Ultra (צילום: גד גניר)



אם צריך לשים את הנקודה על הרגע שבו מכשירי פרימיום הגיחו אל חיינו, הרי שזה היה עם השקת ה-iPhone X, לצד מכשירי ה-iPhone 8. יצרניות מכשירי האנדרואיד קיבלו את ההשראה לה היו זקוקות, ובזו אחר זו השיקו מכשירי פרימיום משלהן לצד מכשירי הדגל: שיאומי, וואנפלוס, וגם סמסונג, ששנה שעברה הציגה את

ה-Galaxy S20 Ultra. בניגוד למכשירים של אפל, הוא לא הצליח להתברג לחמישיה הראשונה של הדגמים הנמכרים ביותר, אבל זה לא מנע מסמסונג להציג את ממשיך דרכו השנה: Galaxy S21 Ultra.



בשנה שעברה השוק הישראלי קיבל את גרסת ה-LTE של Galaxy S20 Ultra ולא את גרסת ה-5G. לאור העובדה שממילא לא היו בארץ רשתות שתומכות ב-5G, זה לא היה אמור לשנות לאף אחד. השנה, מאז אוקטובר הרשתות הללו פועלות, ערכת השבבים של Galaxy S21 Ultra, ה-Exynos 2100 תומכת ברשתות האלו, אבל עדיין לא תראו את לוגו ה-"5G" בשורת הסטטוס של מכשיר הפרימיום שלכם. זה קורה משום שסמסונג (בניגוד ליצרניות כמו שיאומי, LG ואפילו Realme) עדיין אינה מאפשרת את החיבור לרשתות הללו בישראל. התשובה הרשמית של סמסונג לשאלה שהעליתי בנושא (במסגרת הביקורת על Galaxy S20 FE), מצורפת בסוף הביקורת. נכון, זה לא שיש יותר מדי קליטת 5G בישראל כרגע, אבל עדיין לא ברורה המדיניות של סמסונג בעניין, לאור העובדה שאפילו מכשירי ביניים של יצרניות אחרות כן זוכים להתפלש בקרינת הדור החמישי, היכן שיש כזאת. כך או כך, Exynos 2100 היא ערכת שבבים מהחזקות ביותר בשוק. יחד עם זכרון RAM בנפח נדיב של 12 גיגה, מקבלים כאן תפקוד חלק וזריז בכל פעולה, בלי רמז לגמגומים או איטיות בשום מצב. המכשיר כן נוטה להתחמם בפעילות אינטנסיבית, אבל לא מדובר בהתלהטות של ממש, ואפשר לחיות עם זה. השנה בחרה סמסונג לוותר על אפשרות הרחבת הזכרון במכשיר דגל (דבר שלא קרה מאז ה-Galaxy S6), אבל נפח האחסון המובנה המינימלי שבו תוכלו להשיג את המכשיר בישראל הוא 256 גיגה וגם עם זה, נכון להיום, בהחלט ניתן לחיות.


המכשיר מריץ את אנדרואיד 11, הגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה, כשאותה מכסה הממשק של סמסונג, One UI 3.1. הגרסה הזאת מביאה איתה מספר תוספות לממשק, ביניהן שיפורים לוילון ההתראות, ווידג'טים במסך הנעילה, מצב משחק שמונע משיחות נכנסות להפריע לכם, גלריה משודרגת ועוד. מה שריגש אותי במיוחד היה הויתור על אפליקציית ה-Briefing והמעבר לשימוש במסך החדשות הנהדר של גוגל במקומו. זה עדיין אותו ממשק עמוס של סמסונג, אבל קצת יותר טוב.


Samsung Galaxy S21 Ultra (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy S21 Ultra (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy S21 Ultra (צילום: גד גניר)



סדרת ה-Galaxy S21 מביאה איתה שטיק עיצובי חדש: מערך המצלמות תחום בתוך איזור מובלט המשולב עם מסגרת המכשיר. עיצוב זה עניין של טעם, והעיצוב הזה אינו לטעמי, ומשהו שם נראה שבור. המכשיר עצמו מגושם וכבד (227 גרם) אבל מעוגל בפינותיו בצורה טובה ובסה"כ הוא נוח לאחיזה ולשימוש. גב המכשיר לא נראה ככה, אך הוא עשוי זכוכית, Gorilla Glass Victus, ומסביבה מסגרת אלומיניום. בתנאי מעבדה, הזכוכית הזאת אמורה לשרוד נפילות מגובה שני מטר. ומה אם המכשיר נופל דווקא על הצד בו מרוח המסך? תשמחו לשמוע שגם המסך מצופה באותה זכוכית, אבל אין באמור המלצה ללכת ולהטיח את המכשיר ברצפה. המכשיר מוגן בפני מים ואבק בתקן IP68, ובתנאי מעבדה מסוגל לשרוד כחצי שעה בעומק של 1.5 מטר במים. קורא טביעות האצבעות האולטרה-סוני של S21 Ultra הפתיע מאוד לטובה ולא נתקל כמעט אף פעם בקשיים לזהות את האצבעות שלי, ופתח את המכשיר במהירות.


המסך, בגודל 6.8 אינטש ובטכנולוגיית Dynamic Amoled X2, מציג רזולוציה מקסימלית של 1440 על 3200 פיקסלים ומתהדר במנגנון החלקת תנועה 120 הרץ. כמו בעבר, הבחירה היא בין מצב רגיל, 60 הרץ, למצב אדפיטיבי, כלומר, המכשיר בעצמו מחליט מתי זה זמן טוב לעבור לתנועה חלקה כדי לחסוך בסוללה ומשאבי עיבוד. מההתנסות האישית שלי המכשיר עושה זאת נהדר. בניגוד לעבר, ניתן לשלב בין הרזולוציה הגבוהה ביותר של המסך להחלקת תנועה, אם כי מדובר בשילוב מאוד בזבזני של סוללה. כרגיל אצל סמסונג, זה מסך מרהיב ביופיו, מואר היטב, צבעוני להכאיב, אפל במקומות שצריך, וחד להחריד. המסך תומך בתקן +HDR 10 כך שבתכנים שצולמו בתקן הזה, תקבלו תמונה מוארת, עם טווח גוונים רחב.


Samsung Galaxy S21 Ultra (צילום: גד גניר)



ל-Galaxy S21 Ultra מערך צילום אחורי שכל סמארטפון חולם עליו: מצלמה ראשית ברזולוציה של 108 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וצמצם ברוחב f/1.8 עם מייצב תמונה אופטי, מצלמת 10 מגה פיקסל עם פריסקופ לצילומי טלפוטו עם זום אופטי כפול 10 (!), צמצם f/4.9 ומייצב תמונה אופטי, מצלמת זום נוספת ברזולוציית 10 מגה פיקסל עם זום אופטי כפול 3, ייצוב תמונה אופטי וצמצם f/2.4, ולקינוח, מצלמת 12 מגה פיקסל עם עדשה אולטרה-רחבה עם צמצם f/2.2 לצילומי וידאו מיוצבים. העיגול השחור החמישי במערך הצילום הוא מנגנון המיקוד בלייזר, למקרה שתהיתם


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



מערך הצילום הזה מסוגל לצלם וידאו ב-8K, בפורמט +HDR 10, ולהקליט שמע סטריאופוני. רוב הסמארטפונים בשוק כיום מסתמכים על חיתוך תמונות ברזולוציה גבוהה להשגת זום גבוה, ונדיר מאוד לראות מכשיר עם שתי מצלמות זום "אמיתיות", אבל בשביל זה יש מכשירי פרימיום. המצלמה הזאת עושה הכל ועושה הכל נפלא: פורטרטים מדויקים שמחמיאים באופן טבעי וריאליסטי למצולמים, צילומי לילה מוארים ללא רעש או עיוותי צבעים, צילומי יום חדים וצבעוניים, וצילומי מאקרו מרהיבים. התמונות אגב מצולמות ב-12 מגה פיקסל, ובאפשרותכם לעבור לצלם במלוא הרזולוציה, 108 מגה פיקסל, אם כי הדבר אינו מומלץ ובאופן מפתיע דווקא במצב זה התוצאות פחות מרשימות, למרות שמשקל התמונה וגודלה עצומים.


המצלמה הקדמית ברזולוציית 40 מגה פיקסל מייצרת גם היא תוצאות נפלאות: תמונות חדות, ומפורטות כמעט בכל תנאי התאורה. מצב הפורטרט יודע להפריד בין המצולם לרקע ולטשטש אותו בצורה ריאליסטית. גם כאן הברירת מחדל אינה שימוש ברזולוציה המירבית, והמשתמש יכול לבחור בין צילום בזוית רגילה לזוית רחבה, ולקבל תמונות ב-10 מגה פיקסל או לחילופין לבחור בכל זאת לצלם ברזולוציה המקסימלית.


הסוללה של Galaxy S21 Ultra הספיקה לי בממוצע לכ-7 שעות מסך, הישג מאוד נאה ביחס למכשיר מסוגו. את הממוצע הזה השגתי עם רזולוציית +FHD (רזולוציית ברירת המחדל של המכשיר) ועם מנגנון החלקת תנועה מופעל. מה שפחות נאה הוא ההחלטה של סמסונג להוציא את המטען מאריזת המכשיר. זה לא שאין לי מטענים בבית, וזה לא שלרכוש מטען יגרום לאנשים לפשוט את הרגל אחרי שבחרו לרכוש את המכשיר השני הכי יקר בקטלוג של סמסונג (הראשון הוא ה-Z Fold 2). זה חוסר הבושה שמפריע לי: כשהושקו מכשירי האייפון 12, סמסונג יצאה בקמפיין שלועג לאפל על ההחלטה להוציא את המטענים מאריזות המכשירים שלה. כמה שבועות לאחר מכן האנשים במטה סמסונג חוו הארה, הבינו כמה ניתן לחסוך ככה, העלימו כל זכר לקמפיין, ובסוף השיקו חודשים ספורים לאחר מכן סדרת מכשירי דגל ללא מטען. לפיכך, אם יש לכם מטען התומך בתקן PD 3.0, תוכלו להנות מטעינה מהירה. Galaxy S21 Ultra תומך גם בטעינה אלחוטית מהירה (יחסית) בהספק של 15W, ומסוגל לטעון אלחוטית מכשירים אחרים בהספק של 4.5W. למכשיר זוג רמקולים, אחד בחלקו העליון ואחד בחלקו התחתון המייצרים שמע סטריאופוני איכותי מאוד ביחס לסמארטפון ובעוצמה נאה. שקע אזניות סטנדרטי אין כאן, הוא הוסר ממכשירי הדגל של סמסונג כבר בשנה שעברה, עוד עניין שסמסונג הרשתה לעצמה ללעוג לאפל לגביו ובסופו של דבר הלכה בדרכה.


(+)

  • מצלמות מעולות

  • סוללה חזקה

  • מסך מרהיב


(-)

  • מכשיר גדול, מגושם וכבד

  • סמסונג טרם הפעילה בישראל את האפשרות להתחבר לרשתות דור 5

  • אין מטען באריזה


את Samsung Galaxy S21 Ultra תוכלו לרכוש נכון להיום בקצת פחות מ-4300 ש"ח ביבוא רשמי, 200 ש"ח פחות ממחיר ההשקה של קודמו. אם תרצו, בהפרש הזה מגולם מחיר המטען שנלקח מהאריזה. יש מה לא לאהוב במכשיר הזה: ביטול אפשרות הרחבת הזכרון, העובדה שהמכשיר תומך ברשתות דור חמש בישראל כרגע רק באופן תיאורטי, הממשק המעיק של סמסונג וכאמור ההחלטה לכלול בערכה של מכשיר הפרמיום של החברה רק טלפון וכבל. למעט הסוגיות הללו, אם אתם בעניין של מכשירי אנדרואיד בלבד, המכשיר הזה הוא ככל הנראה האופציה הטובה ביותר בשוק כרגע, עם מסך נפלא, ביצועים מצוינים, מצלמה מעולה וסוללה שמחזיקה את כל הטוב הזה למשך שעות ארוכות.


תגובתה הרשמית של סמסונג בעניין קליטת 5G: "המכשיר, מגיע עם קישוריות 5G מובנית. הקישוריות תופעל בעתיד, לכשיושלם תהליך הפיתוח והבדיקות בישראל. קישוריות 5G מותנית ותלויה, בין השאר, על זמינות רשת 5G של מפעילות הסלולר בישראל ובמדינות השונות וסיום תהליך הפיתוח והבדיקות של המוצר לעיל עמן."

7 תגובות

  1. סמסונג, מבחינתי הולכים מדחי לדחי. זה התחיל במעבר ליוניבודי (עיצוב סגור שביטל את האפשרות להחליף סוללה), המשיך בהסרת כניסת האוזניות ועכשיו הסרת חריץ ההרחבה לזכרון והמטען. אני מבין למה זה טוב להם מבחינה עסקית, אבל עבור הלקוח זה פשוט השתנה מהמקפצה. מבחינתי, המכשיר האחרון הטוב שהם הוציאו היה נוט 3. כרגע אני עם S9 פלוס, אבל נראה לי שזה יהיה המכשיר האחרון של סמסונג שאקנה אם הם לא ישנו כיוון בצורה משמעותית. ולגבי ה-S21 אולטרה, מכשיר דגל.. עאלק. כל המגהפיקסלים האלה שווים לישבן. מי שמבין יודע שעדיף חיישן גדול (1 אינץ' למשל), על פני דחיסת פיקסלים. זה מפחית ארטיפקטים, דורש פחות עיבוד תוכנה, ומכניס יותר אור לתמונה. מה עוד שהעיצוב שלו נראה מסורבל בצורה נוראית.

    השבמחק
    תשובות
    1. בתקופה שאין כל כל מה לחדש בעולם הסלולאר, הדרך היחידה לשכנע אותך לשדרג למכשיר הבא יהיה באמצעות סוללה שהוטענה 10,000 פעמים ותגמר אחרי שנתיים. אני מפנה אותך לאתרים יעודים שבודקים ומוצאים כמה קשה להחליף סוללה משנה לשנה, ולאחרונה זה נהפך לבלתי אפשרי אחרי שמדביקים אותם למסך בדבק חזק במיוחד.
      באשר לחוסר בהרחבת כרטיס זיכרון, עם כאלו מצלמות, רזולוציות מהר מאוד תגלה ש256 גיגה זיכרוו לא יספיקו לך כש5 דקות וידיאו ב8k שוקלים כמו 2% מכמות הזיכרון שלך ברוטו לא כולל מערכת הפעלה, ישומים ותמונות.

      מחק
  2. תודה על סקירה נהדרת נוספת,
    סמסונג ואפל, שתי חברות גרגרניות שגמרו אצלי לעולמי עד,
    בשבילי רק הוואיי P30 פרו, מכשיר נפלא שמצלם נפלא,
    מקווה שהם יחזרו להיות רלבנטים.
    אביב

    השבמחק
  3. לארה"ב אותו המכשיר מגיע עם מעבד Qualcom שבכל המבחנים מקבל ציונים טובים יותר מאשר ה- Exynos. למה לארץ מביאים אותו עם המעבד הנחות מבין השניים? ולמה לא מוכרים בארץ עדיין את ה-A71 5G שהוכרז לפני שנה ויצא לשוק לפני חצי שנה בארה"ב.

    השבמחק
  4. מבחנים ברשת מראים שה- snapdragon 888 מהיר יותר ונוטה פחות להתחמם מהמעבד של סמסונג.

    השבמחק
  5. האם מכשיר unlocked שנקנה באמזון ארה"ב אמור לעבוד ברשת בישראל? ומה לגבי 5G עתידי?

    השבמחק
  6. King Casino Login | All your games online and - Community Khabar
    Login King Casino, Play, and https://octcasino.com/ Win! Login King Casino, Play. Login King Casino, Play. Login King Casino, Play. Login King Casino, Play. Login septcasino King Casino, Play. communitykhabar Login sol.edu.kg King Casino,

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר