כזה ניסיתי: Dreame V12

עד לפני זמן לא רב, היחידים בישראל שהכירו את מותג שואבי האבק Dreame היו בעיקר מנויי ערוצי הדילים בפייסבוק ובטלגרם. בשנים האחרונות החל היבוא הרשמי של מוצרי המותג לישראל וכעת, כחודש לפני החגים, מגיע לארץ V12, השואב האלחוטי החזק והמתקדם ביותר בקטלוג החברה עם מטרה לא מאוד ייחודית: להציב אלטרנטיבה מתקדמת אך גם משתלמת לשואבים יקרים יותר.

Dreame V12 (צילום: גד גניר)



קצת על Dreame: מייסד החברה, יו האו, בוגר לימודי מכניקת נוזלים חישובית באוניברסיטת צ'ינגואה בבייג'ין, הקים בשנת 2009 מעבדה לפיתוח טכנולוגיות ששימשו את תכנית החלל הסינית, מעבדה שזכתה לתמיכה מצד חברת בואינג האמריקאית. בשנת 2015 החליט להקים את Dreame ולשלב בשואבי האבק שלה פיתוחים מאותה מעבדה. בשנת 2017 הפכה לחלק מרשת חברות הטכנולוגיה הנתמכת ע"י שיאומי, מה שהגביר משמעותית את החשיפה שלה בשוק הביתי בסין וגם בשוק הגלובאלי.




כאמור, V12 הוא השואב האלחוטי המתקדם ביותר של Dreame. לפני שאתייחס לעיצוב שלו עניינית, עליי להוציא קצת קיטור: אני בספק אם זו היד המקרה שהובילה לכך שהשואב הזה מזכיר חיצונית שואבים של דייסון. קשה לבוא בתלונות ליצרנית שואבי אבק באשר למבנה הבסיסי של השואב, אבל השימוש בפלסטיקה בצבע אפור מטאלי בגוון הספציפי הזה, בעיצוב של ידית האחיזה, איזור הסוללה וחיווי העוצמה שלה, ואפילו בלוגו של החברה שנראה כאילו מתבסס על אותו גופן, נראה לי אישית חסר קלאסה מסחרית, במיוחד כשמדובר במותג יחסית מוכר. אם שמים את כל הדברים האלו בצד, V12 בנוי היטב, נוח לאחיזה ואף קל ב-350 גרם מה-Dyson V10 הותיק שלי. ההפרש אמנם נשמע זניח אבל לכל גרם יש משמעות קריטית לנוחות השימוש בשואב למשימות שאינן שאיבת הרצפה, בין השאר כשמניפים אותו באויר כדי לשאוב קורי עכביש ואבק מהחיבורים בין הקירות לתקרה ואכן השואב הזה נוח יותר לפעולות כאלו משואבים רבים אחרים שבדקתי. מה בכל זאת ניתן היה לשפר? תמיכה טובה יותר בהשענה ספונטנית של השואב. מצאתי את עצמי מתקשה הרבה יותר להשעין אותו בצורה מאובטחת על הקיר כשאני מעוניין להפסיק לרגע לשאוב. מעט גומי באיזור הסוללה ופיזור המשקל בצורה חכמה יותר בגוף השואב אולי היו הופכים את הפעולה הזאת לקלה יותר.


איזור הסוללה ב-Dreame V12 (צילום: גד גניר)



מבחינת תכנון בסיסי, הוא דומה יותר לשואבים כמו ה-Mi Handheld Vacuum Cleaner של שיאומי והדגמים הישנים יותר של דייסון, כלומר, מיכל האיסוף ומערכת הסינון מאונכים לציר המנוע. בחלקו האחורי של השואב ממוקם מסך צבעוני כשמעליו ומתחתיו כפתורי תפעול. בדומה ל-V11 ול-V11 Extra, המסך הזה מציג את עוצמת השאיבה הנבחרת וחיווי גרפי של מצב הסוללה. בנוסף, הוא מציג התראות שונות ושימושיות: תקלות סוללה שונות, עדכון לניקוי המסנן או מברשת השאיבה, חסימה בתעלת האויר ועוד. בשונה מהדייסונים, המסך הזה לא מציג הערכות זמנים או אחוז סוללה מדויק. מתי הוא כן מציג אחוזי סוללה? רק כשמפסיקים לשאוב ומחברים אותו לחשמל, טוב שנזכרתם. עוד חיווי שמציג המסך הוא על נעילת הדק השאיבה: את השואב מפעילים אמנם באמצעות הדק, אבל אם אתם מתכננים לשאוב שטח נרחב, אין זה אומר שאתם חייבים להשאיר אותו לחוץ לאורך כל הזמן. הכפתור שמעל למסך נועל דיגיטלית את מנוע השואב במצב מופעל ואז ניתן להמשיך לשאוב מבלי ללחוץ על ההדק. רוצים להפסיק לשאוב? לחיצה נוספת על ההדק מבטלת את הנעילה ומפסיקה את השאיבה. נחמד, נוח ומתחשב באצבע שלכם.


המסך האחורי של Dreame V12 (צילום: גד גניר)

המסך האחורי של Dreame V12 (צילום: גד גניר)



כדי להדגיש את החיבור של Dreame לתכנית החלל הסינית, בחברה קוראים למנוע השואב בשם הבומבסטי Space 5.0. המנוע הזה, בהספק של 550W, מסתובב במהירות של 125,000 סיבובים לדקה ומייצר עוצמת שאיבה של 27,000pa. הנתון הזה מציב אותו הרבה מעבר ל-V10 של Dyson עם 17,000pa, וקצת פחות מה-V11 של דייסון עם 28,000pa. איך הוא שואב? מעולה האמת, ולא אגזים אם אומר שמדובר באחד השואבים החזקים והיעילים ביותר שיצא לי לנסות. עם רצפות, כמו שואבים רבים אחרים, הוא מתמודד מצוין ולא נדרש יותר ממעבר אחד בדר"כ כדי להשאיר אותה נקייה, גם בעוצמת השאיבה החסכונית. על שטיחים הסיפור דומה: עוצמת השאיבה שלו (גם בעוצמה הבינונית) חזקה דיה כדי להתמודד עם לכלוכים גדולים, סיבים וחוטים על השטיח, ואף כדי לשאוב אבק ולכלוך הכלואים בעומק השטיח. הצרה היחידה היא שהמעבר על השטיח לא חלק כפי שזה בשואבים המצוידים במברשת שטיחים יעודית. זה נשמע כמו צרות של עולם ראשון, אבל התנועה על השטיח פחות נוחה והתחושה היא שהמברשת קופצת קצת בזמן המעבר, תופעה שמאפיינת שואבים זולים יותר שראש השאיבה שלהם מותאם בעיקר לניקוי רצפות.


המברשת הראשית הממונעת של Dreame V12 (צילום: גד גניר)

המברשת הראשית הממונעת של Dreame V12 (צילום: גד גניר)



רשימת הציוד איתה מגיע V12 נאה ונדיבה למדי: בנוסף למברשת ראשית ממונעת לשימוש כללי ומוט הארכה, מצורפת מברשת ממונעת קומפקטית לספות, מברשת מברשת צרה, מברשת מעוגלת רחבה ופריט ייחודי שטרם יצא לי לראות בעבר, ראש צר לשאיבת מסילות המצויד בתאורת לד. מה שחסר לי זו תאורת לד דומה במברשת הראשית. זה לא מקרה שיצרניות כמו Shark, AEG ואחרות בחרו לשלב תאורה כזאת דווקא במברשת הראשית. התאורה הזאת הרבה יותר רלוונטית ומתבקשת במברשת הזאת ולכן הבחירה של Dreame לשלב אותה דווקא בראש הצר היא מעט משונה. בנוסף למברשות, כלולים בערכה גם חיבור זוית 90 מעלות וצינור גמיש אותם ניתן לחבר לשואב במידה ואתם מעוניינים לשאוב באיזורים שהגישה אליהם יותר מאתגרת. תחנת העגינה של השואב מתוכננת חכם: השנאי מתחבר לשקע בצד שלה, והשואב עצמו נטען דרך מגעים שטוחים בתחנת העגינה עצמה ובחלק התחתון של הסוללה מה שמקטין את הסיכוי לשחיקה או שבירה של החיבור.


מנגנון ריקון מיכל השאיבה של V12 סטנדרטי: לחצן בחלקו הקדמי של המיכל פותח את החלק התחתון שלו לרווחה. אם בעיקר שאבתם אבק, האבק ינשור למטה בקלות. אם שאבתם שערות, תצטרכו, לא כל כך באלגנטיות, לקטוף אותן מהפילטר במרכז המיכל, אם כי גם הוא ניתן לפירוק כך שהפעולה תהיה יותר נוחה גם אם לא פחות מטונפת. גם פילטר ה-HEPA בחלקו העליון של השואב נשלף בקלות ובסה"כ הכל כאן בנוי ומתוכנן כהלכה. 


לDreame V12 סוללת 3000mAh שלפי הצהרת היצרן אמורה להספיק לכ-90 דקות שאיבה. תנו לי לגלות לכם סוד: היא לא תספיק לכם ל-90 דקות שאיבה אלא אם תשתמשו אך ורק במצב החסכוני ביותר וללא המברשת הראשית הממונעת. בשימוש סטנדרטי, תוכלו להשתמש בשואב הזה לפרק זמן של כ-75 דקות  במצב Eco, החלש ביותר, כ-32 דקות במצב Medium, וכ-13 דקות במצב Turbo החזק ביותר. סה"כ סטנדרטי ואפילו בחלק העליון של הטווח הממוצע בקטגוריה. מה שחסר לי זו אפשרות לשליפה נוחה של הסוללה והחלפתה באחרת. לפני שנתיים-שלוש שואבים בודדים היו מאפשרים זאת. כיום, אפילו דייסון מציעה את האפשרות הזאת בשואבים שלה.


(+)
  • שואב חזק ויעיל
  • קל יחסית לשואבים אחרים בקטגוריה
  • מאפשר שאיבה ללא לחיצה רצופה על ההדק

(-)
  • המסך לא מציג חישוב זמן נותר לשאיבה
  • תהליך ריקון מיכל האבק יכול היה להיות אלגנטי יותר
  • במעבר על שטיחים, התחושה אינה חלקה במיוחד

"לשלם כפול על שואב אלחוטי? לכלכתם". זה הסלוגן ש-Dreame Israel בחרה לקמפיין הנוכחי שלה. מחירו של V12 עומד על 1990 ש"ח נכון לכתיבת שורות אלו. צריך ממש להתאמץ כדי למצוא שואב שבאמת עולה כפול מזה, או לחלופין להיות צרכן ממש גרוע כדי לרכוש את המתחרים הישירים במחיר כפול. ההפרש הריאלי במחיר בינו לבין Dyson V11 Absolute Extra ביבוא רשמי עומד על קצת יותר מ-700 ש"ח, שזה לא מעט, אבל בטח לא כפול. אם מתעלמים מהקמפיין, האמת שהתמורה למחיר הזה מצויינת: מלבד כמה פינות שכדאי ללטש, בסופו של דבר מדובר בשואב חזק שבנוי היטב ונוח לשימוש.

1 תגובות

  1. אחלה ביקורת.
    סוללה לא מתחלפת? באמת?
    מבאס.
    ובשביל עוד 700 ש"ח אני לא מבין למה לא לרכוש את המקורי ולא את החיקוי.
    עוד טיפונת מאמץ וההאואריקה של השואבים בידיים.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר